یک استودیوی طراحی به نام Pearson Lloyd که دفتر مرکزی آن در شرق لندن قرار دارد اخیراً به منظور توسعه مجموعه لوازم جانبی میز اداری برای یک برند اتریشی به نام Bene، با استارت ‌آپ Batch.Works، متخصص در پرینت سه بعدی کالاهای مصرفی با استفاده از مواد بازیافتی، همکاری کرده است. این مجموعه کهbFRIENDS  نام گرفته است، هم اکنون قابل خریداری می باشد. شرکتBatch.Works مجموعهbFRIENDS  را به طور کامل با استفاده از بسته بندی های بازیافت شده متشکل از پلی لاکتیک اسید (PLA)  تولید کرد.

ساخت لوازم جانبی میز اداری با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

Tom Lloyd ، یکی از بنیانگذاران شرکت Pearson Lloyd در مصاحبه با مجله معماری و طراحی داخلیDezeen  اظهار داشت:”نزدیک به ۲۰ سال [فناوری پرینت سه بعدی تغییر کرده است] از یک ابزار گران قیمت که برای جایگزینی مدل‌ های حکاکی شده با دست استفاده می‌کردیم به یک راه مقرون به صرفه برای نمونه سازی سریع رسیدیم”. همچنین Julian Vaissieres، مدیرعامل و مؤسس Batch.Works بهDezeen  گفت: “ما واقعاً به این واقعیت افتخار می کنیم که محصولات ساخته شده در مکان جدید ما در آمستردام به همان اندازه که می توانید تصور کنید نزدیک به صفر هستند.”

ساخت لوازم جانبی میز اداری با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت لوازم جانبی میز اداری با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

مجموعه لوازم bFRIENDS از ۲۱ محصول مختلف تشکیل شده است که در ۱۰ رنگ استاندارد ارائه می شوند، اگرچه رنگ های سفارشی نیز در صورت درخواست قابل تولید می باشند. این محصولات شامل جامدادی رومیزی، جا خودکار با شکاف های جداگانه برای هر خودکار و پایه های تلفن همراه می باشد. مجموعه bFRIENDS  براساس روشی تولید می‌شود که به موجب آن نازل چاپگر سه بعدی شکل هر محصول را در یک خط پیوسته ردیابی می‌کند.

Luke Pearson، یکی از بنیانگذاران  Pearson Lloydدر یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “استفاده از پلاستیک های زیستی پس از مصرف چاپ سه بعدی شده با مدل های جدید تولید و مصرف مطابقت دارد”. Michael Fried، مدیرعامل Beneافزود: “مدل دایره ای که توسط شرکت هایی مانند Batch.Works تولید شده است امید برای آینده پایدار در صنعت طراحی و تولید را ارائه می دهد”.

Michael Fried با اشاره به اقتصاد دایره ای برنامه ریزی شده در این پروژه، به هیجان انگیزترین جنبه لوازم جانبیbFRIENDS  می پردازد. شرکت Bene این امکان را فراهم کرده است تا محصولات پس از پایان چرخه عمر خود بازگردانده شوند و یا در شوروم Bene گذاشته شوند. پس از آن، محصولات دور ریخته شده به Batch.Works  بازگردانده می شوند تا به مواد اولیه برای تولیدات جدید بازیافت شوند. رنگ ثابت هر محصول، تبدیل کالاهای برگشتی به مواد جدید را آسان تر می کند. بزرگترین مزیت فناوری پرینتر سه بعدی برای تولید کنندگان، فروشندگان و خریداران، شامل محصولاتی است که در اقتصادهای دایره‌ ای تعبیه شده ‌اند.

منبع: https://3dprint.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی لوازم جانبی میز اداری

4.8/5 - (41 امتیاز)