تکنولوژی پرینتر سه بعدی بیش از هر زمان دیگری در حال گسترش افق های خود در زمینه توسعه مواد است. این موضوع به ویژه زمانی که صحبت از مواد پایدارتر به میان می آید بیشتر است. چه چیزی می تواند زیست سازگارتر از چوب باشد؟ این روش فکری شرکت های Forust و Desktop Metal است. این شرکت ها شرکت ها با رونمایی از دستگاه Shop System™  نسخه  Forustبه دنبال پرینت سه بعدی مقرون به صرفه چوب با حجم بالا و با استفاده از تکنولوزی بایندر جت هستند. این فناوری با همکاری طراحانHagenHinderdael ، برای تعدادی از پروژه ها از جمله توسعه لوستر های تزئینی پرینت سه بعدی شدهCocoon  مورد استفاده قرار گرفته است.

 

ساخت لوسترهای چوبی زیست سازگار با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

پروژه Cocoon زاییده فکر Forust و HagenHinderdael است، این روش خلاقانه که جوایزی را نیز از آن خود کرده است، طراحی مناسب و فناوری نوآورانه با یکدیگر ترکیب می کند. این شرکت که توسط Sofia Hagen و Lisa Hindardael هدایت می ‌شود، رویکرد بررسی رابطه بین هنر و طراحی بیوفیلیک را دنبال می ‌کند، مفهومی که به خودی خود هدفش افزایش ارتباط بین انسان و طبیعت در ساختمان‌ سازی است. Cocoon، یک لوستر پرینت سه بعدی شده پایدار و تزئینی است که ضایعات چوب را به یک محصول ارگانیک و از نظر تکنولوژیکی پیشرفته تبدیل می کند.

هدف نهایی از پروژه Cocoon توسعه یک لوستر بود که در عین پایداری، شبیه یک ساختار ارگانیک باشد و استفاده از مواد طبیعی در توسعه محصولات را به نمایش بگذارد. به لطف استفاده از فناوری نوآورانه چاپ سه بعدی چوب شرکت های Forust و Desktop Metal، با استفاده از یک فرآیند خلاقانه که قادر به کاهش ضایعات الوار است توسعه یافت. قطعه پرینت سه بعدی شده نهایی زیست سازگار و کاملاً قابل تجزیه است.

ساخت لوسترهای چوبی زیست سازگار با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت لوسترهای چوبی زیست سازگار با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

  Cocoon به گونه ای طراحی شده بود که شبیه یک ساختار ارگانیک پیله ای شکل باشد. این قطعه با استفاده از فرآیند بایندر جت طراحی شد که در آن لایه‌ هایی از چوب پودر شده با لیگنین به هم متصل می ‌شوند. بنابراین، این فرآیند فقط یک فرآیند پرینت سه بعدی چوب با سرعت بالا که می تواند قطعات مصرفی نهایی تولید کند نیست، بلکه این تکنیک یک روش تولیدی زیست سازگار است. در این مورد خاص، Cocoon یک قطعه 250 در460 میلی متری است که در دو نوع موجود بوده و می توان آن را به صورت دستی پس از چاپ رنگ آمیزی و تکمیل کرد. همچنین این پوسته یک پوشش محافظ برای چراغ OLED  است. پنل OLED از یک فناوری منحصربفرد ساخته شده است که از 85٪ شیشه و مواد آلی و فلزات غیر سمی تولید شده است.HagenHinderdael  توانست در تولید این لوستر پیله ای شکل پرینت سه بعدی شده از موادی استفاده کند که در صورت عدم کاربرد در توسعه این محصول به محل دفن زباله منتقل می شدند. هدف از توسعه این محصول این است که انسان ها فراتر از طراحی سنتی محصول فکر کرده، و مشاهده کنند چگونه فناوری ‌ها و فرآیندهای جدید می‌توانند به توسعه محصولات مبتکرانه پایدارتر در آینده کمک کنند.

لوستر چوبی پرینت سه بعدی شده

لوستر چوبی پرینت سه بعدی شده

البته رمز موفقیت این لوستر تزئینی زیبا، فناوری به کار رفته در توسعه آن است. نسخه  Forustشرکت Shop System™  همانطور که از نام آن پیداست، پرفروش ترین نسخه است که برای چاپ با محصول جانبی خاک اره تولید شده است. در توسعه لوستر Cocoon از فناوری پرینت سه بعدی بایندر جت، به دلیل سرعت و قابلیت ‌های تولیدی و همچنین امکان ایجاد طرح‌ های چوبی پیچیده بدون نیاز به ساختار های پشتیبانی، استفاده شده است. علاوه بر این، دستگاه پرینتر سه بعدی مذکور قادر است قطعاتی با ابعاد 350  در 222 در 200 میلیمتری را با سرعت چاپ تا 16000 سی ‌سی در ساعت چاپ کند.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی لوسترهای چوبی