شرکت Signify به تازگی از سرمایه گذاری برای پرینت سه بعدی محصولات روشنایی سفارشی سازی شده خبر داد. سرویس جدید آنها برای کاربران این امکان را فراهم می سازد تا لوستر ها  و اتصالات مخصوص به خود را که عمدتا با استفاده از مواد قابل بازیافت قابل توسعه می باشند، سفارشی سازی و چاپ کنند. در میان این مواردSignify  توانایی تولید وسایلی مانند لامپ های رو میزی از CD های قابل بازیافت را نشان داده است. مدل جدید این شرکت یک روش تولید پایدار را برای تولید نورپردازی و تزئینات سفارشی سازی شده ارائه می دهد.

پرینت سه بعدی لوستر های سفارشی سازی شده قابل بازیافت

چاپ سه بعدی لوستر های سفارشی
چاپ سه بعدی لوستر های سفارشی

خدماتی آنلاین در تاریخ ۲۸ نوامبر راه اندازی شده است که به کاربران در سراسر اروپا امکان می دهد تا لامپ های خود را در شکل و رنگ مورد نظر خود ایجاد کنند. محصول نهایی براساس تقاضا به صورت سه بعدی چاپ خواهد شد و طی ۲ هفته به مشتری تحویل داده می شود. برای تولید بسیاری از لامپ ها و لوستر های سفارشی از پلی کربنات قابل بازیافت با کیفیت بالا و ۱۰۰٪ قابل بازیافت استفاده می شود.

 

لامپ های سفارشی شرکت Signify به استثنای لوازم الکترونیکی و حباب ها در مقایسه با لامپ های سنتی اثرات کربن را ۴۷٪ کاهش می دهد. علاوه بر این در این محصولات از هیچگونه چسبی استفاده نشده است و از قطعات کمتری تشکیل شده اند که این ویژگی ها آن ها را به عنوان نمونه ای عالی از طراحی با تکنولوژی ساخت افزایشی تبدیل کرده است. این محصولات سبک تر هستند و وزنی تقریباً دو سوم وزن یک لامپ معمولی دارند. همچنین میزان انتشار کربن را ۳۵٪ کاهش می دهند.

الیویا کیو ، مدیر ارشد نوآوری در  Signifyگفت: “ما اولین تولید کننده روشنایی هستیم که لامپ های پرینت سه بعدی شده را در مقیاس صنعتی تولید کرده ایم”.

روش های تولید محصولات روشنایی پایدار با پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی لوستر های سفارشی قابل بازیافت
پرینت سه بعدی لوستر های سفارشی قابل بازیافت

Signify اخیراً از آخرین ساختمان به همراه سرویس آنلاین خود رونمایی کرده است. ساختمان جدید در هلند واقع شده است و مجهز به حدود ۵۰۰ پرینتر سه بعدی در اندازه های مختلف با قابلیت ایجاد لامپ های بلند ۶۰۰ میلی متر می باشد. آنها همچنین اعلام کردند که قصد دارند کارخانه های پرینت سه بعدی بیشتری را در ایالات متحده، هند و اندونزی تاسیس کنند.

 

مدل تجاری این شرکت در صدر شرکت های بین المللی قرار گرفته است. آنها با راه اندازی لامپ های LED رومیزی برند Philips به عنوان یک شریک اصلی رتبه بندی شده اند. این محصول از ۲۴ سی دی بازیافت شده مختلف تهیه شده و برای استفاده با لامپهای رنگی LED فیلیپس چاپ شده است. به طور مشابه یک گروه خرده فروش در زمینه مد و مواد غذایی به نام Marks and Spencer  (M&S) ، اعلام کرد که در مرحله اول جمع آوری هزاران آباژور پرینت سه بعدی شده از فروشگاه های انگلستان تا پایان سال ۲۰۲۰ می باشد.

پرینت سه بعدی و خنثی کردن اثرات کربن تا سال ۲۰۲۰

چاپ سه بعدی لوستر های سفارشی قابل بازیافت
چاپ سه بعدی لوستر های سفارشی قابل بازیافت

در سال ۲۰۱۸  ۷۹٪ از فروش شرکت Signify با درآمد پایدار بوده است و این شرکت را به یکی از دوستداران محیط زیست تبدیل کرده است. این شرکت متعهد به خنثی کردن کربن در سال ۲۰۲۰ شده است و اخیراً جوایزی را نیز دریافت کرده است. آنها برای سومین سال متوالی در فهرست Dow Jones Sustainability، جایگاه رهبر صنعت را به دست آورده اند.

 

منبع: https://3dprinting.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

 
به این پست امتیاز دهید