یک شرکت فعال در زمینه پرینت سه بعدی فلزی به نامMX3D  به منظور طراحی یک مازه (تیر حمال اصلی کف قایق که به آن بیس نیز می گئیند) آلومینیومی سفارشی با یک شرکت قایق سازی هلندی به نام KM Yachtbuilders  همکاری کرده است. این مازه سفارشی با ۴ متر طول و ۸ متر ضخامت توسط شرکت MX3D و به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد بررسی تأثیرات تکنولوژی پرینتر سه بعدی در صنعت دریایی تولید شد. این بیس پرینت سه بعدی شده کاملاً سفارشی می باشد و تمام قابلیت های فناوری پرینت سه بعدی فلزی را به نمایش می گذارد. هدف این پروژه در بلند مدت این است که این نوع قطعات را تأیید کرده و جایگزینی برای روش های تولید سنتی ارائه دهد.

ساخت مازه آلومینیومی قایق با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

شرکت MX3D اخیراً یک پل فلزی پرینت سه بعدی شده را در مرکز آمستردام نصب کرده است. این شرکت پس از این موفقیت چشمگیر، به استفاده از فناوری پرینت سه بعدی WAAM خود در صنایع دیگری از جمله صنایع دریایی روی آورده است. تجهیزات دریایی بسیار گران قیمت هستند، خرابی آن ها پیامدهای مالی زیادی داشته و عملیات تولید اغلب در مکان های دور افتاده و جدا از امکانات تعمیر و ذخیره قطعات یدکی صورت می گیرد. WAAM امکان چاپ سفارشی و کم هزینه قطعات پیچیده را سرعت می بخشد. فرایند طراحی و مونتاژ با استفاده از این فناوری پرینت سه بعدی به یک فرآیند خودکار تبدیل می شود که با آن می توان به بهینه سازی مواد در عین کاهش هزینه های مونتاژ دست یافت.

ساخت مازه آلومینیومی قایق با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت مازه آلومینیومی قایق با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

مازه آلومینیومی پرینت سه بعدی شده سفارشی

ساخت بیس قایق روز به روز پیچیده تر می شود زیرا جوشکاران باتجربه نادر هستند. علاوه بر این، روش های سنتی امکان سفارشی سازی که یک نیاز فزاینده و مهم در دنیای مدرن  امروز است را ارائه نمی دهند. بیس قایق پایین ترین قسمت یک قایق است که مانع از انحراف قایق توسط باد و سبب تعادل آن می شود. شرکت های KM Yachtbuilders و MX3D یک بیس قایق به طول ۴ متر، قطر ۶۵۰ میلی متر و وزن ۱۸۰ کیلوگرم را طراحی کرده اند. این بیس با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی توسعه یافته است. هدف دو شرکت، اخذ گواهینامه Lloyd’s Register 3.2 است که مواد فلزی و کیفیت مورد انتظار آن ها و اعتبار تولید کننده و محصولات ارائه شده به خریدار را تضمین می کند.

مازه آلومینیومی پرینت سه بعدی شده سفارشی
مازه آلومینیومی پرینت سه بعدی شده سفارشی

در نهایت این دو شریک هلندی قصد دارند قطعات یدکی و نهایی برای هر نوع قایق را با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی توسعه دهند. فناوری WAAM به خوبی می تواند روش تولید برخی از قطعات فلزی امروزی را متحول کند.

منبع: https://www.3dnatives.com
در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی مازه آلومینیومی قایق

5/5 - (18 امتیاز)