اخیرا طبق پژوهشی در لندن تکنولوژی پرینت سه بعدی امکان ساخت یک ماسک تنفسی برای داخل آب را فراهم کرده است. در ادامه بیشتر در این باره بخوانید.

پرینت سه بعدی ماسک تنفسی Amphibio

Jun Kamei، فارغ التحصیل کالج سلطنتی هنر لندن (RCA) یک لباس پرینت سه بعدی شده به نام Amphibio را به عنوان بخشی از پایان نامه فارغ التحصیلی خود ساخته است.

Amphibio، یک لوازم جانبی پرینت سه بعدی شده دو بخشی شامل یک آبشش و یک ماسک تنفسی می باشد. این وسیله به منظور تنفس کامل در زیر آب طراحی شده است.

Kamei یک نمونه اولیه از Amphibio را ساخته است. اگر چه در حال حاضر این وسیله به اندازه کافی برای حفظ کامل تنفس انسان اکسیژن تولید نمی کند اما قادر به جذب اکسیژن از آب و آزاد کردن دی اکسید کربن می باشد، به این معنی که پتانسیل برای استفاده جهت تنفس را دارا است. وی تصور می کند که این وسیله در آینده زمانی که اقیانوس ها بالا آمده و انسان مجبور به گذراندن مقدار زیادی از زندگی خود را در آب می شوند، به یک بخش ضروری از زندگی تبدیل شود.

او توضیح داد: “پیش بینی می شود تا سال ۲۱۰۰ درجه حرارت زمین ۲/۳ درجه سانتیگراد افزایش یابد و موجب بالا آمدن سطح دریا و به زیر آب رفتن مناطق ساحلی شود.”

تنفس در زیر آب از طریق پرینت سه بعدی ماسک تنفسی Amphibio

این وسیله طراحی شده است تا انسانها بتوانند در زیر آب نفس بکشند. Kamei به جای تمرکز بر روی ایده منفی و متضاد «جهان غرق شده»، یک دیدگاه خوش بینانه از آینده ارائه می دهد که در آن انسان ها در اقیانوس ها همانند روی زمین تنفس و زندگی می کنند.

این دستگاه سفید در اطراف گردن و و قفسه سینه قرار گرفته و به عنوان آبشش عمل می کند. درون این وسیله خالی و حاوی هوا است که می تواند از طریق ماسک که با یک لوله به آبشش متصل می شود عمل نفس کشیدن را ممکن کند. این آبشش از یک ماده هیدروفیلیک ساخته شده است که با جذب اکسیژن و رها کردن دی اکسید کربن جمع شده عمل تنفس را ممکن می سازد. منافذ میکروسکوپی موجود به هوا اجازه عبور داده اما هر گونه نفوذ آب را متوقف می کند.

این تکنولوژی با الهام از حشرات غوطه ور روی آب که در زیر آب از طریق یک لایه نازک از هوای به دام افتاده روی سطح پوستشان که همانند یک آبشش عمل می کند زنده می مانند، ساخته شده است.

Kamei برای ساخت این دستگاه، فیلامنت های پرینت سه بعدی سفارشی را تولید کرد. این طراح تصور می کند زمانی که تکنولوژی های پرینت سه بعدی به راحتی در دسترس باشند، مردم می تواند این فیلامنت ها را خریداری کرده و لباس های منحصر به فرد و متناسب با شکل بدن خود را پرینت سه بعدی کنند. مواد جدید تولید شده می توانند با استفاده از تکنولوژی تولید افزودنی جدید شکل های پیچیده ای تشکیل دهند.

این پروژه در آزمایشگاه طراحی RCA-IIS Tokyo Design Lab (یک استودیوی طراحی تجربی) و از طریق همکاری بین RCA و دانشگاه توکیو ایجاد شد.

اگر چه نمونه اولیه فعلی به اندازه کافی توسعه نیافته است تا بتواند به طور کامل تنفس انسانی را حمایت کند، اما می تواند با ترکیب با یک مخزن گاز کوچک عمل کند. در آینده ای نزدیک، این وسیله می تواند به مصرف کننده اجازه دهد که در مدت زمان طولانی با تجهیزات کمتر زیر آب غواصی کند.

گام بعدی این طراح توسعه دستگاه به گونه ای است که بتوان آن را بر روی انسان آزمایش کرد. برای ایجاد اکسیژن مورد نیاز برای تنفس انسان این وسیله باید ۳۲ متر مربع آبشش داشته باشد.

فیلم پرینت سه بعدی ماسک تنفسی را حتما مشاده کنید.

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

منبع: http://www.3ders.org/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی ماسک تنفسی

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

 

به این پست امتیاز دهید