تصور کنید زمانی که شما مشغول خرید هستید، یک فیل فلزی را مشاهده کنید که از ویترین فروشگاهی بیرون می آید. فروشگاهی در چین به نام I Do یک مجسمه فیل فلزی ۹ متری را برای ارتقای طراحی خود در ویترین نصب کرده است که سر مجسمه از یکی از ویترین ها بیرون آمده است. دو مجسمه نیز در پشت فیل قرار گرفته اند که به ارتفاع  این فروشگاه دو طبقه افزوده اند. این مجسمه چشمگیر با استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی و به طور خاص قالب های پرینت سه بعدی شده توسعه یافته است که  در مرحله بعد برای موم ریخته گری فدا شونده مورد استفاده قرار می گیرند. این اثر حاصل همکاری استودیوی معماری Antistatics Architecture و هنرمندی به نامYue Minjun  است.

ساخت مجسمه ویترین فروشگاه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

هنرمند Yue Minjun در طراحی دکوراسیون فروشگاه ۲۵۰ متری I Do در شهر ووهان چین مشارکت داشته است. او به ‌ویژه به ‌خاطر نقاشی ‌ها و مجسمه‌ هایش که او را در حال خنده با صدای بلند نشان می ‌دهند، شهرت دارد و این دقیقاً همان کاری است که او در این فروشگاه جدید نیز انجام داده است. در واقع دو شکل در هم تنیده در پشت مجسمه فیل قرار گرفته اند که در نتیجه مجسمه ای با ارتفاع ۹ متر از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. وزن کل این مجسمه توسعه یافته با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی حدود ۹ تن می باشد. فیل در طبقه اول قرار داده شده است در حالی که دو چهره از طبقه دوم عبور کرده، به فروشگاه ارتفاع می دهند و بازدیدکنندگان را دعوت می کنند تا به طبقه بالا بروند.

ساخت مجسمه ویترین فروشگاه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت مجسمه ویترین فروشگاه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

فرایند ساخت این مجسمه ها بسیار جالب است. استودیوAntistatics Architecture  و Yue Minjun توضیح می‌دهند که برای رسیدن به نتیجه نهایی، طراحی پارامتریک و فناوری را با یکدیگر ترکیب کرده اند. همچنین این تیم از تکنولوژی پرینت سه بعدی موم برای طراحی قالب های مختلف استفاده کرده اند که سپس از فولاد ضد زنگ ۳۱۶L ریخته گری شدند. در مورد دستگاه پرینتر سه بعدی مورد استفاده اطلاعاتی در دسترس نیست اما طراحی نهایی نشان می دهد که از نرم افزار بهینه سازی توپولوژی استفاده شده است.  Yue Minjun از زیست شناسی سلولی و ساختار داخلی یک الماس برای طراحی این فیل و دو مجسمه دیگر الهام گرفته است.

مجسمه های پرینت سه بعدی شده شرکت I Do
مجسمه های پرینت سه بعدی شده شرکت I Do

این سبک در داخل فروشگاه نیز یافت می شود و مبلمان شکل همان الماس را به خود می گیرد. این فروشگاه نوآوری، هنر، تکنولوژی و معماری را با یکدیگر ترکیب کرده است. پلکان مارپیچ از بازدیدکنندگان دعوت می کند تا برای تحسین مجسمه ای که دیده اند به طبقه بالا بروند. این ترکیبی زیبا از هنر، فناوری و تجارت است که تجربه جدیدی را به هر کسی که از کنار فروشگاه می گذرد ارائه می دهد.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی مجسمه ویترین فروشگاهی در چین

4.8/5 - (38 امتیاز)