در سال های اخیر ابتکارات متعددی برای توسعه گوشت پرینت سه بعدی شده انجام شده است. از جمله این پروژه ها می توان به یک استارتاپ اسرائیلی به نام Redefine Meat اشاره کرد که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده است. این شرکت با استفاده از یک فناوری پرینتر سه بعدی ثبت شده، یک محصول جایگزین گوشت با استفاده از گیاهان و سایر محصولات پایدار طراحی کرده است. شرکتRedefine Meat  از طریق این فرایند می خواهد نشان دهد که گوشت را  می توان در عین احترام به محیط زیست و حیوانات تهیه کرد. این شرکت به تازگی ۵ نوع محصول جدید جایگزین گوشت پرینت سه بعدی شده که alt-meat نام دارد را به صورت تجاری در اسرائیل عرضه کرده است.

تولید چند محصول جایگزین گوشت جدید با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

مجموعه محصولات جدید چاپ سه بعدی شده شرکتRedefine Meat  با نام New Meat، که شامل گوشت گاو، سوسیس، کباب بره، همبرگر و یک خمیر پفکی سیگاری شکل با پایه گیاهی می باشد با موفقیت روبرو شده است. این محصولات جدید گوشت پس از آزمایش و تأیید توسط سرآشپزهای برتر و مصرف کنندگان، هم اکنون در رستوران ها و هتل های منتخب اسرائیل موجود هستند.Eshchar Ben-Shitrit ، مدیرعامل و بنیانگذار شرکتRedefine Meat  در اینباره توضیح داد: “هر محصول در این مجموعه و محصولات بعدی، از درک ما از گوشت در سطح مولکولی، تحقیق و توسعه گسترده و نوآوری های تکنولوژیکی ناشی می شود که ترکیب آن ها برای ما امکان توسعه هرگونه فرآورده گوشتی که امروزه وجود دارد را فراهم می کند. این امر برای دستیابی به طعم برتر که ما حتی انتظار آن را نداشتیم و تطبیق پذیری تکنولوژیکی برای انجام آنچه دیگران انجام نداده اند، جایگزینی هر قسمتی از گاو با گوشت خوشمزه گیاهی، بسیار مهم بوده است. “

تولید چند محصول جایگزین گوشت جدید با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
تولید چند محصول جایگزین گوشت جدید با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

پرینتر های سه بعدی صنعتی  Alt-Meat

همانطور که در بالا توضیح داده شد، استارتاپ اسرائیلی Redefine Meat یک فرآیند ثبت شده برای پرینت سه بعدی محصولات “new meat” توسعه داده است. چاپگرهای سه بعدی صنعتی این شرکت قادرند نه تنها طعم ها بلکه بافت گوشت های مختلف را نیز تولید کنند. این شرکت به منظور توسعه پرینترهای سه بعدی گوشت های جایگزین خود، در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که ۶ میلیون دلار بودجه جمع آوری کرده است. کمک های مالی جمع آوری شده با توجه به موفقیت در پرینت سه بعدی محصولات گوشتی Alt-Meat توجیه شد. طی یک تست مزه گوشت های جایگزین با چشم های بسته که توسط شرکت Redefine Meat و یک شرکت اسرائیلی توزیع کننده گوشت به نام Best Meister برگزار شد، بسیاری از مصرف کنندگان با کیفیت گوشت های چاپ سه بعدی شده متقاعد شدند.

در حالی که پرینت سه بعدی مواد غذایی در حال حاضر شاخه کوچکی از بازار ساخت افزایشی را شامل می شود، مشاهده رشد این نوع چاپ سه بعدی در آینده تعجب آور نخواهد بود. برخی از شرکت ها مانند  Revo Foodsکه محصولات دریایی را با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی چاپ می کند، در حال حاضر راه خود را در پیش گرفته اند و امیدوارند بتوانند محصولات خود را در دراز مدت به عموم مردم عرضه کنند.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (37 امتیاز)