یک تیم از محققان دانشگاه کینگز لندن و بنیاد خدمات سلامت همگانی  Guy’s and St Thomas’sروشی برای بهبود مراقبت از نوزادان مبتلا به بیماری های قلبی مادرزادی با پرینت سه بعدی یک مدل از قلب جنین در داخل رحم یافته اند.

پرینت سه بعدی قلب نوزادان مبتلا به بیماری های قلبی عروقی جهت بهبود فرایند مراقبت های پیش از زایمان

طبق آمار در بریتانیا هشت نوزاد از هر ۱۰۰۰ نوزاد با مبتلا بیماری های مادرزادی قلبی متولد می شوند. محققین در دانشگاه کینگز لندن و بنیاد خدمات سلامت همگانی  Guy’s and St Thomas’sبرای بهبود مراقبت از این نوزادان از تصویر برداری سه بعدی استفاده می کنند.

روش کار این پژوهشگران شامل تولید تصاویر جدید از قلب نوزاد در درون رحم مادر است. برای انجام این کار، این تیم یک اسکنMRI  از زنان باردار تهیه کرده و از داده های به دست آمده جهت ساخت مدل سه بعدی قلب نوزادان استفاده می کنند. این مدل سه بعدی را می توان با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی چاپ کرد.

پروفسور رضا رضوی یک متخصص قلب و عروق کودکان است که دخترش با بیماری قلبی مادرزادی متولد شده است. با توجه به این موضوع و با الهام گرفتن از آن، وی در راستای یافتن راهی برای بهبود روش های تشخیص بیماری های مادر زادی تلاش کرده است.

رضا رضوی در پاسخ به بی بی سی گفت: “ما فکر می کردیم که دخترمان را از دست خواهیم داد. ما باید بتوانیم بیماری های مادر زادی را از رحم مادر بهبود ببخشیم.”

بهبود عملیات مراقبت از طریق بررسی دقیق مدل سه بعدی

 

مدل سه بعدی قلب نوزادان

مدل سه بعدی قلب نوزادان

تصاویر سه بعدی حاصل از اسکن سه بعدی بسیار مطلوب هستند. این تیم در دانشگاه کینگز لندن و بنیاد سرویس سلامت همگانی  Guy’s and St Thomas’ معتقدند که این تکنولوژی روند مراقبت را بهبود خواهد بخشید و بیمارستان های بیشتری باید آن را مورد استفاده قرار دهند.

رضا رضوی در خصوص این روش گفت: “ما می توانیم با اطمینان کامل پیش بینی کنیم که چه نوع درمانی جهت بهبود وضعیت نوزاد مورد نیاز است و چه عملیاتی باید انجام شود. این روش به والدین کمک می کند تا حمایت درست برای آگاهی از چیزی که قرار است اتفاق بیفتد دریافت کنند. علاوه بر این، این روش با فراهم کردن امکان دریافت درمان مناسب در زمان درست به نوزادان کمک می کند”.

این محققان نتیجه پژوهش خود را در مجله بازبینی شده به نام Lancet منتشر کردند که نشان می دهد این روش بر روی ۸۵ زن باردار نتیجه داده است.

بیماری های مادرزادی قلبی ممکن است بر اثر استفاده از دارو ها، سوابق خانوادگی و یا عفونت ها ایجاد شود. اما این فرآیند نرم افزاری کامپیوتری پزشکان را قادر می سازد تا مشکلات و اختلالاتی را که با آنها مواجه می شوند، به وضوح ببینند.

محققان امیدوارند که این رویکرد جدید به یک روش استاندارد برای تیم های قلب و عروقی تبدیل شود و با توجه به این که اکثر بیمارستان ها به دستگاه های MRI مجهز هستند، استفاده از این روش بسیار آسان خواهد بود. تنها تجهیزات جدید مورد نیاز یک کامپیوتر و یک کارت گرافیک خوب است.

هم چنین ممکن است مادران باردار بتوانند داده های اسکن خود را به خانه برده و مدل سه بعدی نوزاد خود را نیز پرینت سه بعدی کنند.

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

pdfپرینت سه بعدی مدل قلب نوزادان

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید