یک شرکت آلمانی پودر مسی جدیدی توسعه داده است که می ‌توان آن را به راحتی پرینت سه بعدی کرد. قطعات مسی توسعه یافته با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی بسیار نادر هستند. این به این دلیل است که مس با استفاده از رایج ترین فرآیند پرینت سه بعدی فلزی، Powder Bed Fusion (PBF)، به راحتی چاپ نمی شود. پرینت سه بعدی مس به دلیل هدایت حرارتی بسیار بالای آن با استفاده از فناوری PBF دشوار است. این ویژگی باعث می شود که حرارت نشت کرده و چاپ را خراب کند. علاوه بر این، مس تمایل دارد انرژی بالایی را در اطراف محفظه ساخت منعکس کند.. حل این چالش از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا قطعات پرینت سه بعدی شده مسی می توانند در انواع کاربردهای الکتریکی، حرارتی و هیدرولیکی فوق العاده مفید باشند.

 

پرینت سه بعدی قطعات مسی با استفاده از یک پودر مس جدید

تا به امروز برخی از آلیاژهای سفارشی مس با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی چاپ شده اند. با این حال  برای پرینت سه بعدی این آلیاژ ها باید رسانایی آن ها را تا حد امکان کاهش داد اما در عین حال عملکرد حرارتی قطعه چاپ سه بعدی شده نباید به خطر بیفتد. برخی از فرآیندهای چاپ سه بعدی جایگزین، قادر به پرینت سه بعدی مس هستند. به عنوان مثال، فرآیند SPEE3D با استفاده از پیوند مولکولی در سرعت اکستروژن مافوق صوت می تواند به این هدف دست یابد. با این حال، این فرآیند محدودیت های دیگری دارد که مانع از پرینت اجسام کوچک مسی با هندسه های پیچیده می  شود. اخیراً شرکت  Infinite Flexمستقر در نزدیکی فرانکفورت اولین پودر مس خالص جهان را توسعه داده است که می  تواند به راحتی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدیSLM  چاپ شود.

آنها این پودر مس جدید را “INFINITE POWDER Cu 01” نامگذاری کرده اند. با استفاده از این پودر مس و خواص منحصر بفرد آن، اکنون می توان از مزایای فناوری پرینتر سه بعدی برای توسعه قطعات مسی با رسانایی بالا استفاده کرد. در واقع استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای کاربردهای پیشرفته مانند مبدل های حرارتی، کویل های القایی و قطعات الکترونیکی اکنون به واقعیت تبدیل شده است. این تیم پودرINFINITE POWDER Cu 01  را با موفقیت روی دو سیستم PBF مختلف و پرکاربرد مورد آزمایش قرار داده اند. این سیستم ‌ها در سراسر جهان توسط بسیاری از تولیدکنندگان و شرکت های خدمات پرینت سه بعدی استفاده می ‌شوند. علاوه بر این، اگر مواد روی این سیستم ها کار کند، به احتمال زیاد روی بسیاری از پرینتر های سه بعدی مشابه نیز کار می کند.

پرینت سه بعدی قطعات مسی با استفاده از یک پودر مس جدید

پرینت سه بعدی قطعات مسی با استفاده از یک پودر مس جدید

Infinite Flex هنوز درمورد اینکه چگونه این ماده را با موفقیت چاپ کرده است توضیحی منتشر نکرده است. با این حال، به نظر می رسد آنها آلیاژی توسعه داده اند که قابلیت انعکاس مس را کاهش می  دهد. با این حال، برای حفظ خواص پرینت مس، آنها باید مقدار زیادی از هدایت حرارتی ماده را حفظ کنند. احتمالاً Infinite Flex برای غلبه بر مشکل هدایت حرارتی، پارامترهای پرینت سه بعدی فلزی را با دقت تنظیم کرده است تا نشت حرارتی را به حداقل برساند. با کاهش انرژی به حداقل میزان با هدف دستیابی به همجوشی پودر، ممکن است استفاده از این پودر مس نسبت به پرینت سه بعدی سایر فلزات بیشتر طول بکشد.

با این حال، امکان پرینت سه بعدی قطعات مسی می تواند بسیار ارزشمند باشد. تقاضای قابل توجهی برای قطعات مسی بسیار پیچیده که بتوانند گرما را بطور مؤثرتر انتقال دهند یا سیگنال های الکتریکی را ضبط کنند وجود دارد. این در حالی است که راه های کمی  برای ساخت این قطعات در دسترس می باشد. این ماده پرینت سه بعدی جدید با برطرف کردن چالش پرینت سه بعدی مس می تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

 

منبع: https://www.fabbaloo.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

 

pdf پرینت سه بعدی مس

4.9/5 - (35 امتیاز)