با اینکه تکنولوژی پرینتر سه بعدی به طور مرتب در بخش پزشکی و سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد، به ندرت می توان محصولات مرتبط با تولید مکمل های غذایی و مراقبت از دهان را مشاهده کرد. به همین دلیل یک شرکت بریتانیایی متخصص در زمینه مکمل ‌های غذایی پرینت سه ‌بعدی شده به نام Nourish3D با یک شرکت مشهور تولید کننده خمیردندان به نام  Colgateهمکاری کرده است. این دو شرکت قصد دارند با  همکاری و به کار گیری تخصص یکدیگر، مکمل های غذایی را با همان مواد موجود در محصولات Colgate ترکیب کرده و پرینت سه بعدی کنند. این محصول که Nutristacks نام دارد، فواید غذایی و سلامت دهان را با یکدیگر ترکیب می کند. 

 

تولید مکمل غذایی برای بهداشت بهتر دهان با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

شرکت Nourish3D  امیدوار است از طریق این مشارکت و با تولید  Nutristacksپرینت سه بعدی شده به مصرف کنندگان کمک کند سلامت دهان و دندان بهتری را در حین تغذیه ذهن و بدن خود به دست آورند. همه این ها در یک محصول جویدنی خوشمزه و خوشبو ادغام شده است. دو شرکت پشتیبان این پروژه تصریح کرده اند کهNutristacks  جایگزین مسواک زدن روزانه دندان‌ ها نیست، بلکه یک محصول مفید برای بهداشت دهان و دندان است که به کاربران کمک می‌ کند تا مشابه استفاده از دهانشویه مناطق مشکل‌ دار خاص را هدف قرار دهند. در واقع، این تیم پیشنهاد می ‌کنند که از این ویتامین ‌ها در کنار یک برنامه بهداشت دهان و دندان که شامل مراجعه به دندانپزشک حداقل دو بار در سال، محدودیت در مصرف غذاهای شیرین و اسیدی، استفاده از نخ دندان بعد از مسواک زدن و البته مسواک زدن دو بار در روز می باشد، استفاده شود.

تولید مکمل غذایی برای بهداشت بهتر دهان با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

تولید مکمل غذایی برای بهداشت بهتر دهان با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

مکمل های پرینت سه بعدی شده Nutristacks

قرص های جویدنی Nutristacks که شبیه قرص های ماشین ظرفشویی هستند از آرژنین، زایلیتول، B12، CoQ10 و کلسیم تشکیل شده اند. این مواد تشکیل دهنده تنها افزودنی های غذایی نیستند، بلکه ویتامین های ضروری مانند کلسیم نیز می باشند که مهمترین ماده معدنی در بدن است. این محصولات جویدنی به‌ صورت سفارشی برای اطمینان از دریافت ۹۹٫۵ درصد یا بیشتر از مواد مغذی مورد نیاز، با ۱۲ فناوری مختلف ساخته می‌ شوند. علاوه بر این، شرکت های Nourish3d و Colgate برای رفع نگرانی ها، نسخه های مختلفی از Nutristacks را توسعه داده اند که بسته به مواد تشکیل دهنده، اثرات متفاوتی را ارائه می دهند. مصرف کنندگان می توانند آرامش، ایمنی، درخشش، تمرکز و انرژی را انتخاب کنند. همانطور که انتظار می رود هر یک از این محصولات که از نامشان نیز پیداست هدف متفاوتی را دنبال می کنند. همچنین امکان افزودن ویتامین های مختلف بسته به نیاز مشتری وجود دارد. هر Nutristacks در مجموع شامل هفت لایه مختلف می باشد که هر کدام از ویتامین ها و مواد مغذی مختلف تشکیل شده اند. با این حال، وقتی صحبت از فرآیند چاپ سه بعدی مورد استفاده می شود، Nourish3D محتاطانه عمل می کند. در حال حاضر این مکمل ها در طعم های نعناع و علف لیمو، در بسته های ۲۸ عددی و با قیمت ۴۱ یورو به بازار عرضه می شوند. برای کسانی که مایل به مصرف مکرر این محصول می باشند امکان اشتراک جهت دریافت منظم کپسول نیز وجود دارد.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی مکمل غذایی برای بهداشت بهتر دهان

به این پست امتیاز دهید