تکنولوژی پرینت سه بعدی در طیف گسترده ای از صنایع راه یافته است و صنعت ورزش از این امر مستثنی نیست. خبر خوب برای طرفداران تنیس روی میز این است که یک طراح قبرسی به نام Stelio Mousarris یک میز پینگ پنگ پرینت سه بعدی شده طراحی کرده است یا به طور دقیق تر او ساختار پایه و تور یک میز را با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی فلز از فولاد توسعه داده است. این میز که Plexus Ping Pong Table نام دارد با الهام از اشکال کوه ها درGoogle Earth  ساخته شده است. تور این میز را می توان به راحتی جدا، و آن را به یک میز کلاسیک تبدیل کرد.

 

ساخت میز پینگ پنگ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

تکنولوژی پرینتر سه بعدی تأثیر بسزایی در صنعت ساخت مبلمان دارد و هر روزه تعداد بیشتری از طراحان، تولیدکنندگان و معماران برای ساخت قطعات دارای هندسه های پیچیده با استحکام بالا و وزن بهینه، به این روش روی می آورند. نتیجه استفاده از پرینت سه بعدی در تولید مبلمان، ساخت صندلی های منحصر به فرد با ساختارهای مشبک یا نیمکت های تولید شده با استفاده از زباله های پلاستیکی بازیافت شده می باشد.

ساخت میز پینگ پنگ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت میز پینگ پنگ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

میز پینگ پنگ پرینت سه بعدی شده قابل تبدیل به یک میز ساده

Stelio Mousarris با الهام از عکس های کوه ها کل پایه میز را طراحی کرد. او در این باره توضیح داده است که عکس های مختلفی را در Google Earth جستجو، و سپس برای پرینت سه بعدی پایه و توری میز آن ها را مدل سازی کرده است. قسمت تور و پایه این میز هر دو از فولاد ساخته شده اند. با وجود این امر که طراح در مورد فناوری و دستگاه مورد استفاده اطلاعات خاصی منتشر نکرده است، اما به نظر می رسد از فناوری پرینت سه بعدی ذوب لیزری مبتنی بر بستر پودر برای ساخت این میز استفاده شده است. همچنین مشخص نیست که فرایند چاپ و عملیات پس پردازش چه مقدار زمان برده است اما نتیجه عالی را به نمایش گذاشته است. پایه این میز شبیه به دامنه کوه می باشد که ساختار مشبک زیبایی منحصر به فردی به آن بخشیده است.

میز پینگ پنگ پرینت سه بعدی شده قابل تبدیل به یک میز ساده
میز پینگ پنگ پرینت سه بعدی شده قابل تبدیل به یک میز ساده

ابعاد این میز پینگ پنگ پرینت سه بعدی شده ۲۷۴ در ۱۵۲ در۷۶ سانتی متر است و ۲۵ عدد از آن در حال حاضر موجود می باشد. بخش تور کاملاً قابل جداسازی است و امکان تبدیل این میز به یک میز ناهار خوری را فراهم می سازد. روی پایه پرینت سه بعدی شده این میز یک صفحه چوب گردو قرار گرفته است که به آن ظاهری صاف و متضاد با رنگ تیره فولاد می دهد.

 

منبع: https://www.3dnatives.com/en//

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید