اولین ساختمان مسکونی پرینت سه بعدی شده در شهر بکوم در ایالت وستفالن آلمان بنا خواهد شد. این ساختمان شامل دو طبقه هر یک به متراژ ۸۰ متر مربع می باشد که دیوار های آن با استفاده از یک دستگاه پرینتر سه بعدی توسعه یافته اند. این پروژه به رهبری یک شرکت ساختمانی متخصص در زمینه تولید و توزیع قالب، داربست و شمع بندی به نام PERI GmbH، در ماه های اخیر مجوز های لازم را کسب کرده است. اگرچه تاریخ اتمام پروژه هنوز منتشر نشده است، اما به نظر می رسد پروژه بسیار پیشرفت کرده است و بعید نیست که در آینده ای نزدیک تکنولوژی پرینت سه بعدی به عنوان بهترین روش ساخت در آلمان مورد استفاده قرار گیرد.

 

ساخت نخستین ساختمان با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در آلمان

هدف فعالان بازار در بخش پرینت سه بعدی بتن، اتوماتیکسازی فرایند تزریق مواد به منظور ارائه راه حل هایی تا حد ممکن سریع، قابل اعتماد و بادوام است. حتی اگر هنوز یک فردنمی تواند خانه شخصی خود را در زمین خود در مدت زمان ۲۴ ساعت بسازد، تولیدکنندگان سعی می کنند تا حد ممکن دقت و سرعت ماشین آلات خود را در کنار ارائه قیمت مقرون به صرفه بهبود ببخشند.

پرینت سه بعدی این خانه دو طبقه به یک دستگاه چاپگر سه بعدی واحد و دو اپراتور در محل نیاز داشت. پرینت سه بعدی یک دیوار دوجداره به مساحت ۱ متر مربع با استفاده از پرینتر سه بعدی بتن و سرعت چاپ ۱ متر بر ثانیه، فقط ۵ دقیقه طول می کشد. Leonhard Braig، مدیر تولید و زنجیره تأمین در شرکت PERI GmbH توضیح داد: «پرینت سه بعدی به طور اساسی نحوه تولید و فرایند ساخت و ساز های مسکونی را تغییر می دهد. از آنجا که این ساختمان در نوع خود اولین است، ما در تلاش هستیم تا فرایند پرینت سه بعدی با سرعت کمتری نسبت به آنچه ممکن است انجام شود. ما می خواهیم از این فرصت برای کسب تجربه در عملیات های روزانه استفاده کنیم زیرا این امر به ما کمک می کند تا از پتانسیل صرفه جویی در هزینه در دیگر پروژه های چاپ سه بعدی بیشتر بهره ببریم “.

فرایند ساخت نخaستین ساختمان پرینت سه بعدی شده در آلمان
فرایند ساخت نخستین ساختمان پرینت سه بعدی شده در آلمان

 

فرایند ساخت نخستین ساختمان پرینت سه بعدی شده در آلمان

این سازه از دیوار های حفره ای سه لایه تشکیل شده است که با یک مخلوط عایق پر شده اند. اپراتور در طول فرایند پرینت سه بعدی مجاری و اتصالات آب، برق و … را که بعداَ نصب خواهند شد در نظر می گیرد. شرکت PERI اظهار داشت که امکان انجام کار در محل ساخت به موازات عملیات پرینت سه بعدی وجود دارد. کارهای دستی مانند نصب لوله ها و اتصالات می توانند به راحتی در فرایند پرینت سه بعدی ادغام شوند و از این طریق باعث صرفه جویی در زمان با ارزش اپراتور گردند.

فرایند ساخت نخaستین ساختمان پرینت سه بعدی شده در آلمان
فرایند ساخت نخستین ساختمان پرینت سه بعدی شده در آلمان

از بتنی که به طور خاص برای تأمین نیازهای پرینت سه بعدی و ساخت توسعه یافته بود به عنوان  ماده پرینت سه بعدی برای انجام این پروژه استفاده شد. این خانه که به سفارش شرکت معماریMENSE-KORTE ingenieure+architekten  در بکوم ساخته شده است از هر نظر امکانات پرینت سه بعدی بتن را به نمایش گذاشته است.Waldemar Korte ، معمار و شریک در شرکتMENSE-KORTE ingenieure+architekten  گفت: “فرایند پرینت سه بعدی بتن برای ما آزادی زیادی در هنگام طراحی ساختمان فراهم می آورد که ایجاد این آزادی با روش های معمولی ساخت با هزینه بالا امکان پذیر است. ما با ساختمان مسکونی پرینت سه بعدی شده خود در بکوم، پتانسیل های فرایند پرینت سه بعدی را به نمایش گذاشتیم. انجام اولین پروژه ساختمان مسکونی پرینت سه بعدی شده در آلمان برای تیم ما یک امتیاز بزرگ است”.

 

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (39 امتیاز)