چند هفته پیش یک نسخه پرینت سه بعدی شده از مجسمه داوود اثر میکل آنژ در نمایشگاه جهانی اکسپو دبی مورد توجه همگان قرار گرفت. با این حال تکنولوژی پرینتر سه بعدی همچنان در دنیای هنر خبرساز است. به تازگی دانشمندان با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی موفق به بازسازی یک اثر هنری از نقاش معروف پابلو پیکاسو شده اند که ۱۱۸ سال مخفی بوده است. این نقاشی که “The Lonesome Crouching Nude” نام گرفته است توسط شرکت Oxia Palus بازسازی شد. این شرکت که توسط دو محقق در کالج دانشگاهی لندن (UCL) به نام Anthony Bourached وGeorge Cann  تأسیس شده است، در زمینه فناوری های جدید از جمله هوش مصنوعی و پرینت سه بعدی تخصص دارد. 

بازسازی نقاشی پیکاسو با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این اثر پیکاسو سالها مخفی بوده است، او دومین اثر خود را با عنوان “غذای مرد کور” در سال ۱۹۰۳ خلق کرد، اثری که برای هنردوستان بسیاری شناخته شده است. شرکت Oxia Palus برای بازسازی این نقاشی از تصویربرداری اسپکتروسکوپی و پردازش تصویر استفاده کرد. آنها از هوش مصنوعی برای ایجاد بافت کار استفاده کردند. اگرچه اطلاعاتی در مورد فرایند پرینت سه بعدی مورد استفاده منتشر نشده است، اما آنها از چاپ سه بعدی برای تحقق کار روی بوم استفاده کردند.

غذای مرد کور اثر پیکاسو
غذای مرد کور اثر پیکاسو

 

استفاده از فناوری پرینت سه بعدی برای بازسازی اثر هنر

با وجود اینکه کارشناسان می گویند جزئیاتی وجود دارد که بوم اصلی را از نسخه پرینت سه بعدی شده متمایز می کند، اما نتیجه حیرت انگیز است. یک کارشناس هنر بریتانیایی به نام Ty Murphy در اینباره توضیح داد: “نقاشی تولید شده توسط هوش مصنوعی شبیه دوره آبی پیکاسو است، اما احتمالاً یک متخصص با بررسی دقیق می تواند تشخیص دهد که این اثر اصلی نیست. به آن زمان بدهید. این فناوری ها به محض ظهور بسیار قانع کننده خواهند بود. ” این خبر خوبی برای آینده چاپ سه بعدی در دنیای هنر است.

این اولین بار نیست که چنین ابتکاراتی با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی انجام می شود. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ از فناوری های سه بعدی برای بازسازی یک اثر نقاشی معروف به نام بوسه از گوستاو کلیمت استفاده شد که در موزه بلودر در وین به نمایش گذاشته شده است. شرکت Oxia Palus بازسازی های دیگری نیز انجام داده است، در واقع این نقاشی سومین اثر بازسازی شده آنها محسوب می شود.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی نقاشی پیکاسو

4.9/5 - (37 امتیاز)