آیا فکرش را می کردید روزی بتوانید مجسمه ای ماندگار از نقاشی کودکان خود داشته باشید؟ حتما شنیده اید شرکت هایی حتی در ایران شخصیت های نقاشی کودکان شما را تبدیل به عروسک می کنند! تولید این عروسک ها با پارچه نمدی و کار دست انجام می شد. اکنون با ورود تکنولوژی پرینت سه بعدی به عرصه حضور تولید عروسک های پارچه ای از روی نقاشی کودکان تقریبا قدیمی شده است. با پرینت سه بعدی دقیقا همان نقاشی را می توان به صورت سه بعدی و رنگی پرینت گرفت. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را بخوانید.

ساخت مجسمه های پرینت سه بعدی نقاشی کودکان

تقریباَ بدون استثنا، والدین هر کودک یک یخچال و فریزر دارند که با نقاشی ها و آثار هنری پوشانده شده است. گالری هنری یخچال و فریزر چیزی است که از مرزها و ملیت ها عبور می کند. اما متاسفانه بسیاری از این خاطرات با گذشت زمان و خراب شدن نقاشی ها از بین می روند. بعضی از والدین جعبه هایی را با آثار کودکان خود پر می کنند، برخی دیگر سعی می کنند آنها را پرس کرده و یا آلبوم های عکس تولید کنند. واقعیت این است که هنگامی که آثار هنری کودکان از جلوی چشم برداشته می شوند احتمالا دوباره دیده نخواهد شد.

با وجود پرینتر سه بعدی دیگر نباید این خاطره ها را در یک جعبه یا پشت یک کمد قرار داد. شرکت های پرینت سه بعدی، می توانند خدمات جدیدی ارائه دهند که می تواند هر یک از آثار هنری رنگی و دو بعدی را به یک مجسمه یا لوح سه بعدی تبدیل کند. آثار هنری  می توانند به صورت تمام رنگی پرینت سه بعدی شوند.

فرایند بسیار ساده است: ابتدا تیم پرینتر سه بعدی یک اسکن از اثر هنری شما دریافت می کند، سپس آنها از نرم افزار مدل سازی سه بعدی برای تبدیل عکس به یک مدل سه بعدی استفاده می کنند. فقط باید اطمینان حاصل کرد که نقاشی ارسالی دارای شکل قابل تشخیص باشد (با این حال، اگر نقاشی ارائه شده کاربردی نباشد، تیم پرینتر سه بعدی به مشتری اطلاع خواهد داد). هنگامی که شکل اولیه مجسمه تعریف می شود، طراحان پرینتر سه بعدی برای ساخت پشت مجسمه اثر هنری را تغییر خواهند داد.

این کار جدیدی است که  در شرکت Doolydoo در آمریکا نیز انجام می شود. مارموس می، یکی از موسس های Doolydoo می گوید: “مجسمه های ما تا حد امکان تمام شخصیت ها و رنگ های اصلی نقاشی را حفظ می کنند. پس از آپلود نقاشی، مشتری می تواند گزینه مجسمه یا لوح و هم چنین یکی از ۳ اندازه را انتخاب کند. تقریبا تمام نقاشی ها امکان سه بعدی شدن دارند. بخش اصلی مجسمه موضوع اصلی طراحی (به عنوان مثال حیوان، شخص یا ماشین) است. تصاویر با جزئیات بیشتر بهتر است روی پلاک ها که در آن ما کل نقاشی را با عناصر منحصر بفرد چاپ می کنیم ایجاد شوند.”

برای این کار دو ماده مختلف برای چاپ آثار هنری ارائه می شود. یک ماده شبیه به ماسه سنگ که از پودر سنگ گچ ساخته می شود و یک پلیمر پلاستیک پودری. هر دو ماده به وسیله یک پوشش چسب سیانواکریلات به یکدیگر متصل می شوند که رنگ های اصلی را تقویت و حفظ می کند و سبب دوام بیشتر مجسمه ها می شود.

Doolydoo اولین شرکتی نیست که از آثار هنری دو بعدی کودکان مجسمه های سه بعدی می سازد، اما برتری این شرکت ارائه حمل و نقل به سراسر جهان از دو کشور مختلف آلمان و هنگ کنگ می باشد.

پرینت سه بعدی مجسمه نقاشی فرزندان خود

نکته حائز اهمیت این است که مجسمه ها و پلاک هایی که ایجاد می شوند اسباب بازی هایی نیستند که کودکان بتوانند با آن بازی کنند، بلکه تنها یادبودی نمایشی هستند. با این که این مجسمه ها با پوشش چسب تقویت می شوند، هنوز هم شکننده هستند. علاوه بر این جوهر رنگی که در هنگام چاپ از آن استفاده می شود، خوراکی نبوده و نباید مصرف شود.

در فیلم زیر می توانید پرینت سه بعدی نقاشی کودکان را مشاهده کنید.

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

منبع: https://3dprint.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی نقاشی کودکان

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید