در سال ‌های اخیر، پروژه ‌های بیشتری با هدف توسعه محصولات زیست سازگارتر در بسیاری از کشورهای جهان در حال توسعه بوده است. یک شرکت در ایتالیا به نام R3direct مشابه پروژه‌ های موفق قبلی، شروع به استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی به عنوان یک گزینه سازگار با محیط زیست برای توسعه نیمکت های خیابانی کرده است. این شرکت با استفاده از ضایعات پلاستیکی به عنوان ماده اصلی، و با کمک فناوری مدرن پرینت سه بعدی، این نیمکت ها را چاپ کرده است. اولین نمونه از این محصول در حال حاضر در قلب شهر لوکا در ایتالیا نصب شده است. این نیمکت ‌ها که USE نامیده شده اند، با هدف استفاده مجدد از مواد بازیافتی و نشان دادن توانایی فناوری ‌های مدرن در کاهش قابل توجه ضایعات پلاستیکی طراحی شده‌ اند.

 

ساخت نیمکت از پلاستیک های بازیافتی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در ایتالیا

شرکت R3direct به منظور طراحی و تولید این مبلمان های پرینت سه بعدی شده، از کارتن های استفاده شده و بازیافتی شرکت Tetra Pak استفاده کرده است. این پاکت ها به دلیل استفاده به عنوان ظروف شیر یا آب میوه برای استفاده روزمره شناخته شده اند. همچنین هر نیمکت USE دارای یک کد QR است که از طریق آن می توان داستان پلاستیک مورد استفاده در نیمکت را ردیابی کرد. طراحی جالب و غیرمعمول هر نیمکت کار یکی از بنیانگذاران  R3directبه نامStefano Giovacchini  بوده است.

ساخت نیمکت از پلاستیک های بازیافتی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در ایتالیا

ساخت نیمکت از پلاستیک های بازیافتی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در ایتالیا

نیمکت USE که با استفاده از فناوری چاپگر سه بعدی توسعه یافته است، نه تنها به دلیل ویژگی های پایدار، بلکه به دلیل شکل خلاقانه و پیچیده آن مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که شرکت R3direct هنوز در مورد فناوری پرینت سه بعدی مورد استفاده اطلاعاتی فاش نکرده است، اعلام کرد که برای ساخت این محصول بیش از ۳۳۰۰ بسته Tetra Pak نیاز است. R3direct اضافه کرد که علیرغم شکل غیر متعارف نیمکت های  USEکه احتمالاً برای همه جذاب نیست، می توان ار آن ها در مکان های مختلف مانند پارک ها، باغ ها و البته در شهرها نصب کرد.

نیمکت های پرینت سه بعدی شده در ایتالیا

نیمکت های پرینت سه بعدی شده در ایتالیا

در حالی که پروژه های بیشتر و بیشتری با ترکیب مواد بازیافتی و تکنولوژی پرینت سه بعدی توسعه می یابد، نقش فناوری های سه بعدی در حفظ محیط زیست بیشتر و واضح تر می شود. فناوری چاپ سه بعدی کارایی خود را در زمینه های مختلف از جمله طراحی مبلمان، قطعات تزئینی یا اشیاء روزمره با استفاده از مواد بازیافتی ثابت کرده است که پتانسیل بالای آن را برای پروژه های سازگار با محیط زیست در آینده نشان می دهد.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی نیمکت در ایتالیا از پلاستیک های بازیافتی

به این پست امتیاز دهید