توسعه محصولات پرینت سه بعدی شده که می توانید داخل گوش خود قرار دهید چیز جدیدی نیستند. سال هاست اکثر دستگاه های سمعک با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی ساخته می شوند. فراتر از دنیای تجهیزات پزشکی سفارشی سازی شده، بسیاری از شرکت های سازنده هدفون مانند Sennheiser مدتی است که هدفون های پلاستیکی چاپ سه بعدی شده را مورد آزمایش قرار داده اند. اما آیا کسی از آلیاژهای آمورف درجه فضایی در مجموعه هدفون های پرینت سه بعدی شده خود استفاده کرده است؟ اخیراً شرکتSennheiser  در ادامه فعالیت ‌های خود در زمینه تولید هدفون های پرینت سه بعدی شده، هدفون پرینت سه بعدی شده فلزی به نام IE600 توسعه داده است که با استفاده از آلیاژ آمورف مبتنی بر زیرکونیوم چاپ شده اند. این آلیاژ در حال حاضر به عنوان سر مته در مریخ نورد Mars Perseverance مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ساخت هدفون با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و آلیاژ آمورف

این آلیاژ خاص به دلیل استحکام، خاصیت ارتجاعی، زیست سازگاری و مقاومت در برابر خوردگی آن ارزشمند است. ماهیت آمورف فلز خواصی مانند استحکام، سختی و خاصیت ارتجاعی بالا را فراهم می آورد که در فلزات معمولی غیرمعمول هستند. این ویژگی ها به طور طبیعی، این ماده را برای کاربردهای هوافضا به گزینه ای مناسب تبدیل می کند. پس به نظر شما علت استفاده از این ماده در یک جفت هدفون پرینت سه بعدی شده چیست؟ آیا دلیلی پشت این موضوع وجود دارد یا علت فقط تبلیغات بازاریابی است؟

ساخت هدفون با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و آلیاژ آمورف

ساخت هدفون با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و آلیاژ آمورف

این آلیاژ آمورف مورد استفاده در صنایع فضایی از مقاومت بالایی در برابر سایش برخوردار است و بنابراین امکان ساخت هدفونی با دوام بسیار بالا را فراهم می آورد. همانطور که از Sennheiser انتظار می رود، در داخل این قاب ‌های فلزی فانتزی اجزایی استاندارد از جمله سیم ‌های پارا آرامید و اتصال دهنده های با روکش طلا وجود دارد، این اجزا می‌توانند به اطمینان از دوام لوازم الکترونیکی هدفون شما کمک کند.

عملیات دستی انجام شده روی هدفون پرینت سه بعدی شده

عملیات دستی انجام شده روی هدفون پرینت سه بعدی شده

بنابراین به نظر شما قیمت یک جفت از این هدفون های پرینت سه بعدی شده چقدر است؟ کمترین قیمت این هدفون نزدیک به ۷۰۰ دلار می باشد که احتمالاً کمی بیشتر از قیمت اکثر هدفون هایی است که در بازار در دسترس هستند. با توجه به حجم محیط ساخت کوچک دستگاه چاپگر سه بعدی لیزریی مورد استفاده و با توجه به میزان عملیات دستی مورد نیاز جهت تولید محصول نهایی، به راحتی می توان فهمید که این شرکت چگونه قیمت بالای آن را توجیه می کند.

  منبع: https://3dprinting.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی هدفون از آلیاژ آمورف

به این پست امتیاز دهید