امروزه به دلیل افزایش کاربرد پرینت سه بعدی در کارخانه ها و مراکز صنعتی استفاده از ربات های پوشیدنی برای کمک به کار با تکنولوژی پرینت سه بعدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شرکت جنرال موتور برای افزایش کارایی و کیفیت در کارخانه خود در کنار تکنولوژی پرینت سه بعدی از ربات پوشیدنی robogloves استفاده می کند. برای آشنایی با این ربات پوشیدنی مقاله زیر را مطالعه کنید.

پرینت سه بعدی و استفاده از ربات پوشیدنی RoboGloves در کارخانه ها

شرکت جنرال موتور به تازگی از تکنولوژی های جدید گوناگونی مانند بازوی روباتیک و پرینت سه بعدی در کارخانه های مونتاژ خود استفاده می کند. در یک کارخانه جنرال موتور در میشیگان، کارکنان ممکن است از یک وسیله پوشیدنی به نام RoboGloves برای کنترل قطعات پرینت سه بعدی شده و به عنوان دستیار برای گرفتن اجسام استفاده کنند. قطعات پرینت سه بعدی شده باعث صرفه جویی هزینه در خط مونتاژ می شوند.

پرینت سه بعدی در کارخانه جنرال موتور

در کارخانه مونتاژ Lansing Delta Township در میشیگان، جنرال موتور قطعات پرینت سه بعدی شده را در مقیاس وسیع آزمایش می کند. پرینتر سه بعدی کارخانه جنرال موتور در Delta Lansing تقریبا قیمتی حدود ۳۵۰۰۰ دلار دارد، اما این شرکت بیش از ۳۰۰،۰۰۰ دلار در طول دو سال بر روی ابزار و لوازم جانبی دیگر سود کرده است. به عنوان مثال، این کارخانه از یک ابزار پرینت سه بعدی شده برای تطابق موتور و شماره شناسایی وسایل نقلیه استفاده می کند. برای خرید این محصول از شخص ثالث شرکت باید مبلغ ۳۰۰۰ دلار هزینه کند، این در حالی است که هزینه تولید همان قطعه با پرینت سه بعدی در کارخانه کمتر از ۳ دلار می باشد.

پرینتر سه بعدی در کارخانه جنرال موتور

جنرال موتور گفت که پرینتر سه بعدی در کارخانه برای مصارف گوناگونی از جمله ساخت پوشش های سوکت، گیره آویزان کننده برای قطعات و سایر وسایل ارگونومی و ایمنی استفاده می شود.

این شرکت قطعات زیادی را برای کاربردهای گوناگون از جمله کمک های تولید، ابزار ارگونومی برای اپراتورها و ساخت نمونه های اولیه، تولید می کند. قطعات چاپ سه بعدی شده با استفاده از پودر های مختلف از جمله نایلون فیبرو کربن ساخته می شوند.

پرینت سه بعدی و استفاده از ربات پوشیدنی RoboGloves در کارخانه جنرال موتور

RoboGlove به عنوان بخشی از یک همکاری نه ساله بین کارخانه جنرال موتور و ناسا توسعه داده شده است. این وسیله به منظور داشتن انعطاف پذیری همانند انسان برای استفاده فضانوردان و کارشناسان خودرو طراحی شده است تا به آنها درانجام بهتر کارهای مربوطه با پرینت سه بعدی و کاهش  خطر آسیب های فشار تکراری کمک کند. دانا کمین، مدیر مهندسی تولید کارخانه جنرال موتور گفت: “Robo Glove پتانسیل کاهش میزان نیرویی که یک کارشناس خودرو باید در زمان استفاده از یک ابزار برای مدت زمان طولانی و یا برای انجام حرکات تکراری صرف کند را دارا می باشد. انتظار می رود که با استفاده از این دستگاه پوشیدنی خطر در برابر آسیب های فشار تکراری کاهش یابد. ”

 

عملکرد ربات پوشیدنی RoboGloves

در ربات پوشیدنی RoboGloves ، عملگرها در قسمت بالایی دستکش تعبیه شده اند تا به انگشتان دست در گرفتن اشیا کمک کنند. سنسورهای فشار نیز برای کمک به در دست گرفتن ابزار به نوک انگشتان دستکش متصل می شوند. هنگامی که کاربر ابزار را گریپ محکم می گیرد، تاندون های مصنوعی به طور خودکار جمع می شوند و انگشتان را تا زمانی که حسگر آزاد شود در حالت در دست گرفتن اشیا قرار می دهند.

جنرال موتور قصد دارد در پاییز سال جاری یک برنامه آزمایشی برای RoboGlove راه اندازی کند. این برنامه شامل حداقل ۲۰ اپراتور می باشد که وظایف گوناگونی مانند مونتاژ درب و مونتاژ کیسه هوا سقف در کارخانه مونتاژ وسایل نقلیه آمریکای شمالی بر عهده دارند.

کاربردهای پرینت سه بعدی و RoboGlove بی انتها می باشد. در آینده ای نزدیک، کارگران می توانند از RoboGlove برای تولید تمام قطعات و ابزارهای پرینت سه بعدی شده استفاده کنند.

برای آشنایی با ربات پوشیدنی RoboGloves فیلم زیر را حتما مشاهده کنید.

منبع: http://www.3ders.org/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی و استفاده از ربات پوشیدنی RoboGloves در کارخانه ها

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید