اخیراً تغییری در مدیریت ارشد شرکت زارا، یک برند فست فشن جهانی مستقر در اسپانیا، رخ داده است. این برند به عنوان زیرمجموعه شرکت Inditex با بیش از ۷۰۰۰ شعبه در ۹۳ مرکز خرید، بیش از ۱۶۰۰۰۰ کارمند دارد. اخبار جدید این شرکت بر تغییر مدیریت شرکت از Pablo Isla به Marta Ortega، دختر ۳۷ ساله بنیانگذار این برند و مالک ۵۹ درصد سهام، آمانسیو اورتگا متمرکز شده است. یکی از اقدامات فوری Marta Ortega جایگزینیCarlos Crespo ، مدیرعامل، با Oscar Garcia Maceiras با هدف استفاده از فناوری پرینتر سه بعدی و گسترش دیجیتالی شدن فرایند های تولیدی بود.

 

تأثیر تکنولوژی پرینت سه بعدی بر فرایند تحقیق و توسعه

مجلهHarvard Business Review ، Pablo Isla را یکی از بهترین مدیران اجرایی جهان می داند. تغییرات مدیریتی زارا درست زمانی اتفاق افتاد که فروش این برند به دلیل همه گیری بیماری کرونا نسبت به گذشته کاهش داشته است. Marta Ortega 15 سال است که با این شرکت همکاری می کند. معمولاً در زمان تغییر مدیریت ارشد، بسیاری از تغییرات بلافاصله پس از آن ایجاد می ‌شوند. بیماری کرونا منجر به افزایش قابل توجه استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی در صنعت پوشاک، به ویژه برای تولید تجهیزات حفاظت فردی (PPE) شده است. سرمایه گذاران این شرکت به افزایش دیجیتالی شدن فرایند های تولیدی علاقه مند هستند، دقیقاً جایی که فناوری چاپگر سه بعدی باید نقش بیشتری داشته باشد. در سال ۲۰۱۶ یک نمایشگاه لباس پرینت سه بعدی شده در موزه متروپولیتن نیویورک با انواع مختلف پوشاک و لباس های چاپ سه بعدی شده برگزار شد. استفاده از فناوری چاپ سه بعدی در صنعت نساجی از آن زمان رشد کرده است. Elsa Min Kao برای پروژه نهایی خود در کالج هنر و طراحی ساوانا با عنوان “ The Future 3D Printing Fashion System – ZARA ” مزایای استفاده از فناوری پرینت سه بعدی برای برند ZARA را مورد بررسی قرار داد. او این فرضیه را مطرح کرد که تکنولوژی پرینت سه ‌بعدی و سایر فناوری ‌های پیشرفته دنیای سه ‌بعدی، پتانسیل بالایی برای تحقق هدف تغییر جامع ‌تر صنعت مد را ارائه می دهند.

تأثیر تکنولوژی پرینت سه بعدی بر فرایند تحقیق و توسعه

تأثیر تکنولوژی پرینت سه بعدی بر فرایند تحقیق و توسعه

نمونه های زیادی از نحوه استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در صنعت مد وجود دارد. برای مثال می توان کیف دستی Hymenium پرینت سه بعدی شده Julia Kőrner و یا ژاکت پرینت سه بعدی شدهShima Seiki  را نام برد. علاوه بر این، شروع همه‌گیری جهانی کرونا باعث شده است که بسیاری از برندهای مد از لباس به تولید تجهیزات حفاظت فردی ضروری برای دولت و مراکز بهداشتی و درمانی متمرکز شوند. در حال حاضر اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه (R&D) برای شرکت هایی در دسترس است که محصولات، فرآیندها و/یا نرم افزارهای جدید یا بهبود یافته ای را توسعه می دهند. تکنولوژی پرینت سه بعدی می تواند به افزایش اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه یک شرکت کمک کند. دستمزد کارکنان فنی تولید، آزمایش و بازنگری نمونه های اولیه پرینت سه بعدی شده را می توان به عنوان درصدی از زمان صرف شده برای اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در نظر گرفت. به طور مشابه، زمان صرف شده برای ادغام سخت افزار و نرم افزارهای پرینت سه بعدی به عنوان روشی برای بهبود فرآیند، یک فعالیت مناسب به حساب می آید. در نهایت، هنگامی که از فناوری پرینت سه بعدی برای مدلسازی و پیش‌ تولید استفاده می‌شود، هزینه‌ های فیلامنت های پرینت سه بعدی مصرف‌ شده در طول فرآیند توسعه نیز ممکن است جبران شود. استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی چه برای توسعه و آزمایش نمونه ‌های اولیه و چه برای تولید نهایی، یک گزینه عالی است. بیماری همه گیر کرونا استفاده از پرینت سه بعدی برای تولید پوشاک و تجهیزات حفاظت شخصی از جمله ماسک، روپوش و دستکش را بسیار تسریع کرد. پیش ‌بینی می‌ شود در بسیاری از برندهای معروف جهانی مانند زارا، از فناوری چاپ سه ‌بعدی بسیار گسترده‌ تر استفاده شود.

 

منبع: https://www.fabbaloo.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf استفاده از پرینت سه بعدی توسط برند زارا

4.9/5 - (39 امتیاز)