این روزها بسیاری از صنایع تحت تأثیر مشکلات زنجیره تأمین قرار گرفته اند. صنعت خودروسازی یکی از بخش هایی که در زمینه زنجیره تأمین با مشکل مواجه است. تأخیر در تحویل قطعات مهم به مدت چند هفته قطعاً چالش های خودروسازان را پیچیده تر می کند. این موضوع در مورد گروه خودروسازی آمریکایی جنرال موتورز نیز صادق بود. این شرکت در جریان تولید Chevrolet Tahoe 2022 به قطعاتی نیاز داشت اما به دلیل مشکلات تحویل امکان تولید میسر نبود. در نتیجه مهندسان جنرال موتورز برای غلبه بر چالش های تولید به تکنولوژی پرینتر سه بعدی روی آوردند.

 

حل مشکلات زنجیره تأمین شرکت جنرال موتورز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

جنرال موتورز قبلاً در سال ۲۰۲۰ سرمایه گذاری عمده ای روی فناوری های پرینت سه بعدی خود انجام داده بود. نتیجه این سرمایه گذاری مرکز صنعتی سازی ساخت افزایشی (AIC) است که مساحتی در حدود ۱۵۰۰۰ فوت مربع را پوشش می دهد. اگرچه AIC تنها دو سال است که مورد استفاده قرار گرفته، گروه خودروسازی جنرال موتورز بیش از یک دهه است که بر استفاده از فناوری ساخت افزایشی در فرایند تولید خودروهای خود تکیه کرده است. جنرال موتورز حتی تا آنجا پیش رفته است که قصد دارد فناوری پرینت سه بعدی را به عنوان یک ابزار ضروری برای تولید استفاده کند.

حل مشکلات زنجیره تأمین شرکت جنرال موتورز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

حل مشکلات زنجیره تأمین شرکت جنرال موتورز با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

مهندسان جنرال موتورز مجبور شدند در مراحل طراحی و تولید Chevrolet Tahoe 2022 تغییراتی را در آخرین لحظه اعمال کنند، در واقع قطعات جدیدی مورد نیاز بود. مشکلات اصلی در این پروژه مربوط به توسعه ابزارهای قالب گیری تزریقی بود که به زمان زیادی نیاز داشت و در نتیجه تحویل ۳۰۰۰۰ خودرو را به تأخیر می انداخت. جنرال موتورز برای جلوگیری از چنین سناریویی، با شرکتی به نام GKN که بر ساخت افزایشی در مقیاس صنعتی تمرکز دارد همکاری کرد. این شرکت با استفاده از چاپگرهای سه بعدی Multi Jet Fusion، توانست اجزای لازم را چاپ کند و در عین حال تمام معیارهای تعیین شده از طرف شرکت جنرال موتورز از جمله استفاده از مواد انعطاف پذیر را حفظ کند. برای دستیابی به نتیجه نهایی مورد انتظار، ساخت قطعات با صیقلی کردن با بخار به اتمام رسید.

قطعه پرینت سه بعدی شده در صنعت خودروسازی

قطعه پرینت سه بعدی شده در صنعت خودروسازی

از آنجایی که دو آب بند برای هر خودروی Tahoe مورد نیاز است، تا ۶۰۰۰۰ قطعه ساخته شده با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در این خودروهای شاسی بلند نصب شده است. شرکت GKN موفق شد این قطعات را فقط در پنج هفته پرینت سه بعدی کند. طبق یک مقاله منتشر شده در CNET، توسعه این قطعات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، نیمی از زمان ساخت آن ها با استفاده از قالب گیری تزریقی می باشد. در حالی که این اولین بار نیست که فناوری پرینت سه بعدی به صنعت خودرو کمک می کند، اما این پروژه یکی از بزرگترین استفاده ها از فناوری چاپ سه بعدی در صنعت خودروسازی است.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی و حل مشکلات زنجیره تأمین جنرال موتورز

به این پست امتیاز دهید