کارگاه‌های ساخت خلاق به طور وسیعی به عنوان راهی برای توسعه توانایی های STEM و مهارت های نرم افزاری مورد حمایت قرار گرفته اند. با این حال تا همین اواخر، تحقیقات کمی جهت بررسی نتایج یادگیری و تدریس با استفاده از کارگاه‌های ساخت خلاق سازنده، به ویژه برای دانش آموزان جوان تر انجام گرفته است.

در حال حاضر محققان دانشگاه Macquarie در سیدنی استرالیا، یک مطالعه طولانی مدت در زمینه مزایای یادگیری پرینت سه بعدی و طراحی سه بعدی در مدارس ابتدایی انجام داده اند. برای اطلاعات بیشتر مطلب زیر را بخوانید.

افزایش قدرت تفکر و خلاقیت در مدارس با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

از آگوست ۲۰۱۷ تا جولای ۲۰۱۸، گروه مطالعات آموزشی دانشگاه مککری در این پژوهش تحقیقاتی با بخش آموزش NSW، دانشکده عمومی دانشگاه کارلینگفورد، دانشکده عمومی پاراماتتا شرقی و مدرسه عمومی اتردام همکاری کردند.

در این تحقیق چگونگی تاثیر انجام فعالیت های سازنده با استفاده از طراحی سه بعدی و تکنولوژی پرینت سه بعدی بر افزایش نتایج یادگیری و تدریس مورد بررسی قرار گرفت. در این پژوهش ۲۷ معلم از سه مدرسه، دوره های آموزش حرفه ای یادگیری Makers Empire را بر عهده گرفته و ۵۰۰ دانشجوی شرکت کننده از نرم افزار مدل سازی سه بعدی Makers Empire استفاده کردند.

تحقیقات نشان می دهد که کارگاه‌های ساخت خلاق می تواند در ایجاد خلاقیت، تفکر موثر، تفکر طراحی و مهارت های دیجیتالی بسیار موثر باشد. دانش آموزان با تکنولوژی های سه بعدی و ایده برای حل چالش های طراحی واقعی درگیر شدند. این امر به افزایش اعتماد به نفس و انعطاف پذیری آنها در هنگام برخورد با مشکلات، به ویژه برای دانش آموزان با توانایی کمتر کمک می کرد.

پرینت سه بعدی در مدارس

“بر طبق نظرسنجی انجام شده تعداد زیادی از دانش آموزان در ارتباط با نرم افزار شرکت Makers Empire مورد مصاحبه قرار گرفتند. در این نظرسنجی اکثر دانش آموزان نتیجه مثبت گزارش کردند. هشت نفر از دانش آموزان (۵/۲۳ ٪) تصمیم به استفاده از نرم افزار گرفتند و اغلب با اعضای خانواده شان این کار را انجام دادند. ۳۲ دانش آموز (۱/۹۴ ٪)  از زمان خروج از مدرسه از طراحی و پرینت سه بعدی به عنوان یک حرفه (مثلاَ برای ساختن خانه برای بی خانمان ها) و یا برای سرگرمی (مثلاَ ساخت توپ برای سگشان) استفاده کردند.

پرینت ۳ بعدی و خلاقیت در مدارس

این مطالعه تحقیقاتی به طرق مختلف نشان داد که معلمان با این تکنولوژی احساس راحتی بیشتری کرده و در آموزش آنها همکاری و انعطاف پذیری بیشتری به وجود آورده است. همه ۲۴ معلم کلاس درس که در این تحقیق شرکت کرده بودند، تمایل به ادغام فناوری های چاپ و طراحی سه بعدی در کلاس های آینده خود داشتند.

براساس این گزارش: “معلمان نشان دادند که یادگیری حرفه ای آموزش مبتنی بر مهارت و تمرین، آنها را قادر می سازد تا به درک بهتر کارگاه‌های ساخت خلاق ، نحوه آموزش، مهارت های فنی مورد نیاز و توانایی های قرن ۲۱ دست یابند”.

“چندین معلم اظهار داشتند که این تجربه سبب افزایش همکاری، انعطاف پذیری و راحتی با فناوری شده است. بسیاری از معلمان همکاری در یادگیری با دانش آموزان را وارد برنامه های آموزشی خود کرده و به عنوان نتیجه دانش آموزان معلمان خود را به عنوان یک مدل یادگیری مادام العمر پذیرفتند. بعضی از معلمان به این نکته اشاره داشتند که چگونه این تغییرات از مؤلفه های کارگاه‌های ساخت خلاق خود به عنوان مثال در فرم های مبتنی بر تحقیق، مبتنی بر مشاغل و واحدهای مشارکتی  فراتر رفته است. چندین معلم نیز خاطرنشان ساختند که چگونه پروژه های Makers Empire آنها را قادر به اجرای یک برنامه درسی یکپارچه کرده است. ”

جان سونگ، مدیر عامل شرکت Makers Empire، اظهار داشت: “این شگفت انگیز است که کار ما توسط این نوع تحقیقات علمی دقیق مورد تایید قرار گرفت. شرکت Makers Empire، با هزاران نفر از مربیان آموزش و صدها هزار دانش آموز کار می کنند و دانستن این موضوع که محصولات ما واقعا ابزارهای آموزشی موثر و جذابی هستند  برای مدرسه ها حائز اهمیت است. ”

این مطالعه توسط دانشیار مت بویه، دکتر مایکل استیونسون، استاد گریر فالون، دکتر آن فوربس و دکتر ماریا هاتزیگیانی، محققان از گروه مطالعات آموزشی دانشگاه مککوری انجام شده است.

منبع: ‌۳ders.org

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی و خلاقیت در مدارس

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید