در حال حاضر فناوری های پرینت سه بعدی به طور گسترده ای در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرند. چگونه خودروسازان از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای بهبود محصولات خود استفاده می کنند؟ در این مقاله چگونگی بهره گیری شرکت های خودروسازی بزرگ و کوچک از فناوری های سه بعدی مورد بررسی قرار گرفته است.

 

امروزه شرکت های اتومبیل سازی بیشتر و بیشتر از فناوری پرینت سه بعدی با هدف کاهش زمان عرضه محصولات به بازار، حذف هزینه های اضافی در خط تولید و ساخت قطعات با هندسه پیچیده استفاده می کنند. استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی این امکان را برای خودروسازان فراهم می سازد تا فرایند ایجاد اصلاحات و تغییرات را با سرعت بالا و بدون تأخیر در عین کاهش هزینه انجام دهند که با استفاده از روش های تولید سنتی امکان پذیر نمی باشد.

اما چه ویژگی هایی در نحوه اعمال فناوری پرینت سه بعدی توسط شرکت های خودروسازی موثر است؟

  • پرینت سه بعدی و Volkswagen

Volkswagen یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی در سراسر جهان است که از اواخر دهه ۱۹۳۰ با عنوان “ماشین مردم” (ترجمه تحت اللفظی “فولکس واگن”) شروع به کار کرده است و هم اکنون به یک شرکت چند ملیتی مدرن تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۸ این شرکت بیش از ۱۰٫۸ میلیون وسیله نقلیه در سراسر جهان به فروش رساند.

پرینت سه بعدی فولکس واگن
پرینت سه بعدی فولکس واگن

کمپانیVW Autoeuropa ، گردش کار تولید را از طریق ابزارهای پرینت سه بعدی، وسایل نقلیه، و وسایل مربوط به اتومبیل های تولید شده در کارخانه پرتغال این کمپانی شامل VW Scirocco، Sharan و Seat Alhambra متحول کرده است.

VW Autoeuropa برای دستیابی به این هدف با شرکت تولیدکننده پرینتر سه بعدی همکاری کرده است. در حال حاضر این شرکت از هفت پرینتر سه بعدی FDM استفاده می کند و با این کار ۹۳ درصد از تمام ابزارهایی که پیش از این نمونه های خارجی آن مورد استفاده قرار می گرفته است تولید می کند. برخی از قطعاتی که تولید آن ها با بهره گیری از تکنولوژی پرینت سه بعدی متحول شده است در زیر آورده شده اند:

  • Liftgate badge gauge
  • Window gauge
  • Wheel protection jig

این نمونه ها قطعات کوچکی از مجموعه قطعات پرینت سه بعدی شده را نشان می دهند اما به کاهش هزینه ای در حدود ۳۲۵،۰۰۰ یورو (۳۶۰،۰۰۰ دلار) کمک کرده اند. علاوه بر این، این ابزارهای پرینت سه بعدی شده در مقایسه با نمونه های پیشین ارگونومیک تر هستند و با ایجاد سهولت در کار باعث افزایش بازده در طول فرایند تولید می شوند.

 

  • پرینت سه بعدی بوگاتی

چاپ سه بعدی بوگاتی
چاپ سه بعدی بوگاتی

بوگاتی که هم اکنون بخشی از گروه فولکس واگن می باشد، یک تولید کننده فرانسوی خودروهای لوکس با کارایی بالا است. بوگاتی از بدو تولدش در سال ۱۹۰۹، به دلیل ایجاد سطح بالای جزئیات و اجرای هنری طراحی هایی که نشات گرفته از پدر بزرگوارش اترور بوگاتی (طراح ایتالیایی) می باشد مشهور شده است.

شرگت بوگاتی در سال های اخیر از فناوری ساخت افزایشی فلزی استفاده کرده است. به طور مثال در ساخت یک محفظه دیفرانسیل محور جلو بهینه سازی شده از این تکنولوژی بهره گرفته است. این قطعه تا به امروز بزرگترین مؤلفه کاربردی تیتانیومی است که با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی SLM جهت انجام آزمایشات پرینت سه بعدی شده است.

  • پرینت سه بعدی و Hackrod

Hackrod یک شرکت طراحی صنعتی دیجیتالی مستقر در کالیفرنیا است که با ساخت خودروی خود با نام La Bandita سعی در ایجاد یک وسیله نقلیه کاملاً سفارشی سازی شده با بهره گیری از ترکیبی از فناوری های پرینت سه بعدی، واقعیت مجازی (VR) و هوش مصنوعی (AI) کرده است. هدف این شرکت ساخت این اتومبیل های سفارشی سازی شده با استفاده از الگوریتم های تولیدی است.

پرینتر سه بعدی و شرکت Hackrod
پرینتر سه بعدی و شرکت Hackrod

شرکتHackrod  قصد دارد با استفاده از تکنیک های پرینت سه بعدی، زمان تولید قطعات را کاهش دهد. برای انجام این کار، این گروه در جستجوی فرآیندهای مورد نیاز برای پرینت سه بعدی یک شاسی آلومینیومی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی LMD هستند.

 

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید