برنامه هایی برای توسعه یک پارک تعطیلات در دابو در استرالیا با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی در حال انجام است. این پارک توسعه با استفاده از پنج دستگاه پرینتر سه بعدی در مقیاس بزرگ ساخته خواهد شد و شامل خانه‌ های چاپ سه ‌بعدی شده، سرویس های بهداشتی عمومی و یک کمپ با 50 تا 100 کابین است. این پارک تعطیلات پرینت سه بعدی شده با تمرکز بر محیط زیست توسعه خواهد یافت. هر کابین به گونه ای ساخته شده است که علاوه بر پایداری حرارتی و دوام بالا، در برابر شرایط آب و هوایی سخت مقاومت کند.

 

ساخت پارک تعطیلات در استرالیا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این پروژه توسط یک شرکت پرینت سه بعدی استرالیایی به نام Contour3D انجام می شود، این شرکت قصد دارد استرالیا را به رهبر پرینت سه بعدی در صنعت ساختمان تبدیل کند. آن‌ ها پروژه‌ های پرینت سه بعدی شده مشابه دیگری مانند پرینت یک آپارتمان بزرگ در سیدنی را نیز به اتمام رسانده اند، اما این اولین پروژه‌ ای می باشد که برای گردشگران در نظر گرفته شده است. شهر نیو ساوت ولز در منطقه  Great Western Plainsبا یک باغ وحش بزرگ به نامTaronga Western Plains Zoo ، یک مقصد محبوب برای گردشگران است. این پارک تعطیلات جدید 12 هکتاری دقیقاً در مقابل باغ وحش قرار خواهد داشت. با توجه به مقیاس بزرگ پروژه، پرینتر های سه بعدی بزرگ با ارتفاع 16 متر و طول 25 متر مورد نیاز است.

ساخت پارک تعطیلات در استرالیا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت پارک تعطیلات در استرالیا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

دولت محلی منطقه به شدت این پروژه را تشویق کرده است. Matthew Dickinson، شهردار شهر دابو گفت که اعضای شورای شهر با در نظر گرفتن پتانسیل های تکنولوژی پرینت سه بعدی، علاقه مند به استفاده از آن برای حل بحران مسکن در استرالیا هستند. وی خاطر نشان کرد که شورا تعداد غیر قابل باوری پیشنهاد برای پرینت سه بعدی قطعات مورد نیاز پارک دریافت کرده است. علاوه بر این، Nick Holden، مدیر عامل Contour3D، با ذکر این نکته که دولت‌ ها همیشه به دنبال کاهش هزینه‌ ها هستند، توسعه این پروژه جدید با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی را ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان ‌تر از روش‌های سنتی توصیف کرد.

سازندگان و مشاغل در گذشته ادعاهای مشابهی را برای پروژه های پرینت سه بعدی خود داشته اند. اخیراً شرکتHarcourt Technologies  در بریتانیا، یک پروژه مسکن پایدار و مقرون به صرفه را به طور خاص برای افراد کم درآمد توسعه داده است. این تیم ادعا کرده اند که استفاده از فناوری چاپ سه بعدی هزینه را به میزان 30٪ کاهش و سرعت ساخت را 50٪ افزایش داده است. اگر استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در ساخت و ساز به یک موضوع همگانی تبدیل شود، این فناوری می‌ تواند عصر جدیدی از مسکن های ارزان قیمت را برای کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند آغاز کند.

  منبع: \https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی پارک تعطیلات در استرالیا

به این پست امتیاز دهید