تکنولوژی پرینت سه بعدی سالهاست که صنایع مختلف را تحت تأثیر قرار داده است و اکنون حتی به صنعت تولید ماکارونی و پاستا نیز راه یافته است. این روزها، صنایع غذایی به تمام مزایایی که فناوری های سه بعدی ارائه می دهند تکیه کرده اند. این بار نگاهی دقیق به یکی از پیشکسوتان بازار تولید ماکارونی یعنی شرکت ایتالیایی Barilla  می اندازیم. این شرکت در سال ۲۰۱۶، پرینتر سه بعدی مواد غذایی خود با توانایی تولید ماکارونی تازه را معرفی کرد. این شرکت از آن سال در مورد این ایده سکوت کرده بود و مصرف کنندگان تقریباً ایده ماکارونی پرینت سه بعدی شده را فراموش کرده بودند. اکنون، شرکتBarilla  با ۱۵ مدل ماکارونی مختلف موجود در وب سایت BluRhapsody 3D خود، دوباره در کانون توجه قرار گرفته است. در حال حاضر برخی از سرآشپزهای معروف از این نوع پاستاها در آشپزخانه خود استفاده می کنند.

تولید پاستا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

BluRhapsody یک پروژه فرعی می باشد که حاصل تحقیقات واحد تحقیق و توسعه شرکتBarilla  است. در این سرویس، پرینتر سه بعدی ماکارونی توسعه یافته توسط Barilla برای توسعه طرح‌ های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه این شرکت به سرآشپزها توانایی خرید ماکارونی سفارشی پرینت سه بعدی شده را ارائه دهد. BluRhapsody که در پارما ایتالیا مستقر است، اولین استارت آپ Blu1877 می باشد که برای تعامل و حمایت از کسانی که آینده غذا را خلق می کنند، ایجاد شده است.

محصول اصلی BluRhapsody منتخبی از بلغور گندم با کیفیت است که برای تضمین بافت عالی با دقت پردازش شده و به مقدار کم ورز داده شده است و در نهایت با آب و عصاره طبیعی با خواص رنگ آمیزی مخلوط می گردد. استفاده BluRhapsody از نوآوری های تکنولوژیکی به سرآشپزها و همچنین هنرمندان این امکان را می دهد تا پاستا را با الهام از طبیعت توسعه داده و غذاهای خود را به آثار هنری سفارشی تبدیل کنند. این سایت انواع مختلفی از اشکال از جمله پروانه ها، قلب ها، کره ها، صدف ها و حتی خارپشت های دریایی را ارائه می دهد.

تولید پاستا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

تولید پاستا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

پاستای پرینت سه بعدی شده منحصر بفرد

هر واحد پاستا با اندازه تقریبی ۸/۲ سانتی متر در ۳ سانتی متر، ۷ گرم وزن دارد. قیمت‌ ۱۲ قطعه بزرگ پاستا سفارشی سازی شده بین ۲۵ تا ۵۷ یورو است. این قیمت برای رستوران ‌ها و سرآشپزهایی که غذاهای منحصر به فرد ارائه می دهند مقرون‌ به‌ صرفه است و تجربه حسی بیشتر از صرف یک وعده غذایی را ارائه می‌دهند، زیرا این محصولات منحصر به ‌فرد در حال حاضر برای مصرف‌ کنندگان عادی در نظر گرفته نشده‌ اند. سرآشپزها از سرتاسر جهان می توانند از انواع ماکارونی جدید چاپ سه بعدی شده شرکت Barilla لذت ببرند. باید دید که آیا این امر برای مصرف کنندگان در محیط رستوران هزینه بیشتری خواهد داشت و مهمتر از آن، آیا طعم اصلی پاستا در این محصولات حفظ خواهد شد یا خیر. همانطور که می دانیم ماکارونی به عنوان یک غذای پرمصرف در جهان که تهیه آن آسان و سریع است مورد استفاده قرار می گیرد. آیا به زودی آماده خوردن ماکارونی های پرینت سه بعدی خواهیم بود؟

پاستای پرینت سه بعدی شده منحصر بفرد

پاستای پرینت سه بعدی شده منحصر بفرد

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی پاستا

به این پست امتیاز دهید