سال هاست که میزان زباله های پلاستیکی در جهان به سرعت در حال رشد است. انباشت رو به رشد این زباله ها تأثیر قابل توجهی بر گرمایش جهانی دارد. پلاستیک به دلیل نامحدود بودن در بسیاری از پروژه های صنعت ساخت و ساز و معماری مورد استفاده قرار می گیرد. این مقاله مربوط به پروژه استودیوی پرینت سه بعدی Nagami و شرکت معماری Hassell است که به منظور طراحی نمونه اولیه یک پاویون با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی و پلاستیک های بازیافتی با یکدیگر همکاری کرده اند. همچنین این پروژه با گروه to.org که با گرمایش جهانی، نابرابری و آلودگی اقیانوس ‌ها مبارزه می ‌کند مشارکت دارد.

ساخت پاویون با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و پلاستیک بازیافتی

امروزه استفاده از زباله های پلاستیکی در ساخت و ساز به طور فزاینده ای رایج شده است. می توان این زباله ها را به رشته تبدیل کرد و ساختارهای مختلفی را با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی ساخت، به عنوان مثال می توان به پروژه پرینت سه بعدی 10 خانه از پلاستیک بازیافتی در کالیفرنیا اشاره کرد. در ایتالیا نیز از همین روش برای چاپ نیمکت استفاده شده است. شرکت From Waste to Wind نیز برای تولید توربین های بادی از فناوری ساخت افزایشی و پلاستیک بازیافتی استفاده می کند.

ساخت پاویون با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و پلاستیک بازیافتی

ساخت پاویون با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و پلاستیک بازیافتی

 

 

تغییر روش های ساخت با استفاده از پرینت سه بعدی و پلاستیک بازیافتی

این پاویون به لطف استفاده از فناوری چاپگر سه بعدی، قابل سفارشی سازی و حمل و نقل است. این پاویون پرینت سه بعدی شده با استفاده از یک بازوی روباتیکی مجهز به یک نازل با قابلیت تزریق رشته های پلاستیکی ساخته شده است. به گفته شرکت معماریHassell ، این پاویون برای محیط های شدید شامل بیابان، مناطق برفی و یا مناطق جنگی، بهینه سازی خواهد شد. همچنین این پاویون برای مناطقی از جهان با آب و هوای سرد دارای شیارهای بیرونی برای جمع آوری برف خواهد بود تا عایق طبیعی مشابه ایگلوهای سنتی ایجاد شود. برعکس، در آب و هوای گرم تر، از سقف برای جمع آوری آب و ارتقای تهویه استفاده می گردد. معماری پیچیده و آینده نگر این پاویون با الهام از پناهگاه های بومی، امکانات طراحی با فناوری پرینت سه بعدی را نشان می دهد.

تغییر روش های ساخت با استفاده از پرینت سه بعدی و پلاستیک بازیافتی

تغییر روش های ساخت با استفاده از پرینت سه بعدی و پلاستیک بازیافتی

شرکت های سازنده در مورد کاربری این پاویون توضیح داده اند که محلی برای آموزش، تأمل و دانش خواهد بود. Xavier de Kestelier رئیس طراحی شرکت Hassell گفت: “این طرح آغاز یک طرح بزرگتر برای ایجاد مجموعه ‌ای از پاویون ‌ها است که صحبت ها در مورد زباله ها و اینکه چگونه فناوری می ‌تواند ضروری ‌ترین مشکلات سیاره ما را حل کند، مطرح می‌ کند”.

با گسترش استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در حوزه معماری و ساخت و ساز، ما می توانیم تقاضا برای پلاستیک های بازیافتی را به شدت افزایش دهیم و بنابراین روند پاکسازی اقیانوس ها و محل های دفن زباله را تسریع کنیم.

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی پاویون مناسب انواع شرایط آب و هوایی