یک شرکت استارت آپ پزشکی به نامmyReflection  در نیوزیلند با استفاده از تکنولوژی های اسکن سه بعدی و قالب های پرینت سه بعدی شده، در حال توسعه پروتزهای سینه شخصی سازی شده برای بیماران سرطانی می باشد.

ساخت پروتز های شخصی سازی شده برای بیماران سرطانی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این پروتزها با استفاده از یک اسکن سه بعدی ساخته شده و شامل یک هسته داخلی و یک لایه سیلیکونی بیرونی دارای گواهینامه ISO می باشند. جیسون بارنت، مدیر ارشد فناوری و رئیس تحقیق و توسعه  شرکتmyReflection  توضیح داد: “پروتزهای تولید شده یه روش سنتی طول عمر پایینی دارند. بنابراین یک نگرانی برای بیمار به وجود می آید وقتی می بینید پروتزش به آرامی خراب می شود، زیرا ممکن است لازم باشد که یک پروتز جدید برای خود خریداری کند.”

وی افزود: “موادی که ما برای ساخت پروتزها استفاده می کنیم بسیار پایدار، الاستیک و مقاوم می باشند به طوری که با توجه به نگهداری کاربر طول عمری تا ۴ سال دارند. این پروتزها اعتماد به نفس این بیمارن را افزایش می دهد. “

 

پروتز سینه چاپ سه بعدی شده

Tim Carr، مدیر شرکت myReflection پس از آن که همسرش Fay Cobbett در سال ۲۰۱۵ به سرطان سینه مبتلا شد شروع به تحقیق در مورد استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای ساخت پروتز سینه کرد. پس از انجام عمل جراحی برای برداشتن یک یا هر دو سینه، Cobbett به جای جراحی ترمیمی تصمیم به پوشیدن پروتز گرفت.

با وجود این که این پروتز مطابق با سینه جراحی شده به صورت سفارشی ساخته می شود به دلیل ماهیت ظریف آن، بسیار ناراحت کننده، دارای وزن سنگین و نگهداری از آن سخت بود. در نتیجه  این زوج به دنبال ایجاد پروتز سینه شخصی سازی شده با وزن سبک و دارای هسته داخلی نرم بودند که بدون ایجاد شکاف و یا نقاط فشار به شکل بدن در آید. این مدل نیازی به لباس های تخصصی ندارد.

پرینت سه بعدی پروتز شخصی سازی شده سینه برای بیماران سرطانی
پرینت سه بعدی پروتز شخصی سازی شده سینه برای بیماران سرطانی

با یافتن این قالب های پرینت سه بعدی شده به عنوان روشی موفق برای ایجاد پروتزهای جایگزین، این زوج در فوریه سال ۲۰۱۹ شرکت myReflections را برای معالجه زنان پس از جراحی تاسیس کردند. تاکنون این شرکت مشاوره اسکن سه بعدی را فقط در شهر اوکلند ارائه می دهد و قیمت یک پروتز پرینت سه بعدی شده ۶۱۳ دلار نیوزیلند (۴۰۸ دلار آمریکا) می باشد. هدف شرکت myReflection تولید ۳۲۰ واحد در یک ماه (تقریباً ۱۹۶،۰۰۰ دلار) است.

تکنولوژی ساخت افزایشی روشی برای مقابله با سرطان پستان

علاوه بر پروتزهای سینه پرینت سه بعدی شده، محققان دیگری در فرانسه از تکنولوژی ساخت افزایشی برای ایجاد ایمپلنت های سینه در جراحی بازسازی برای بیماران سرطانی استفاده کرده اند. یک شرکت مستقر در آفریقای جنوبی به نام iMed Tech  طیف وسیعی از پروتزهای سینه پرینت سه بعدی شده Neyne را در طیف وسیعی از رنگ های پوست معرفی کرده است.

علاوه بر این محققان دانشگاه توئنته (UT) در هلند، ردیاب های رباتیکی Stormram 4 پرینت سه بعدی شده برای شناسایی سلول های سرطانی توسعه دادند.

 

منبع: https://3dprintingindustry.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf
به این پست امتیاز دهید