Open Bionics یک کمپانی تولید پروتز دست پرینت سه بعدی شده است که از سال گذشته پس از نمایش دستگاه جدیدشان در نمایشگاه CES در لاس وگاس، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. از آنجایی که افرادی که بیشترین نیاز به این پروتز ها را دارند در کشور های در حال توسعه می باشند، هدف این گروه همانند دیگر پروتزهای مصنوعی چاپ سه بعدی شده کاهش هزینه تولید پروتز مصنوعی سفارشی سازی شده می باشد تا آن ها نیز بتوانند به این فناوری در حال تغییر دسترسی داشته باشند.

چگونه با پرینت سه بعدی یک پروتز دست ارزان قیمت بسازیم؟

پرینت سه بعدی پروتز دست ارزان قیمت!

پرینت سه بعدی پروتز دست ارزان قیمت!

با استفاده از سیستم های الکترونیکی که سیگنال ها را تفسیر و آنها را به حرکات دست تبدیل می کند، دست Bionics این فناوری را بهبود بخشید. در حال حاضر اگر شما کمی پول، زمان و دانش داشته باشید می توانید دست رباتیک Open Bionics Ada را با توجه به آموزش های بسیار دقیق موجود در Instructables بسازید .

این آموزش می گوید مونتاژ قطعات چاپ سه بعدی شده تنها یک ساعت پس از اتمام چاپ سه بعدی قطعات انجام می شود. همچنین فرآیند مونتاژ برای هر دو دست چپ و راست به جز تفاوت های جزئی در هنگام نصب الکترونیک، دقیقا یکسان می باشد. همانند بسیاری از دست های چاپ سه بعدی شده منبع باز، تمام فایل های مورد نیاز این دست مصنوعی به طور مستقیم از سایت Thingiverse قابل دسترسی و دانلود می باشد. در این حالت برای ساخت این پروتز مصنوعی، ترکیب ۱۰۰ گرم فیلامنت ABS یا PLA و ۲۰۰ گرم فیلامنت  Ninjaflex  مورد نیاز می باشد.

فایل سه بعدی پروتز دست

فایل سه بعدی پروتز دست

پس از بررسی فایل ها مشخص شد همه آنها با تکنولوژی چاپ سه بعدی رومیزی قابل چاپ هستند. قسمت کف دست برای صفحه کار دستگاه Makerbot Replicator 2 بسیار بزرگ می باشد. بنابراین توصیه من به شما این است که قبل از انجام عملیات پرینت از تناسب اندازه قطعات پروتز و صفحه کار پرینتر سه بعدی خود اطمینان حاصل کنید.

زمان چاپ کلی برای ۴ جزء اصلی (کف دست، PCB بالا / پایین و پوشش پشت) در صورت تبعیت از ضخامت لایه و تراکم ذکر شده در قسمت توصیه ها، در حدود ۲۸ ساعت می باشد. سایر اجزای باقی مانده مورد نیاز برای مونتاژ، از طریق فروشگاه آنلاین Bionics قابل دسترسی بوده که شامل یک برد Almond PCB (150 پوند)، ۵ عدد عملگرPQ12-30-12-P Linear  (۲۲۵ پوند)، ۵ عدد گیره Micro Gel Fingertip (10 پوند) و ۲۰عدد پیچ و مهره های M3 (10 پوند) می باشد. اگر ریاضی من درست باشد، هزینه کلی برای چاپ سه بعدی این پروتز دست حدود ۵۰۰ پوند شامل هزینه های فیلامنت های مصرفی و اقلام لازم جهت خرید، تخمین زده شده است. در حالی که این پروتز کمی گران تر از برخی از دستگاه های پروتز چاپ سه بعدی شده موجود در بازار (مانند eNable hands) می باشد، توانایی های ایجاد شده به وسیله اجزای الکتریکی سبب برتری این دستگاه شده است.

هنگامی که شما تمام قسمت های پرینت شده را آماده کردید، عملیات مونتاژ تنها به یک ساعت زمان نیاز دارد. دستورالعمل ها با استفاده از نمودارها فوق العاده واضح هستند تا به شما در طول فرایند مونتاژ کمک کنند. در حالی که تنها کمی تجربه لحیم کاری مورد نیاز است، به نظر می رسد که حتی یک مبتدی نیز بتواند کار لازم را انجام دهد. هنگامی که سیستم عامل روی برد PCB بارگذاری می شود، شما می توانید به خاطر ساختن یک پروتز دست با تکنولوژی پیشرفته و هزینه های کمتر از سال های گذشته به خودتان تبریک بگویید.

در فیلم زیر میتوانید این پروتز دست پرینت سه بعدی شده را ببینید.

 

منبع:   https://www.3ders.org/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت سه بعدی پروتز دست ارزان قیمت!

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

 

به این پست امتیاز دهید