آخرین اخبار جالب مربوط به استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در بخش ساخت و ساز، طراحی و ساخت یک پل پیاده روی ۴۰ متری پیش از بازی های المپیک ۲۰۲۴ توسط چند شرکت معماری به نام های Quadric،  Freyssinet،Lavigne & Cheron Architects و LafargeHolcim و یک شرکت تولید کننده و ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی است. ساختار تحمل بار به طور کامل با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی بتن توسعه خواهد یافت. این پروژه باید برای بازیهای المپیک ۲۰۲۴ تکمیل شود. این پل پرینت سه بعدی شده اولین نمونه در پایتخت فرانسه خواهد بود.

 

ساخت پل عابر پیاده برای بازی های المپیک ۲۰۲۴ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

به نظر می رسد که استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در شهرهای بیشتری در حال گسترش است. ساخت نخستین پل پرینت سه بعدی شده در آمستردام و یا پروژه پرینت سه بعدی ۲۵٪ از ساختمان های دبی تا سال ۲۰۳۰ نمونه هایی از استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی در صنعت ساخت و ساز هستند. دلیل محبوبیت روزافزون فناوری پرینت سه بعدی در صنعت ساخت و ساز این است که این فناوری آزادی بیشتری در طراحی را در کنار کاهش قابل توجه مواد مورد استفاده و کاهش هزینه فراهم می سازد. شرکت پرینت سه بعدی سازنده این پل اهمیت این فناوری را سریع درک کرد و فرایندی برای طراحی سازه های بتونی با دوام تر، پیچیده تر و زیست سازگارتر توسعه داد. هدف این شرکت کاهش ۶۰ درصدی مصرف بتن در مقایسه با سازه های ساخته شده به طور سنتی است.

ساخت پل عابر پیاده برای بازی های المپیک ۲۰۲۴ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت پل عابر پیاده برای بازی های المپیک ۲۰۲۴ با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

آنها چند سال قبل در مصاحبه ای اینگونه توضیح داده بودند: “امروزه بعد از آب، بتن دومین ماده پر مصرف در جهان است. چین در سه سال گذشته در طول قرن ۲۰ بیشتر از ایالات متحده بتن تولید کرده است. عدم استفاده از بتن برای ساخت و ساز غیر قابل تصور است زیرا بتن ماده ای عالی است که فرمولاسیون آن می تواند با خصوصیات مورد نیاز سازگار شود. این جایی است که چاپگر سه بعدی مؤثر واقع می گردد. ما می توانیم به منظور محدود ساختن میزان مواد مصرفی، با افزایش کنترل هندسی ساختار های بهینه ای ایجاد کنیم. پیش از این به دلایل فنی و اقتصادی، دستیابی به چنین ساختار هایی در ابعاد گسترده کاملاً غیرممکن بود. امروزه می توان المان های معماری را با فرآیندهای کم هزینه تولید کرد”.

نخستین پل پیاده روی پرینت سه بعدی شده در پاریس
نخستین پل پیاده روی پرینت سه بعدی شده در پاریس

بنابراین اولین پل عابر پیاده پرینت سه بعدی شده در پاریس در نتیجه همکاری یک شرکت پرینتر سه بعدی و چند شرکت معماری ساخته خواهد شد. هدف در این پروژه، پرینت سه بعدی کل پل شامل کل ساختار تحمل بار است. در حال حاضر جزئیات کمی در مورد این پل منتشر شده است. ما می دانیم که این پل عابر پیاده در شهر اوبرویلیه به احتمال زیاد در نزدیکی منطقه Pleyel که به عنوان میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک سال ۲۰۲۴ انتخاب شده است بنا خواهد شد. احتمالاَ این پروژه در سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید.

 

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (38 امتیاز)