شرکت Axle Box Innovations  از تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای توسعه پهپادهای چاپ شده جهت مدیریت و محافظت در برابر آتش استفاده کرده است. در سال ‌های اخیر آتش ‌سوزی‌ های جنگلی به یک تهدید فزاینده در ایالات متحده و سایر کشورهای جهان تبدیل شده‌ است. این آتش ‌سوزی‌ ها خانه ‌های متعددی را ویران کرده و میلیاردها دلار خسارت به بار آورده اند. در سال ۲۰۲۱، ۸۶۱۹ آتش سوزی جنگلی تقریباً ۶/۲ میلیون هکتار را سوزاند و سال ۲۰۲۱ را به سال رکورد تبدیل کرد. شرکت Axle Box برای کمک به حل این مشکل و افزایش سرعت و کاهش هزینه ساخت پهپادهای ایمن در برابر آتش، به تکنولوژی پرینت سه بعدی روی آورد.

 

ساخت پهپادهای ایمن در برابر آتش با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

در حال حاضر آتش‌نشانان برای مقابله با تعداد فزاینده آتش‌ سوزی ‌ها، بیشتر و بیشتر به فناوری‌ های نوآورانه مانند پرینت سه بعدی روی آورده اند. آتش نشانان در هنگام مواجهه با یک آتش سوزی جدید، باید دید دقیقی از وضعیت داشته باشند. آن ها برای آگاهی از وضعیت آتش سوزی به پهپادهای خاصی نیاز دارند که توانایی نزدیک شدن به شعله های آتش و تجزیه و تحلیل وسعت فوران، به ویژه شمارش تعداد آتش سوزی های موجود در مناطق خاص را فراهم کنند. متأسفانه، پهپادهای تجاری رایج برای نزدیک شدن به آتش سوزی های جنگلی مناسب نیستند، زیرا تجهیزات فنی آنها نمی توانند در برابر دمای بالا مقاومت کنند.

نقشه مناطق پرخطر از نظر آتش سوزی های جنگلی

نقشه مناطق پرخطر از نظر آتش سوزی های جنگلی

پهپادهای پرینت سه بعدی شده ایمن در برابر آتش

مهندسان  Axle Boxدر جستجوی فناوری ‌ها و مواد مناسب برای توسعه پهپادهای مقاوم در برابر حرارت، با راه‌ حل ‌های ارائه ‌شده توسط شرکت Essentium مواجه شدند. Blake Teipel، مدیر عامل Essentium اظهار داشت: “آتش ‌نشانان برای دستیابی به نظارت بصری بر آتش ‌سوزی‌ های جنگلی در هر نوع محیطی، از مناطق شهری گرفته تا بیابان‌های روستایی، به پهپادهای کنترل‌ از راه دور نیاز دارند. ما از اینکه Axle Box Innovations  پلت فرم چاپ سه بعدی ما را برای توسعه پهپادهایی که بتوانند در این شرایط بسیار سخت مقاومت کنند، انتخاب کرده است بسیار هیجان زده هستیم”. ماده پرینت سه بعدی مورد استفاده برای ساخت پهپادهای مقاوم در برابر حرارت بالا، یک نایلون با هسته فیبر کربن ۲۵ درصد است. این ماده برای بدنه میانی پهپاد و همچنین پوشش‌ های جانبی آن به منظور اطمینان از حفظ شکل و عملکرد پهپاد در طول قرار گرفتن در معرض دمای بالای مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده علاوه بر اینکه ذاتاً در برابر حرارت مقاوم است، امکان ساخت بدنه‌ های سبک و مقاوم و اجزای ضروری برای کاربردهای ایمنی و پرواز را نیز فراهم می‌ کند. شرکت Axle Box برای فرآیند تولید خود از چاپگر سه بعدی HSE  شرکت Essentium استفاده کرد که از یک سیستم اکستروژن دو نازله و فیلامنت استفاده می کند.

Madison Jones، مدیر ساخت افزایشی در شرکت  Axle-Boxگفت: “سرعت، اندازه و مزایای اقتصادی پرینتر سه بعدی مورد استفاده همراه با مجموعه‌ای از فیلامنت های پرینت سه بعدی پیشرفته، بازی را برای طراحی و توسعه پهپادها تغییر داده است. HSE سطح تولید ما را متحول کرده است و ما معمولاً در کمتر از چهار هفته از طراحی به تولید می ‌رسیم. اگر به یک قطعه جدید نیاز داشته باشیم، می ‌توانیم آن را در عرض چند ساعت چاپ کنیم. ” هنوز مشخص نشده است که دقیقاً چه زمانی این پهپادهای پرینت سه بعدی شده برای کمک به مبارزه با آتش ‌سوزی‌ های جنگلی آماده می ‌شوند، اما با فناوری‌ ها و مواد مناسبی که در حال حاضر در دسترس هستند، به احتمال زیاد تولید این پهپادها به زودی نهایی می گردد.

استفاده پهپادهای پرینت سه بعدی شده ایمن در برابر آتش جهت آگاهی از وضعیت آتش سوزی

استفاده پهپادهای پرینت سه بعدی شده ایمن در برابر آتش جهت آگاهی از وضعیت آتش سوزی

 

  منبع: https://www.3dnatives.com

 

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی پهپادهای مقابله با آتش سوزی

به این پست امتیاز دهید