یک شرکت ایتالیایی ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی به نام Krill Design پروژه ساخت یک چراغ رومیزی  را آغاز کرده است. آن ها برای پرینت سه بعدی این چراغ رومیزی خانگی از پوست پرتقال استفاده کرده اند. این چراغ رومیزی که در عرض دو ساعت ساخته می شود از طریق کمپین Kickstarter این شرکت و با قیمت ۵۹ یورو در دسترس است. این پروژه آخرین مثال تولید حلقه بسته است که نقش محوری تکنولوژی پرینت سه بعدی را به وضوح نشان می دهد. این کاربرد فناوری چاپ سه بعدی، توسعه یک جایگزین برای مقابله با آلودگی تولید شده توسط روش های ساخت سنتی که برای سیاره ما مضر هستند را نشان می دهد.
 

 

 ساخت یک چراغ رومیزی از پوست پرتقال با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

اگر اخبار پرینت سه بعدی را دنبال کرده باشید ممکن است دستگاه Feel the Peel را بشناسید، این دستگاه با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی می تواند پوست پرتقال را به فنجان تبدیل کند. ایده شرکتKrill Design  نیز مشابه Feel the Peel است: بازیافت زباله های طبیعی و یافتن یک روش ساخت زیست سازگارتر. بنابراین آنها یک پلیمر زیستی طبیعی و قابل بدیل به کود، از پوست پرتقال سیسیلی توسعه دادند که در پروژه دیگری با شرکتAutogrill  نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

ساخت یک چراغ رومیزی از پوست پرتقال با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت یک چراغ رومیزی از پوست پرتقال با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

 

فرایند پرینت سه بعدی چراغ رومیزی Ohmie

یکی از دلایلی که باعث شد شرکت Krill Design از پوست پرتقال به عنوان ماده اولیه استفاده کند، فراوانی و خواص این ماده است.Domiziana Illengo ، مدیر بازاریابی این شرکت در اینباره توضیح داد: “پلیمر زیستی حاصل از تخمیر نشاسته های گیاهی و مواد افزوده شده از محصولات ارگانیک برای اتصال به یکدیگر به قندها نیاز دارند. پرتقال دارای کربوهیدرات زیادی است که اساساً از نظر شیمیایی همان قند است. بنابراین این امر به ما کمک می کند تا یک ماده سخت تولید کنیم.” پوست های پرتقال در ابتدا خشک می شوند، سپس به صورت پودر در می آیند و در نهایت به گرانول تبدیل می شوند.

آنها به یک ماده جامد با توانایی تحمل وزن قسمت بالای چراغ رومیزی، جایی که لامپ در آن قرار می گیرد نیاز داشتند. این شرکت برای یافتن طراحی مناسب مجبور شد ۷ مورد نمونه اولیه تولید کند. سر چراغ رومیزی Ohmie می تواند در عین حفظ حالت قائم بدنه، کج شود. هر چراغ رومیزی با استفاده از دو پرتقال سیسیلی ساخته شده است و فقط ۱۵۳ گرم وزن دارد.

فرایند پرینت سه بعدی چراغ رومیزی Ohmie

فرایند پرینت سه بعدی چراغ رومیزی Ohmie

مواد تقویت شده با پوست پرتقال را می توان با استفاده از هر دستگاه پرینتر سه بعدی FDM رومیزی در حدود دو ساعت اکسترود کرد. این شرکت توضیح داده است که با توجه به اینکه برخی از چاپگر های سه بعدی برای کار با مواد طبیعی ساخته نشده اند، مدیریت حرارتی سخت است و در نتیجه مشکلات کیفی به راحتی رخ می دهد. توجه داشته باشید که چراغ رومیزیOhmie پس از چاپ، بوی کوکی پرتقالی می دهد.

چراغ رومیزی Ohmie مجهز به یک لامپ LED و یک دیمر جهت تطبیق نور با محیط و نیاز کاربر می باشد و فقط ۵۹ یورو قیمت دارد. شرکتKrill Design  قصد ندارد توسعه این چراغ های رومیزی با استفاده از پوست پرتقال را متوقف کند، بلکه قصد دارند طیف وسیعی از محصولات ارگانیک را به بازار عرضه کند. پروژه بعدی آنها ساخت یک میز قهوه با استفاده از پودر قهوه است. باید دید که آیا برای ساخت این محصول از تکنولوژی پرینت سه بعدی استفاده خواهند کرد.

 

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی یک چراغ رومیزی از پوست پرتقال

4.9/5 - (37 امتیاز)