اخیراً یک شرکت تولید کننده تجهیزات دریایی در ابوظبی به نامAl Seer Marine  برای ساخت یک کشتی بدون سرنشین به تکنولوژی پرینتر سه بعدی روی آورده است. اگرچه این کشتی بدون سرنشین که Hydra نام گرفته در حال حاضر تنها یک کانسپت است، اما اولین مدل رونمایی شده برای عموم در نوع خود می باشد. این کشتی در نمایشگاه NAVDEX 2023 در ابوظبی، رویدادی که فعالان در صنایع دریایی و دفاعی را گرد هم می آورد، در معرض نمایش قرار گرفت. این کشتی توسعه یافته توسط شرکتAl Seer Marine ، از نظر اندازه5 متر طول و 350 کیلوگرم وزن دارد.

 

ساخت نمونه اولیه کشتی بدون سرنشین با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

شرکت Al Seer Marine برای ساخت  Hydraاز یک شرکت تولید کننده دستگاه های چاپگر سه بعدی هلندی کمک گرفت. این شرکت هلندی با ارائه یک سیستم رباتیکی، پرینت سه بعدی قطعات مختلف کشتی را امکان ‌پذیر ساخت. در واقع این شرکت سازنده تجهیزات دریایی از فناوری AM Flexbot، یک روش رباتیکی انعطاف پذیر برای پرینت سه بعدی در مقیاس بزرگ بهره برد. با این حال، این شرکت درباره اینکه کدام قسمت های کشتی دارای قطعات پرینت سه بعدی شده هستند اطلاعاتی منتشر نکرده است.

ساخت نمونه اولیه کشتی بدون سرنشین با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت نمونه اولیه کشتی بدون سرنشین با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

نقش اصلی تکنولوژی پرینت سه بعدی در ساخت کشتی بدون سرنشین Hydra، سرعت ساخت آن است. طبق گفته شرکت Al Seer Marine، جدا از زمان طراحی و مهندسی انجام شده برای طراحی، این کشتی در 5 روز ساخته شده است. همانطور که پیش از این توضیح داده شد، این تجهیز تنها یک نمونه اولیه است.

بازدیدکنندگان از نمایش NAVDEX 2023 به لطف ویدئویی که Al Seer Marine در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود، توانستند Hydra را در عمل ببینند. برخی از نمایندگان شرکت اعلام کرده اند که در حال کار بر روی یک مدل کشتی بدون سرنشین سبک تر هستند که با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی قابل ساخت باشد. همچنین یک دکل یکپارچه روی این کشتی چاپ خواهد شد که انرژی آن از موتورهای الکتریکی تأمین می گردد. این کشتی پس از تکمیل به عنوان یک کشتی رادارگریز برای مأموریت های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی استفاده خواهد شد.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی نمونه اولیه کشتی بدون سرنشین