در حالی که به دیدن خانه ها، پل ها یا حتی فروشگاه های توسعه یافته با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی عادت کرده ایم، هنوز هیچ ساختمان مذهبی با استفاده از فناوری ساخت افزایشی طراحی نشده است. اگرچه همه چیز در حال تغییر است، زیرا طبق آخرین اخبار یک کلیسا در کالیفرنیا به زودی پرینت سه بعدی خواهد شد. کلیسایLake California Community  برای ساخت یک کلیسا با شرکت آمریکاییDon Ajamian Construction و شرکت پرینت سه بعدی Emergent 3D قرارداد بسته است.

 

ساخت کلیسا در کالیفرنیا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

Jim Laxson، کشیش کلیسایLake California Community  در توضیح دلایل این اقدام توضیح داد: “ما ۲۰ سال است که در تلاش برای ساختن یک کلیسا بوده ‌ایم و اکنون با فناوری پرینت سه بعدی می‌توانیم آن را اقتصادی تر بسازیم”.Don Ajamian  معتقد است که مزایای پرینت سه بعدی فقط در کاهش هزینه های ساخت و ساز خلاصه نمی شود. در واقع، دیوارهای داخلی پرینت سه بعدی شده برای ارائه آکوستیک با هدایت امواج صوتی به طور مستقیم به مخاطب طراحی شده اند. به گفتهDon Ajamian ، کشیش برای خطاب کل حضار نیازی به میکروفون نخواهد داشت که یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

ساخت کلیسا در کالیفرنیا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت کلیسا در کالیفرنیا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

مزایای استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در توسعه کلیسا همانطور که پیش از این ذکر شد، دلیل بزرگ انتخاب روش پرینت سه بعدی توسط Lake California Community، به حداقل رساندن هزینه های ساخت و ساز بود و می توان گفت که این انتخاب قطعا نتیجه خواهد داد. تیم های ساخت توضیح داده اند که حدود ۱۰ درصد در هزینه ها، به ویژه هزینه های مصالح ساختمانی مورد استفاده، صرفه جویی کرده اند. این دو شرکت برای پرینت کلیسا از روش های چاپ سه بعدی شرکتCOBOD  استفاده کرده اند، که اغلب در پروژه های پرینت سه بعدی سازه با فرمت بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

نمای داخلی کلیسا پرینت سه بعدی شده

نمای داخلی کلیسا پرینت سه بعدی شده

همچنین طرف های مختلف درگیر در این پروژه امیدوارند با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی، زمان ساخت را به میزان قابل توجهی کاهش دهند تا به آنها کمک کند بسیار سریعتر از روش های ساخت و ساز سنتی به این رویای دیرینه دست یابند.

  منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی کلیسا در کالیفرنیا

4.9/5 - (39 امتیاز)