همانطور که می دانیم بیماری همه گیر جهانی کرونا صنعت پرینتر سه بعدی را به منظور جستجوی راه حل های سریع و کارآمد برای مبارزه با این ویروس بسیج کرده است. پس از چند ماه درگیری با بیماری همه گیر کرونا زمان آن رسیده است که زندگی روزمره به حالت عادی جدید بازگردد. با این حال، این به آن معنی نیست که ویروس کرونا به کلی از بین رفته است یا ما نباید اقدامات ایمنی لازم را انجام دهیم. استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست ها همچنان استانداردهای اجباری هستند که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا باید رعایت شوند. در این زمینه و به منظور جلوگیری از تجدید پیامد های ابتلای بیماران در شمار بالا به این بیماری، تیمی از محققان ناسا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی گردنبندی به نام PULSE توسعه داده اند.

 

ساخت گردنبند PULSE  با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی جهت مبارزه با بیماری کرونا

گردنبند PULSE وسیله ای قابل حمل است که یک موتور ارتعاشی را به منظور شبیه سازی یک لرزش واقعی با بازخورد هپتیک ادغام می کند. این گردنبند به کاربران امکان می دهد به یاد داشته باشند که صورت خود را با دست لمس نکنند. مهم ترین مزیت این پروژه، فناوری ساده و مقرون به صرفه بودن تکنولوژی پرینت سه بعدی مورد نیاز برای ساخت این گردنبند است. بنابراین هر کسی صرف نظر از سطح تجربه می تواند این گردنبند را تولید کند. از طرف دیگر این گردنبند دارای یک سنسور مادون قرمز است که به دور صورت می پیچد تا هرگونه محرک را ضبط کند. به این ترتیب هرچه دست شما به صورتتان نزدیک تر شود دستگاه لرزش بیشتری ایجاد می کند.

ساخت گردنبند PULSE با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی جهت مبارزه با بیماری کرونا
ساخت گردنبند PULSE با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی جهت مبارزه با بیماری کرونا

چگونه گردنبند PULSE خود را با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی بسازیم؟

قبل از شروع ساخت گردنبندPULSE ، لطفاً توجه داشته باشید که طرح ها توسط مقامات نظارتی تأیید نشده اند. به این معنی که مسئولیت ساخت دستگاه بر عهده کاربر مورد نظر است. برای شروع ساخت این دستگاه، شما به یک دستگاه پرینتر سه بعدی FDM نیاز دارید و توصیه می شود از فیلامنت ترموپلاستیک PLA یا ماده ای مشابه آن استفاده کنید. پس از تهیه دستگاه پرینتر سه بعدی و ماده مورد نیاز، باید فایل های سه بعدی این گردنبند را دانلود و فرایند پرینت سه بعدی را شروع کنید. طبق توضیحات ناسا، برای کار با این دستگاه قطعات الکترونیکی خاصی باید با قطعات پرینت سه بعدی شده گردنبند  PULSEمونتاژ شوند. شما به راحتی می توانید این قطعات را در هر فروشگاه الکترونیکی پیدا کنید. پس از تهیه همه عناصر مورد نیاز، باید دستورالعمل ها را به ترتیب تا پایان مراحل ساخت این گردنبند دنبال کنید.

چگونه گردنبند PULSE خود را با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی بسازیم؟
چگونه گردنبند PULSE خود را با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی بسازیم؟

چنین پروژه هایی که از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می کنند در زمان اتمام قرنطینه رواج خواهند یافت. به عنوان مثال چند هفته پیش لباسی به نامProximity Dress  تولید شده است که وقتی سنسور آن شخصی را در اطراف خود حس کند منبسط می شود. گردنبند پرینت سه بعدی شده PULSE برای هر شخص با هر نوع جنسیت و لباسی ایده آل است. مهمتر از همه شما می توانید خودتان آن را در خانه بسازید.

منبع: https://www.3dnatives.com//

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید