زندگی در خانه ای شناور روی آب غیر معمول است، حال تصور کنید این خانه با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی ساخته شود. ساخت این خانه پرینت سه بعدی شده مفهوم جدیدی به نام Prvok است که در جمهوری چک توسعه یافته است. این سازه کوچک نه تنها دارای دیوار های پرینت سه بعدی شده می باشد بلکه برای اولین بار در این کشور بر روی آب ساخته خواهد شد. این خانه پرینت سه بعدی شده شناور بر روی آب توسطMichal Trpak  از استودیوی معماریScoolpt  طراحی شده است و با مساحت ۴۳ متر مربع در ماه جاری ساخته خواهد شد.

 

ساخت خانه ای شناور روی آب با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

تکنولوژی پرینت سه بعدی در بخش ساخت و ساز شگفتی می آفریند. احتمالاَ زیاد درمورد خانه هایی که با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی ساخته شده اند شنیده اید. در بیشتر این موارد استفاده از فناوری پرینت سه بعدی سبب صرفه جویی در مواد و هزینه های نیروی انسانی نیز می گردید. در حالی که امروزه اکثر سازه ها فقط دارای دیوارهای پرینت سه بعدی شده هستند، ساخت خانه پرینت سه بعدی شده شناور بر روی آب یک پروژه دلگرم کننده است که یک بار دیگر نشان می دهد چگونه تکنولوژی پرینت سه بعدی در حال تغییر زنجیره های سنتی ما است. بنابراین این اولین بار است که جمهوری چک خانه ای مانند این را می سازد و مهم تر از آن موضوع شناور بودن این خانه پرینت سه بعدی شده است.

 

استودیوی معماری Scoopt با همکاری شرکت ساخت و ساز Stavebni sporitelna Ceske sporitelny این پروژه را به انجام خواهند رساند. این خانه ۴۳ متر مربعی دارای سه اتاق می باشد: یک اتاق نشیمن با آشپزخانه، اتاق خواب و یک حمام. به گفته این استودیو معماری، مقاومت دیواری های پرینت سه بعدی شده سه برابر بیشتر از سازه های ساخته شده با بتن سنتی است و باید فقط در ۴۸ ساعت احداث شوند. علاوه بر این، ساخت خانه ها با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی انتشار CO2 را کم کرده و هزینه ساخت را تا ۵۰٪ کاهش می دهد.

ساخت خانه ای شناور روی آب با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت خانه ای شناور روی آب با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این استودیو با نگاهی به فرایند پرینت سه بعدی توضیح می دهد که از یک بازوی روباتیکی با توانایی تزریق مخلوط بتن با سرعت ۱۵ سانتی متر در ثانیه استفاده می کند. بتن با الیاف نانو پلی پروپیلن تقویت شده است. Michal Trpak ادعا می کند که طول عمر این سازه ۱۰۰ سال است و به محض پایان طول عمر آن، آنها می توانند از این مواد مجدداَ برای ایجاد یک سازه جدید استفاده کنند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود فرایند ساخت این خانه شناور بر روی آب در ماه جاری آغاز خواهد شد و نخستین ساکنان می توانند در ماه آگوست به آن نقل مکان کنند.

 

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید