اگر به تکنولوژی پرینتر سه بعدی و مزایای زیست محیطی آن علاقه دارید، احتمالاً در مورد کاربردهای طراحی با استفاه از پلاستیک بازیافتی شنیده اید. اخیراً یک شرکت فعال در زمینه تولید با استفاده از پلاستیک بازیافتی در آمستردام به نام Aectual، برای جدیدترین پروژه خود توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این شرکت پرینت سه بعدی برای پرینت یک دیوار قابل بازیافت در نمایشگاه Floriade Expo 2022، با استودیوی معماری Pragma همکاری کرده است. این دیوار که برای امارات متحده عربی در نظر گرفته شده است، فضایی از داخل نمایشگاه را که به این کشور اختصاص داده شده است را احاطه می کند.

 

ساخت یک دیوار برای غرفه امارات متحده عربی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این اولین بار نیست که شرکت Aectual چنین کاربردی را توسعه می دهد. این شرکتبرای طراحی پارتیشن برای غرفه هلند در نمایشگاه CES 2022، از یک چاپگر سه بعدی با فرمت بزرگ استفاده کرد. با این حال، این بار دیوار پرینت سه بعدی شده این شرکت غرفه امارات متحده عربی با مساحت ۲۰۰۰ متر مربع را در بر می گیرد. Hans Vermeulen، مدیر عامل شرکت Aectual، در مورد مزایای تکنولوژی پرینت سه بعدی گفت: “پرینت سه بعدی صنعتی در مقیاس بزرگ در حال رشد است. این پروژه به زیبایی نشان می‌ دهد که چگونه الگوریتم ‌های طراحی دیجیتال ما انعطاف ‌پذیری در طراحی و تولید براساس تقاضا را برای طراحان ارائه می ‌دهند.

ساخت یک دیوار برای غرفه امارات متحده عربی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت یک دیوار برای غرفه امارات متحده عربی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این دیوار که از الگوهای مشابه معماری در امارات متحده عربی تشکیل شده است، کاملاً قابل بازیافت و قابل پرینت سه بعدی است. با اینکه شرکت Aectual جزئیات دقیق تری در مورد فرآیند پرینت سه بعدی مورد استفاده ارائه نداده است، این شرکت می گوید که فناوری مورد استفاده آنها در مقایسه با تکنیک های ساخت سنتی انتشار گاز CO2 را تا ۸۰ درصد کاهش داده است. آنچه در این پروژه بیشتر به چشم می آید، توانایی استفاده مجدد از همه عناصر و طراحی قطعات جدید است. به این ترتیب این شرکت هلندی از دایره ای بودن کامل دیوارها اطمینان حاصل کرده است. شرکتAectual  از پلاستیک مبتنی بر بذر کتان که با مشارکت شرکت  Henkel ساخته شده است، به عنوان ماده پرینت سه بعدی استفاده کرد. این ماده می ‌تواند تا هفت بار بازیافت شود.

جزییات دیوار پرینت سه بعدی شده غرفه امارات متحده عربی

جزییات دیوار پرینت سه بعدی شده غرفه امارات متحده عربی

منبع: https://www.3dnatives.com

4.5/5 - (2 امتیاز)

در صورت تمایل میتواند فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

دریافت فایل PDF