یک برند ساعت سازی سوئیسی به نام Oris با همکاری یک شرکت کانادایی متخصص در مهار هوایی آتش ‌سوزی جنگل‌ ها به نام Coulson Aviation، از ساعت جدید خود،«Coulson Limited Edition» رونمایی کرده اند. این ساعت توسعه یافته با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای ادای احترام به این سازمان که خلبانان، هواپیماها و تجهیزات خود را به مناطق آسیب دیده از این بلایای جهانی می فرستد طراحی شده است. هدف Coulson Aviation کمک به آتش نشان ها و محافظت از مردم و محیط زیست است.

ساخت یک ساعت برای آتش نشان ها با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساعت Oris با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته شده است. در واقع این ساعت دارای یک قاب فیبر کربنی پرینت سه بعدی شده است. برای طراحی این ساعت شرکتی به نام T Labs9 که یک روش چاپ سه بعدی برای ایجاد ساختارهایی با کامپوزیت های کربنی توسعه داده است، انتخاب شد. شرکت T Labs9 از دستگاه Red Series خود که یک پرینتر سه بعدی با قابلیت تولید در حجم بالا می باشد استفاده کرد. در فرایند پرینت سه بعدی مورد استفاده در توسعه ساعت Coulson Limited Edition، فیبر کربن و یک پلیمر با کارایی بالا،PEKK ، به طور همزمان چاپ می شود. این مواد در ترکیب با یکدیگر یک ماده پرینت سه بعدی سبک وزن و مقاوم ایجاد می کنند. Ulrich W. Herzog مدیر Oris در اینباره گفت: “ساعت جدید ما دارای تکنیک پرینت سه بعدی است که پیش از این در صنعت ساعت سازی استفاده نشده است”.

ساخت یک ساعت برای آتش نشان ها با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ساخت یک ساعت برای آتش نشان ها با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

 

استفاده از فناوری پرینت سه بعدی برای ساخت ساعت Coulson در مقایسه با روش های سنتی مزایای خاصی را به همراه داشته است. شرکت Oris می خواست مدلی ایجاد کند که در عین مقاومت بالا زیست سازگار باشد و فناوری پرینت سه بعدی امکان مدیریت بهتر منابع را فراهم کرده و در نتیجه ضایعات را محدود می کند. این برند سوئیسی با همکاری T Labs9، توانست 1000 عدد ساعت با مقدار دقیق منابع مورد نیاز برای هر مدل تولید کند. از نظر طراحی، صفحه این ساعت رنگ نارنجی روشنی را ارائه می دهد که به درستی یادآور آتش است. همچنین این ساعت به یک قاب مشکی براق و گرد مزین شده است.

ساعت پرینت سه بعدی شده مقاوم و زیست سازگار شرکت Oris

ساعت پرینت سه بعدی شده مقاوم و زیست سازگار شرکت Oris

Oris تنها برندی نیست که از مزایای تکنولوژی چاپ سه بعدی برای طراحی ساعت بهره می برد. شرکت Sychronos مجموعه ای از ساعت های پرینت سه بعدی شده خود که با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی DMLS  توسعه یافته اند را ارائه داده است. فناوری های ساخت افزایشی در ساعت سازی در مقایسه با صنایعی مانند جواهرات یا لوازم جانبی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. با ظهور پرینت سه بعدی، طراحان ساعت باید برای طراحی سریع تر و در عین حال با کیفیت بالا، به این فرآیند روی بیاورند.

منبع: https://www.3dnatives.com    

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.    

pdf پرینت سه بعدی یک ساعت برای آتش نشان ها