موسسه ETHزوریخ در زمینه ساخت افزایشی بسیار فعال است. در حال حاضر این مؤسسه با دانشگاه فنی مجدداً همکاری کرده و از این رو درگیر یک پروژه پرینت سه بعدی کاملاً جدید است. موسسه ETH با همکاری مؤسسه سوئیسی Origen در حال توسعه یک مکان فرهنگی ساخته شده از بتن می باشد که در بهار ۲۰۲۲ با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی ساخته خواهد شد.

توسعه یک مکان فرهنگی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در زوریخ

این مکان فرهنگی یک برج بلند با ارتفاع ۲۳ متر است که در روستای Mulegns در گردنه Julier در حال ساخت می باشد. در این دهکده کوچک و جذاب در حال حاضر فقط ۱۶ نفر ساکن هستند. Giovanni Netzer مدیر مؤسسه Origen می خواهد زندگی را به این دهکده کوچک برگرداند و فرهنگ و تاریخ آن را حفظ کند. وی پس از بازگشایی یک هتل در این منطقه، برنامه ریزی پروژه  White Towerرا با کمک معماران و مهندسان مؤسسه  ETHکه طراحی این پروژه را انجام داده و روش ساخت آن را نیز طرح ریزی کرده اند انجام می دهد. این مکان هنری شامل ستون های بتونی سفید چاپ سه بعدی شده و دارای چهار طبقه خواهد بود که هر یک از چهار تا هشت متر ارتفاع دارند. در بالای برج گنبدی قرار خواهد گرفت که می توان اجراها را در آن برگزار کرد.

توسعه یک مکان فرهنگی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در زوریخ
توسعه یک مکان فرهنگی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در زوریخ

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی به عنوان روش ساخت

این تیم به منظور تولید هندسه های پیچیده در این برج و استفاده از بتن دقیقاً در محلی که برای سازه پشتیبانی لازم است، تکنولوژی پرینت سه بعدی را به عنوان روش ساخت انتخاب کردند. این سازه فرهنگی با ارتفاعی در حدود ۲۳ متر یکی از بلندترین سازه های پرینت سه بعدی شده ای است که تاکنون با استفاده از روبات ها ساخته شده اند. هنگام طرح ریزی چنین اثر هنری به صورت سه بعدی، فاکتورهای مختلفی باید در نظر گرفته شود. اساتید مؤسسه ETH باید روی ترکیب بتن مناسب و همچنین یکپارچگی ساختاری و اتصالات المان های بتونی چاپ سه بعدی شده کار کنند. دو مزیت این برج چاپ سه بعدی شده این است که اولاً در این روش ساخت از مواد اولیه کمتری استفاده می شود زیرا نیازی به قالب بندى بتن نیست و ثانیاً می توان عناصر بتونی پرینت سه بعدی شده را از یکدیگر جدا کرد. بنابراین می توان اجزای این سازه فرهنگی را از یکدیگر جدا و در جای دیگری بازسازی کرد .

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی به عنوان یک روش ساخت
استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی به عنوان یک روش ساخت

این پروژه هفته گذشته در تاریخ ۲۲ ژوئن، برای اولین بار توسط مؤسسه Origen ارائه شد. Guy Parmelin، رئیس جمهوری کنفدراسیون سوئیس و Mario Cavigelli، عضو دولت کانتون گراوبوندن شخصاً متقاعد شدند. Detlef Günther ، معاون تحقیقات مؤسسه ETH نیز برای حمایت از این پروژه حضور داشت. اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، این مکان فرهنگی عمومی در آوریل ۲۰۲۲ راه اندازی خواهد شد. در این پروژه ربات پرینت سه بعدی لایه بتون سفید را به صورت لایه به لایه تزریق می کند و فقط دو ساعت طول می کشد تا یک ستون به ارتفاع سه متر ساخته شود. خبر خوب برای کسانی که کنجکاو هستند این است که همه می توانند ساخت برج سفید را در محل تماشا کنند.

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی یک مکان فرهنگی در زوریخ

4.9/5 - (35 امتیاز)