امروزه شاهد این هستیم که چگونه تکنولوژی پرینت سه بعدی می تواند در ایجاد اشکال و فرم هایی که ساخت آنها با روش های معمول تولیدی غیرممکن است الهام بخش طراحان باشد. طرح های جدید نه تنها در صنعت مد بلکه در صنعت معماری نیز در حال ظهور هستند. با افزایش روزافزون مواد پرینت سه بعدی جدید و تکنیک هایی که آزادی و خلاقیت بیشتر و بیشتری را فراهم می آوردند، هنرمندان از سراسر جهان شروع به کشف پتانسیل های فناوری چاپ سه بعدی برای کاربردهای خلاقانه و ساخت قطعات هنری کرده اند. یکی از جدیدترین پروژه ها در صنعت معماری داخلی چراغ معلق HorizON است. این لامپ دارای یک الگوی پرینت سه بعدی شده پیچیده است که فناوری های پیشرفته را با ساخت سنتی ایتالیایی شامل شیشه معروف مورانو  ترکیب می کند.

 

ساخت یک چراغ معلق با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ممکن است پروژه HorizON ترکیبی از تضادها به نظر برسد. این اثر خلاقانه تکنولوژی های سنتی مانند  شیشه افسانه ای ونیز که قدمتی ۱۰۰۰ ساله دارد را با فناوری های مدرن شامل الگوریتم های پیشرفته پرینت سه بعدی شده و فناوری LED ترکیب می کند. چراغ معلق HorizON توسط یک هنرمند ایتالیایی به نام Arturo Tedeschi و همراهی Michael Pryor و Pavlina Vardoulaki برای طراحی فضای داخلی ساخته شده است. در واقع این اولین بار نیست که Arturo Tedeschi ایده های خلاقانه خود را با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی به واقعیت تبدیل می کند. این طراح ایتالیایی در اوایل سال جاری به عنوان یکی از اعضای تیم طراحی بطری های عطر با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی فلزی فعالیت کرده است.

Arturo Tedeschi و تیمش بر این باورند که پایه و اساس پروژه HorizON این است که صنعت در سال های آینده نه تنها از طریق ارتقای فنی محصولات، بلکه با بازنگری و ارزیابی مجدد ویژگی های مانند منحصر به فرد بودن و ساخت دستی توسعه می یابد. وی گفت: “در عصر گوشی های هوشمند، مردم شرایط پیچیده ای را تجربه می کنند که در آن تکنولوژی، منسوخ شدن محصولات و نارضایتی را تسریع می کند.”

ساخت یک چراغ معلق با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت یک چراغ معلق با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

بدنه بیرونی چراغ معلق HorizON توسط یک شیشه گر ماهر ساخته شده است که برای دستیابی به ظاهری زیبا از فناوری قالب سازی با دستگاهCNC  استفاده کرده است. علاوه بر این شیشه گر، یک مشاور خبره شیشه به نامMatteo Silverio ، بر روند کار نظارت کرده است. در نهایت الگوی پیچیده هسته اصلی چراغ معلق  HorizON با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی توسعه یافته است. طرح سه بعدی با استفاده از الگوریتم های مولد ایجاد و سپس با استفاده از ماده پرینت سه بعدی نایلون چاپ سه بعدی شده است. این ماده امکان پرینت سه بعدی با میزان مشخصی از شفافیت را فراهم می کند که نتیجه آن بازی زیبای نور و سایه بر روی سقف و دیوارها می باشد. هنگامی که سیستمLED  خاموش باشد، شیشه مورانو که هسته پرینت سه بعدی شده چراغ را در بر می گیرد بیشتر قابل مشاهده است که زیبایی کاملاً متفاوت اما جدیدی ایجاد می کند. این پروژه در هفته شیشه ونیز ۲۰۲۰ در ایتالیا به نمایش گذاشته شد.

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

4.9/5 - (38 امتیاز)