به تازگی از اولین مدرسه پرینت سه بعدی شده در جهان رونمایی شده است. این مدرسه که در مالاوی واقع است توسط شرکت ۱۴Trees  و سرمایه گذاری مشترکHolcim  و CDC Group انگلستان و با استفاده از یک پرینتر سه بعدی تولید شده توسط شرکت دانمارکی COBOD ساخته شده است. فناوری چاپ سه بعدی سبب کاهش هزینه، زمان و مصالحی شد که در روش های ساخت سنتی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، این روش ساخت در مقایسه با روش های ساخت سنتی ردپای زیستی را بیش از ۵۰٪ کاهش می دهد.

ساخت نخستین مدرسه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در مالاوی

این مدرسه در راستای همسویی با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، که به حل چالش هایی مانند فقر، نابرابری، تغییرات آب و هوایی و تخریب محیط زیست که بشریت با آن روبرو است می پردازد، و با هدف تسریع تأمین مسکن و مدارس ارزان قیمت در سراسر قاره آفریقا، ساخته شده است. این آموزشگاه پرینت سه بعدی شده پتانسیل استفاده از فناوری های چاپ سه بعدی برای زیرساخت های آموزشی را در سطح جهانی برجسته می کند. همچنین این فناوری جدید فرصت هایی را برای افراد محلی فراهم می کند تا برای کار به عنوان اپراتور و متخصص دستگاه های سه بعدی یا ایجاد مشاغل آموزش ببینند.

Juliana Kuphanga Chikandila، مشاور آموزش ابتدایی و مدیر آموزش، جوانان و ورزش در مالاوی در اینباره گفت: “من بسیار تحت تأثیر ساختمان جدید قرار گرفتم، دوام و طراحی این ساختمان فضا و امکاناتی را فراهم کرده است که دانش آموزان پیش از این نداشته اند. این مدرسه دانش آموزان بیشتری را به خود جذب خواهد کرد و آن دسته از دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده بوده اند دوباره به آموزش باز خواهند گشت. “

ساخت نخستین مدرسه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در مالاوی
ساخت نخستین مدرسه با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در مالاوی

تکنولوژی پرینت سه بعدی در ساختمان سازی

انواع مختلفی از پرینترهای سه بعدی در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند، مانند چاپگرهای سه بعدی گانتری، و روبات های قابل حمل. این ماشین آلات قابلیت اکسترود بتن را دارند که می تواند برای ساخت انواع سازه ها از خانه ها گرفته تا پل ها با پیچیدگی های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، پرینترهای سه بعدی ساختمان سازی را در مناطقی که استقرار تجهیزات و پرسنل چالش برانگیز هستند، امکان پذیر می سازد. ساختمان مدرسه پرینت سه بعدی در مالاوی در مجموع ۵۶ متر مربع مساحت دارد که با استفاده از یک پرینتر سه بعدیBOD2  از شرکت COBOD ساخته شده است. این پرینتر سه بعدی قادر است سازه های بتونی با طول و عرض ۱۰ متر و ارتفاع ۳ متر را چاپ کند. همچنین چاپگر سه بعدی BOD2 پیش از این برای ساخت اولین برج توربین بادی بتونی چاپ سه بعدی شده برای شرکت GE و همچنین چندین ساختمان پرینت سه بعدی شده در ایالات متحده، هند و اروپا مورد استفاده قرار گرفته است.

تکنولوژی پرینت سه بعدی در ساختمان سازی
تکنولوژی پرینت سه بعدی در ساختمان سازی

طبق تخمین یونیسف، کمبود ۳۶۰۰۰ کلاس در مالاوی وجود دارد که ساخت آن با استفاده از روش های سنتی ساختمان سازی ۷۰ سال طول می کشد. با این حال، شرکت ۱۴Trees  تخمین زده است که این با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی بتن، این شکاف زیرساختی می تواند در کمتر از ده سال برطرف شود. Miljan Gutovic مدیر منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا در گروه Holcim گفت: “اکنون که این مفهوم را در مالاوی به اثبات رسانده ایم، با پروژه هایی که در کنیا و زیمبابوه در دست اجرا است به دنبال گسترش این فناوری در منطقه گسترده تری هستیم.”

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی نخستین مدرسه در مالاوی

5/5 - (22 امتیاز)