یک استودیوی طراحی خلاق به نام Urban Scale Interventions (USI) با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی و فیلامنت های بازیافتی، المان های نورپردازی را در ورودی تاریخی بلفاست ایجاد کرده است. این المان های پرینت سه بعدی شده که از ۴۳ گوی اقیانوسی معلق تشکیل شده اند، نتیجه قراردادی است کهUSI در سال ۲۰۲۰ برای بازنگری چشم انداز مرکزی شهر به دست آورد. این گوی ها با استفاده از چند پرینتر سه بعدیFDM  و فیلامنت PETG بازیافت شده ساخته شده اند.

توسعه المان های نورپردازی پایدار با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

ورودی ‌های بلفاست مجموعه ‌ای از کوچه ‌های باریک هستند که بسیاری از خیابان ‌ها و مناطق اصلی مرکز شهر را به هم متصل می‌ کنند. این ورودی ‌ها امروزه نیز به ‌عنوان محل تجمع برای غذا خوردن در فضای باز توسط رستوران‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند. شورای شهر بلفاست در سال ۲۰۱۹ استراتژی جدیدی را برای روشنایی ورودی‌ های شهر آغاز کرد و برای توسعه چشم ‌اندازی مشترک با استودیوی  USIهمکاری کرد. USI سال گذشته قراردادی را برای تولید المان های نورپردازی امضا کرد که محیطی دلپذیرتر را به بازدیدکنندگان ارائه می‌ دهد.

یکی از مکان ‌هایی که برای نصب المان ها انتخاب شد، میدانی در نزدیکی Whites Tavern بود. ۴۳ گوی اقیانوسی‌ معلق در این مکان نصب شدند که تحت تأثیر تاریخ این مکان‌ قرار گرفته ‌اند و به منظور ایجاد فضایی آرام برای بازدیدکنندگان، رنگشان مطابق با منظر صوتی محیط تغییر می ‌کند. این منطقه قبل از نصب گوی های پرینت سه بعدی شده، یک فضای خالی بود. با اعمال محدودیت ‌ها پس از شیوع بیماری کرونا، ملاقات در بیرون از خانه یکی از تنها راه ‌های معاشرت مردم با دوستان و خانواده بود. بنابراین نصب این المان های توسعه یافته با استفاده از فیلامنت های پرینت سه بعدی پایدار، فضایی دلپذیرتری برای معاشرتی ایمن را فراهم کرد.

پرینت سه ‌بعدی المان های نورپردازی پایدار ورودی بلفاست با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
پرینت سه ‌بعدی المان های نورپردازی پایدار ورودی بلفاست با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

فرایند پرینت سه بعدی المان های نورپردازی پایدار

استودیویUSI  به دلیل قابلیت های فناوری پرینت سه بعدی شامل افزایش انعطاف پذیری در طراحی گوی های سفارشی و امکان نمونه سازی، به چاپ سه بعدی روی آورد. این تیم از چاپگر های سه بعدی FDM برای تولید گوی‌ های خود در مقیاس کم با هزینه کمتری نسبت به روش ‌های جایگزین استفاده کردند. این شرکت می خواست با استفاده از مواد بازیافتی نیمه شفاف برای توسعه گوی ها، یک بیانیه در مورد پتانسیل مواد پایدار و بازیافتی ارائه دهد. شرکتUSI  از فیلامنت PETG شفاف بازیافتی برای ارائه استحکام و شفافیت مورد نیاز استفاده کرد.

فرایند پرینت سه بعدی المان های نورپردازی پایدار
فرایند پرینت سه بعدی المان های نورپردازی پایدار

منبع: https://3dprintingindustry.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه ‌بعدی المان های نورپردازی پایدار

4.9/5 - (36 امتیاز)