خیلی از زمانی که پرینتر ۳ بعدی ما را با تولید اتوماتیک قطعات سه بعدی پیچیده و یا قطعات جایگزین کوچک شگفت زده می کند، نمی گذرد! اما پرینت ۳ بعدی به سرعت رشد کرد تا همه چیز را از ابتدای نمونه سازی اولیه تا محصولات تجاری بی نظیر دنبال کند .به طوری که خدمات پرینت ۳ بعدی در همه زمینه ها کاربرد پیدا کرده است؛ از یک میان وعده سریع برای فضانوردان گرفته تا مدل های عجیب و غریب نوزادان متولد نشده. در این مقاله می خواهیم تولید اولین قایق کایاک به وسیله تکنولوژیِ پرینت ۳ بعدی را برایتان شرح دهیم. در ادامه بیشتر بخوانید.

اولین قایق کایاک پرینت ۳ بعدی در دنیا به آب رفت!

جیم اسمیت در قایق کایاک پرینت سه بعدی شده

جیم اسمیت در قایق کایاک پرینت سه بعدی شده

جیم اسمیت موسس Grass Roots Engineering  از سال ۲۰۰۸ طراحی و ساخت پرینتر ۳ بعدی خود را در خانه  انجام داد تا در سال ۲۰۱۰ به نتیجه مطوب رسید. او سپس توانست در حدود ۴۰ روز با استفاده از ۲۸ قطعات پرینت ۳ بعدی با رنگ های مختلف از پلاستیک ABS یک قایق کایاک با طول ۵٫۰۸ متر را تولید کند که تنها ۵۰۰ $ هزینه مواد آن شد.

ویژگی های اولین قایق کایاک پرینت ۳ بعدی شده

طول ۵٫۰۸m
عرض ۰٫۵۲m
وزن کلی ۲۹٫۲۹kg
وزن قطعات پرینت ۳ بعدی شده با پلاستیک ABS ۲۶٫۴۸kg
وزن پیچ ها ۲٫۰۶۸kg
وزن درج های ورق برنجی ۰٫۸۶kg
زمان پرینت ۱۰۱۲٫۶۵  ساعت  (۴۲٫۱۹  روز)

 

پرینتر سه بعدی اسمیت و پرینت قطعات کایاک

پرینتر سه بعدی اسمیت و پرینت قطعات کایاک

طراحی سه بعدی قایق کایاک پرینت ۳ بعدی شده بر اساس قایق  کایاک Siskiwit Bay آقای برایان هانسل بود، اما برای امکان پرینت ۳ بعدی اصلاح شده و با ارتفاع و وزن دلخواه مهندس اسمیت بهینه سازی شده بود. این قایق کایاک پرینت ۳ بعدی شده که ۵٫۰۸ متر طول دارد و عرض آن ۰٫۵۲ متر است از ۲۸ قطعه پرینت ۳ بعدی شده ساخته شده است که با پیچ و درج های ترموپلاستیک ورق برنجی به هم وصل شده اند و بین بخش ها با سیلکون قلاب مهر و موم شده است.

داخل قایق کایاک پرینت سه بعدی شده

داخل قایق کایاک پرینت سه بعدی شده

مهندس اسمیت، که به عنوان یک مهندس در شرکت  ۳D Systems کار می کند، پرینتر ۳ بعدی سفارشی خود را در مقیاس بزرگ، برای تولید بخش های بزرگ داخل یک محفظه گرم، برای جلوگیری از انحراف و ترک خوردگی تولید کرد. گرمایی که از سطح فضای ساخت می آید، محفظه را بین ۶۵ تا ۷۰ درجه سانتیگراد حفظ می کند (۱۴۹-۱۵۸ درجه فارنهایت). بزرگترین قطعه که قطعه شماره ۱۵ است، اندازه ۱۵ × ۹ × ۱۱ (۲۷۱ میلیمتر ۳۸۱ × ۲۲۹ میلی متر) را دارد و وزن آن ۳٫۳۲ پوند (۱٫۵ کیلوگرم) است.

پرینت ۳ بعدی این قطعات بیش از ۱،۰۱۲٫۶۵ ساعت (فقط بیش از ۴۲ روز) طول کشید.و درارتفاع ۰٫۶۵  میلی متری تولید شدن تا زمان کلی چاپ را پایین بیاورند. مهندس اسمیت نقاطی را برای ضمیمه دوربین ها، دسته ها و افزودنی های نامشخص آینده اضافه کرده است. نکات کار نهایی مقیاس ها را به وزن ۶۴٫۵۸ پوند (۲۹٫۲۹ کیلوگرم)، که فقط بیش از ۵۸ پوند وزن آن از پلاستیک ABS است، نشان می دهد، اما همانطور که می توانید از ویدیو کلی پروژه مشاهده کنید، این قایق کایاک روی آب شناور است.

در فیلم زیر می توانید پرینت سه بعدی قایق کایاک دیگری را مشاهده کنید.

شما هم می توانید مانند جیم اسمیت خلاقیت خود را به کار بگیرید و هر چیزی که می خواهید بسازید. برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید ، حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

منبع: https://newatlas.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf پرینت ۳ بعدی قایق کایاک برای اولین بار در دنیا

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید