یک شرکت ایتالیایی تولید کننده چاپگر های سه بعدی اعلام کرد که آزمایشگاه خود را برای چاپ سه بعدی اندام های مصنوعی در دانشگاه دمشق در سوریه راه اندازی کرده است.

در حال حاضر دانشگاه دمشق در سوریه آزمایشگاهی را به چاپ سه بعدی پروتزهای مصنوعی اختصاص داده است.

 

چاپ سه بعدی اندام های مصنوعی در سوریه برای کمک به آسیب دیدگان جنگی

Carlo Masgoutiere از شرکت پرینت سه بعدی توضیح داد: “هیجان زیادی وجود دارد. ما با تمام این افتخارات مورد استقبال قرار گرفتیم. در حال حاضر هدف ما این است که تعداد افراد بیشتری را آموزش داده و پروتزهای پیچیده تری تهیه کنیم. تبادل علم و دانش فضیلت است. به عنوان مثال، یک دختر سوریه ای پیش از این یک سیستم ده حرکتی که بر روی بازو نصب می شود را توسعه داده است”.

چاپ سه بعدی اندام های مصنوعی در سوریه
چاپ سه بعدی اندام های مصنوعی در سوریه

ده دانشجو و چهار معلم از دانشگاه به صورت روزانه به قربانیان جنگ نه ساله پروتزهای شخصی سازی شده ، خدمات ارائه می دهند.

ایده چنین آزمایشگاهی توسط Masgoutiere و Jean Bassmaji، متخصص قلب و عروق سوری و بنیانگذار شرکت  AMARمطرح شد. این دو در مورد آزمایشگاه ارتوپدی دیجیتال WASP شنیده بودند و ایده خود را برای این شرکت مطرح کردند.

پروتزهای چاپ سه بعدی شده توسعه داده شده

در ابتدا، Bassmaji و Masgoutiereاز دفتر مرکزی شرکتWASP  بازدید کردند تا از آزمایشگاه ارتوپدی دیجیتال WASP که قصد راه اندازی آن را در سوریه داشتند درخواست تخفیف کنند.

شرکتWASP  تصمیم گرفت به جای ارائه تخفیف، چاپگر های سه بعدی و آموزش های رایگان را به منظور کمک به معلمان و دانش آموزان جهت توسعه پروتز های مصنوعی ارائه دهد. با این حال شرکتWASP  در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح می دهد که “موانع برطرف شده در طول مسیر بیشمار بوده اند.”

 

اما این تیم کار را با موفقیت انجام دادند و دو دستگاه چاپگر سه بعدی قرار است در دمشق کار کنند. همچنین کارکنان این دانشگاه به یک کامپیوتر، یک اسکنر سه بعدی و سایر مواد فنی دسترسی یافتند.

هدف این آزمایشگاه کمک به افراد بی شماری است که در طول جنگ نه ساله اندام های خود را از دست داده اند. معلمان و دانش آموزان برای توسعه این پروتز ها پرونده های منبع باز پروژه  e-NABLEرا مورد استفاده قرار دادند.

پرینتر سه بعدی در سوریه
پرینتر سه بعدی در سوریه

Jean Bassmaji افزود: “در سوریه ما با کشوری که پس از نه سال جنگ خسته شده بود ملاقات کردیم. اما سوریه هم چنان سرسخت و پر از امید است. مردم این کشور دوستانه و مهمان نواز هستند. اما قطعاً کار ما هنوز پایان نیافته است. این آزمایشگاه باید رشد کند و بیشتر و بیشتر به یک مرجع علمی و همچنین یک هدف انسانی تبدیل شود. “

 

منبع: https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

pdf چاپ سه بعدی اندام های مصنوعی در سوریه

به این پست امتیاز دهید