شرکتی جدیدا اعلام کرده است که با یک فروشگاه تولید کننده دوچرخه به منظور تولید نخستین مدل تک قطعه ای فریم دوچرخه ساخته شده از فیبرو کربن و با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی و برای ایجاد یک خط تولید جدید به نام eBikes، همکاری کرده است.

تولید دوچرخه چاپ سه بعدی شده از فیبر کربن توسط شرکتAREVO 

چاپ سه بعدی دوچرخه جدید  Emery ONE eBike، شامل ساخت یک قاب دوچرخه می باشد که به طور منحصر به فرد توسط تکنولوژی پرینت سه بعدی تولید شده است و یک معیار جدید در ساخت دوچرخه با عملکرد بالا ایجاد کرده است. فریم AREVO در مقایسه با فریم های کامپوزیتی فعلی که از تعداد زیادی قطعه ساخته شده اند که در نهایت به یکدیگر متصل می شوند، از یک قطعه واحد مستقل ساخته شده است. با استفاده از فیبر کربن هوشمند پایدار، شرکت  AREVOموفق به فراهم آوردن یکپارچگی و ثبات ساختاری بی سابقه ای در تولید دوچرخه شد.

پرینت سه بعدی قطعات دوچرخه

پرینت سه بعدی قطعات دوچرخه

فرآیند چاپ سه بعدی ، مدت زمان طراحی و ساخت نهایی یک فریم دوچرخه را از ۱۸ ماه به تنها چند روز کاهش داد. این روش هم چنین هزینه های توسعه محصول را به میزان قابل توجهی پایین آورد.

این فریم ها در حال حاضر در مرکز چند منظوره این شرکت در کالیفرنیا تولید می شوند و این دستاورد نمایانگر پیشرفت های قابل ملاحظه سازندگان دوچرخه می باشد. طبق گفته شرکت سازنده این پیشرفت ها عبارتند از:

  • امکان تولید عمده قطعات کامپوزیتی ساخته شده با استفاده از مواد ترموپلاستیک و با تکنولوژی چاپ سه بعدی با ویژگی های ساختاری استحکام و دوام بیشتر و قابلیت بازیافت در مقایسه با مواد شکننده و غیر قابل بازیافت ترموست.
  • جایگزینی یک فرآیند دستی کارآمد با یک مدل تولیدی کاملا اتوماتیک و بی صدا.
  • تحویل دادن تولیدات در محل که باعث ایجاد استقلال بیشتر برای برند های دوچرخه می شود.
  • افزایش میزان آزادی در طراحی که برای تولید کنندگان دوچرخه امکان ساخت دوچرخه های کاملاَ سفارشی سازی شده بر اساس تقاضا (فرایندی که شرکت آن را “طراحی کن،پرینت سه بعدی بگیر ،برو” یا “ PRINT. GO.” می نامد. ) را فراهم می آورد.
دوچرخه پرینت سه بعدی

دوچرخه پرینت سه بعدی

همانت بدا، مدیر و موسس این شرکت گفت: “این نخستین فریم دوچرخه ساخته شده با استفاده فناوری تولید افزودنی کامپوزیتی است که نشان دهنده یک نقطه عطف مهم در صنعت ساخت افزایشی می باشد، زیرا شرکت در حال حاضر وعده تولید قطعات کامپوزیتی براساس تقاضا و به صورت عمده داده است.  با معرفی Emery ONE، صنعت تولید دوچرخه کامپوزیتی وارد مرحله جدیدی شده است.”

پرینت ۳ بعدی دوچرخه

پرینت ۳ بعدی دوچرخه

بیل استفنز طراح صنعتی مشهور از StudioWest با تیم های AREVO و Franco جهت طراحی فریم دوچرخه هایEmery One  همکاری کرد.

این شرکت ها مدل دوچرخه جدیدeBike Emery ONE  را در غرفه S9 در رویداد دوچرخه سواری Sea  Otter Classic  در تاریخ ۱۱ الی ۱۴ ماه آوریل سال جاری در کالیفرنیا به نمایش گذاشتند.

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf چاپ سه بعدی دوچرخه

 

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید