یک کمپانی تولید کننده ساعت در هند به نام Jaipur Watch Company نخستین خط تولید ساعت های چاپ سه بعدی شده در هند را راه اندازی کرده است. این کمپانی تنها تولید کننده معتبر ساعت های سفارشی سازی شده در هند می باشد. شرکت JWC به منظور رسیدن به طرح های مورد نظر خود تکنولوژی چاپ سه بعدی را برگزید.

ساخت نخستین ساعت چاپ سه بعدی شده در هند

پرینت سه بعدی ساعت

پرینت سه بعدی ساعت

در این ساعت از یک موتور مکانیکی ۹۰۱۵ شرکت Japanese Miyota استفاده شده است. ابعاد بیرونی قاب این ساعت ۴۰ میلی متر و ضخامت آن ۸ میلی متر می باشد که به بند های چرم دست ساز متصل شده اند. عرض بند های چرمی این ساعت ۲۰ میلی متر می باشد. همچنین این ساعت ها به کریستال های یاقوت کبود مزین شده اند که به آن ها جلوه ای خاص بخشیده است.

گواوح مهتا، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Jaipur Watch Company در مصاحبه ای با Guardian 20 گفت: “شرکت ما برای خلاقیتش مشهور است و این بار ما می خواستیم یک مفهوم منحصر به فرد ایجاد کنیم که بازار ساعت هند کاملا از آن بی اطلاع باشد. ما تکنولوژی چاپ سه بعدی را انتخاب کردیم زیرا تنها راه رسیدن به نتیجه ای بود که ما میخواستیم. در دهه ۱۹۹۰، به نظر می رسید تکنیک های چاپ سه بعدی تنها برای تولید نمونه های اولیه کاربردی یا زیبایی شناختی مناسب باشند. امروزه دقت، تکرارپذیری و دامنه مواد مورد استفاده در این فناوری گسترش یافته و تکنولوژی چاپ سه بعدی را به یک تکنولوژی تولید صنعتی تبدیل کرده است. ”

مزایای ساعت چاپ سه بعدی شده

با وجود این که در حال حاضر ساعت های چاپ سه بعدی شده وجود دارند، هم چنان کمپانی هایی کمی این مدل ساعت های نادر را تولید می کنند. به رغم سهولت در استفاده و به صرفه بودن این ساعت ها، این روش برای تولید در تعداد کم مناسب است. با این حال، مزایای دیگری برای تولید با استفاده فناوری پرینت سه بعدی وجود دارد.

محتا گفت: “سرعت و کنترل، مزایای اصلی ترکیب فناوری چاپ سه بعدی و فرایند تحقیق و توسعه است. اما مزیت اصلی استفاده از چاپ سه بعدی برای ما صرفا آزادی است. این روش تولید نه تنها آزادی زیادی در فرایند ایجاد خلاقیت، بلکه در تمام فرایند تولید برای ما فراهم می کند. با وجود این که این تکنولوژی می تواند برای نمونه سازی سریع مورد استفاده قرار گیرد، یک راه حل مناسب برای تولید نهایی نیز می باشد که فرصت های منحصر به فردی برای ایجاد اشکال جدید ارائه می دهد. طرح های تاثیر گذار را می توان تنها برای یک قسمت از ساعت مورد استفاده قرار داد. همچنین ایجاد تغییر در مدل و چاپ مجدد نمونه اولیه نسخه جدید امکان پذیر است که با روش های تولیدی مانند قالب گیری تزریق که مدت های طولانی است استفاده می شود وجود ندارد.

این شرکت کار خود را با ساخت ساعت هایی که ترکیبی از سکه های دوره بریتانیای قدیم و طرح های آن ها بودند آغاز کرد. هم چنین شرکت Jaipur Watch Company فناوری چاپ سه بعدی را برای سبک خود که حکاکی حروف و سایر تزئینات بر روی ساعت بود نیز مناسب یافت. این روش سفارشی سازی مفید بوده و کاملاَ با تکنولوژی چاپ سه بعدی ساعت متناسب است. کمپانی Jaipur Watch Company این ساعتها را برای فروش در وب سایت خود قرار داده است.

منبع: https://3dprinting.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf چاپ سه بعدی ساعت در هند

تهیه و تنظیم مقاله از : خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

 

به این پست امتیاز دهید