اگر فناوری چاپ سه بعدی روش جدید تولید غذا بود چه می شد؟ چاپگرهای سه بعدی روز به روز بیشتر و بیشتر در دسترس قرار می گیرند و به طور کامل تولید مواد غذایی را تغییر می دهند. چاپ سه بعدی شکلات می تواند یکی از خدمات پرینتر ۳ بعدی باشد. در این مقاله خواهیم دید چاپ سه بعدی چه امکانات جدیدی برای تولید شکلات ارائه می دهد.

چاپ سه بعدی مواد غذایی

چاپ سه بعدی هر روز شگفت انگیزتر از قبل شده است. پروژه های چاپگر سه بعدی غذا شاید جدی تر از آنچه شما فکر می کنید باشد. به عنوان مثال، آیا شما تا به حال در مورد پیتزای چاپ سه بعدی شده شنیده اید؟ استارتاپ Beehex در حال راه اندازی یک چاپگر سه بعدی پیتزا برای فضانوردان است تا بتوانند در طول مأموریت های فضایی خود پیتزا بخورند. چاپ سه بعدی مواد غذایی می تواند راه حل خوبی برای رفع مسائل دیگری نیز باشد. Milena Adamczewska در تیم بازاریابی ByFlow توضیح داد: “در حال حاضر چگونگی پایداری چاپ سه بعدی مواد غذایی در آینده، بطور گسترده ای موضوع تحقیق در سراسر جهان می باشد. انتظار می رود که این روش راه حل هایی برای ایجاد رژیم غذایی شخصی و کمک به کاهش زباله های مواد غذایی فراهم کند. ”

 

چاپ سه بعدی مواد غذایی

عکس چاپ سه بعدی مواد غذایی

امروزه ساخت هر شی با چاپ سه بعدی امکان پذیر شده است و چاپ سه بعدی شکلات یکی از شگفت انگیز ترین کاربرد های این تکنولوژی می باشد.

چگونه چاپ سه بعدی می تواند صنعت شکلات سازی را تغییر دهد؟

یکی از مزایای اصلی چاپ سه بعدی دقت بالای نتیجه نهایی چاپ است که شما در پایان عملیات پرینت تحویل می گیرید. این تکنولوژی اجازه می دهد تا نتایج قابل قبولی با دقت بالا به دست آید و برای ایجاد اشکالی که پیش از این امکان ساخت آنها وجود نداشته است مناسب می باشد .

امروزه تنها طعم برای جذب دوستداران شکلات کافی نیست. در واقع طراحی تبدیل به یک جنبه واقعا مهم در صنعت شکلات شده است و شکلات سازان روی طراحی های چشمگیر برای جلب توجه مشتری ها کار می کنند. به لطف این تکنولوژی، شما می توانید هر مدل سه بعدی را به یک شکلات واقعی تبدیل کنید. این تکنولوژی امکان ایجاد تمام ساختار های شکلات سفارشی را فراهم کرده است.

پرینت سه بعدی شکلات

عکس پرینت سه بعدی شکلات

Milena Adamczewska توضیح می دهد: “سرآشپزها و دیگر متخصصان صنایع غذایی با استفاده از چاپگرهای سه بعدی می توانند مشتریان خود را حیرت زده کرده و تقریباَ تمامی خواسته هایشان را تحقق ببخشند. شخصی سازی یکی از بزرگترین مزایای چاپ سه بعدی مواد غذایی است. ما میبینیم که چطور شکلات سازان و و مشتریانشان با شور و شوق به این نوآوری و فرصت های جدیدی که ایجاد کرده است واکنش نشان می دهند. پیش بینی می شود غذای شخصی سازی شده به یک روند غالب در صنعت غذا تبدیل شود. ”

اگر در صنعت غذا مشغول به کار هستید، شما می توانید از شکلات چاپ سه بعدی شده در فروشگاه شکلات خود و یا در رستوران خود استفاده کنید. نمونه هایی از چاپگرهای سه بعدی در اینجا آمده است.

چاپگر سه بعدی شکلات  Choc Edge

چاپگر سه بعدی شکلات Choc Edge

عکس چاپگر سه بعدی شکلات Choc Edge

Choc Edge یک تولید کننده چاپگرهای سه بعدی شکلات است. آنها یک چاپگر شکلات شگفت انگیز به نام Choc Creator توسعه داده اند.

چاپگرهای سه بعدی شکلات درست مثل چاپگر های سه بعدی معمولی کار می کنند. شما باید یک مدل سه بعدی با نرم افزار مدل سازی برای پرینت آن با چاپگر سه بعدی ایجاد کنید. ابتدا فایل STL خود را ایجاد کرده، سپس آن را با فرمت G-code به چاپگر ارسال می کنید و یک ساختار سه بعدی واقعی چاپ می کنید. این دستگاه شکلات را لایه به لایه چاپ می کند و امکان چاپ سه بعدی هر نوع شکلات با این دستگاه وجود دارد. شما می توانید از شکلات شیری نیز ​​استفاده کنید اما چاپ سه بعدی شکلات تلخ بهتر است.

به منظور تحویل گرفتن ساختار چاپ سه بعدی شده عالی، شکلات ها باید به کمک دستگاه خنک کننده خنک شوند.

 

چاپگر سه بعدی شکلات  ByFlow

چاپگر سه بعدی شکلات ByFlow

عکس چاپگر سه بعدی شکلات ByFlow

byFlow یکی دیگر از شرکت های متخصص در زمینه چاپ شکلات است. آنها یک چاپگر سه بعدی شکلات حیرت انگیز را توسعه داده اند. کار با این دستگاه و همچنین تمیز کردن آن آسان است و اجازه می دهد شکلات با طراحی های برجسته تولید کنید.

دقیق بودن، تولید غذای سالم، حمل آسان و امکان چاپ با مواد چاپی مختلف (در واقع فقط کارتریج باید با موادی که می خواهید چاپ کنید پر شود) از مزایای این چاپگر ها می باشد.

یکی از کاربرد های مفید چاپ سه بعدی

چاپ شکلات امکان پیشروی کاربرد های ساخت افزایشی را بالا می برد. به طور مثال این فناوری می تواند برای مقاصد آموزشی مفید باشد. همچنین آزادی عمل شکلات سازان را افزایش می دهد و به این ترتیب آنها می توانند خلاق تر باشند و مشتریانشان را شگفت زده کنند.

در حال حاضر سفارشی سازی انبوه در بسیاری از صنایع مختلف وجود دارد و صنعت مواد غذایی از این امر مستثنی نیست. این شکلات ها می توانند فقط برای ایجاد دکوراسیون استفاده شوند و یا شرکت های تجاری می توانند از این نوع ساختار های چاپ سه بعدی برای تولید شکلات با لوگو شرکت هایشان برای مناسبت های خاص استفاده کنند.

آینده چاپ سه بعدی مواد غذایی

پرینت ۳ بعدی شکلات

عکس پرینت ۳ بعدی شکلات

آینده این تکنولوژی در تولید مواد غذایی بویژه شکلات به نظر امیدوار کننده است. این فناوری فرصت های جدیدی را برای شکلات سازان ایجاد کرده است و می تواند برای اهداف تبلیغاتی، تحقیقاتی و یا هنری استفاده شود.

نمی توان ادعا کرد که شکلات های چاپ سه بعدی شده به طور کامل جایگزین شکلات های دست ساز خواهند شد. زیرا هم چنان متقاضی برای شکلات های زیبا و سنتی وجود دارد. در واقع چاپ سه بعدی شکلات برای شکلات سازان امکان تولید شکلات های منحصر بفرد را فراهم کرده است.

چاپ سه بعدی در آینده می تواند به ما در حل بسیاری از مشکلاتمان کمک کند و راه حل های جدیدی برای تولید و تجربه غذاهای گوناگون متناسب با نیازمان ارائه دهد.

منبع: https://www.sculpteo.com/

برای مشاهده پرینت سه بعدی شکلات با چاپگر سه بعدی شکلات فیلم زیر را حتما مشاهده کنید.

 

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf چاپ سه بعدی شکلات

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

 

 

3/5 - (4 امتیاز)