در حال حاضر در ایالات متحده ۲۸۵،۰۰۰ نفر از آسیب های نخاعی رنج می برند. سالانه حدود ۱۷۰۰۰ عارضه جدید نخاعی ثبت می شود. با این حال هنوز هیچ درمان درست یا دقیقی برای کمک به این بیماران در به دست آوردن عملکرد بهتر یا کاهش درد وجود ندارد. آیا تکنولوژی چاپ سه بعدی می تواند در درمان آسیب های نخاعی به ما کمک کند؟ برای پی بردن به این سوال مقاله زیر را حتما مطالعه کنید.

چاپ سه بعدی  به درمان آسیب های نخاعی کمک می کند

با وجود تعداد بیشماری از بیماران دارای آسیب های نخاعی هنوز هیچ درمان درست یا دقیقی برای کمک به این بیماران وجود ندارد. با این وجود به دنبال نظریه تحقیقاتی که اخیراَ در مجله علمی Advanced Functional Materials منتشر شده است، این موضوع می تواند تغییر کند. نتیجه همکاری بین مهندسان و محققان پزشکی از دانشگاه مینه سوتا، ساخت یک وسیله چاپ سه بعدی شده می باشد که ممکن است درد را کاهش داده و به بازگشت عملکرد عضلات، روده و مثانه برای بیمارانی که مبتلا به صدمات ناشی از مشکلات نخاعی طولانی مدت می باشند کمک می کند.

در ابتدا محققان یک “guide” چاپ سه بعدی شده از سیلیکون تولید کردند که به عنوان یک پلتفرم برای وارد شدن به ناحیه آسیب نخاعی دیده کار می کند. قبل از جای گذاری این guide، سلول های منحصر بفرد چاپ شده اند. نتیجه به عنوان “bridge” بین سلول های عصبی زنده  کار می کند.

دکتر Michael McAlpine یکی از نویسندگان این پژوهش از دانشگاه مینه سوتا و Benjamin Mayhugh دانشیار مهندسی مکانیک در دانشکده علوم و مهندسی  گفتند: “این اولین بار است که کسی توانسته است سلول های بنیادی عصبی استخراج شده از سلول های انسان بالغ را بر روی یک guide پرینت سه بعدی شده، به طور مستقیم چاپ کند و سلول ها را به سلول های عصبی فعال در آزمایشگاه تغییر دهد. ”

محققان طی دو سال گذشته مشغول به کار بر روی این فرایند بوده اند. این فرایند با برداشتن یک سلول مانند یک پوست یا سلول های خون از یک بزرگسال آغاز می شود. سپس آنها از “تکنیک های جدید مهندسی زیست شناسی” استفاده می کنند تا مجددا برنامه های سلول را به سلول های بنیادی عصبی تبدیل کنند.

این سلول های بنیادی عصبی بر روی پلت فرم سیلیکونی “guide” چاپ می شوند. این guide چاپ سه بعدی شده سلول های بنیادی عصبی را زنده نگه می دارد و اجازه می دهد تا آنها را به نورون تبدیل کنند.

چاپ سه بعدی وسیله ای برای درمان آسیب نخاعی

تا کنون، محققان یک نمونه اولیه guide را توسعه داده اند که می تواند در ناحیه آسیب دیده نخاعی قرار گرفته و به تقویت سلول های زنده در هر دو طرف آسیب کمک کند.

McAlpine می افزاید: “چاپ سه بعدی این سلول های ظریف بسیار دشوار است. بخش سخت این فرایند زنده نگه داشتن سلول ها می باشد. ما چندین دستورالعمل مختلف را در فرآیند چاپ آزمایش کرده ایم. این واقعیت که ما توانستیم حدود ۷۵ درصد از سلولها را در طول فرآیند چاپ سه بعدی زنده نگه داریم و سپس آنها را به نورون های سالم تبدیل کنیم بسیار شگفت انگیز است. ”

اما قبل از اینکه این روش برای کمک به بیماران استفاده شود، ابتدا باید روی حیوانات و پس از آن بر روی انسان ها آزمایش شود. اگر چه این درمان ممکن است چند سال به طول انجامد، اما به زودی می تواند زندگی بسیاری از مردم را بهبود بخشد.

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

منبع:https://all3dp.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf

pdf چاپ سه بعدی چگونه به درمان آسیب های نخاعی کمک می کند؟

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

به این پست امتیاز دهید