یک شرکت هلندی تولید کننده پرینت سه بعدی یک پلتفرم تولید آنلاین دارد که به شبکه جهانی شرکای تولیدی خود برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان کمک می کند. به طور دقیق تر، این شرکت خدمات چاپ سه بعدی صنعتی، ماشینکاری CNC ، قالب تزریق و خدمات ساخت صفحات فلزی را ارائه می دهد. این شرکت معتقد است که آینده صنعت تولید در تولید توزیعی نهفته است که برای مهندسین در سراسر جهان این امکان را فراهم می سازد تا به صورت سریعتر و کارآمدتر محصولات جدید خود را تولید کنند و هدف نهایی آن ها تسریع نوآوری در هر صنعتی می باشد.

ساخت پروتز پا فیبروکربن با استفاده از چاپ سه بعدی

واضح است که تکنولوژی چاپ سه بعدی از سازنده شخصی فراتر می رود. تعداد و دامنه صنایعی که از چاپ سه‌ بعدی به عنوان یک فناوری صنعتی برای تولید نمونه های اولیه و قطعات نهایی استفاده می‌کنند بسیار زیاد است. همچنین این فناوری نسبتاً جوان با وجود این امر که در تولید های سری در حجم بالا جایگزین روش های تولید سنتی نمی باشد، دیگر نمی تواند به عنوان یک فناوری نمونه سازی در نظر گرفته شود. علیرغم این موضوع، چاپ سه بعدی با تأثیراتش بر طراحی، زمان عرضه به بازار، قابلیت شخصی سازی، زنجیره های تأمین و قیمت گذاری، روش های تولید فعلی را دگرگون می سازد. بخش های مختلف تولید مانند خودروسازی، هوافضا، پزشکی یا رباتیک پیشرفته برای کاربردهای صنعتی از فناوری پرینت سه بعدی استفاده می کنند.

 

چاپ سه بعدی  و تسریع فرایند تولید

محبوبیت روزافزون چاپ سه بعدی علت این موضوع است که یک تولید کننده پرینت سه بعدی یک پلتفرم آنلاین فراهم کرد که با ارائه فناوری های مختلف چاپ سه بعدی در کنار سایر فناوری های اصلی تولید مانند ماشینکاری CNC ، قالب تزریق و ساخت ورق فلزی، فرایند ساخت و تولید را تسهیل می کند. این پلتفرم به کاربران امکان می دهد تا یک فایل CAD را بارگذاری کرده، نیازهای خود را تعریف کنند و سپس یک پاسخ فوری دریافت کنند. این شرکت همچنین از طریق ابزار Design for Manufacturability خود، بازخوردهایی در مورد امکان ساخت قطعه بارگذاری شده بررسی و ارائه می دهد. پس از بارگذاری قطعه، سفارش را می توان با فشار یک دکمه ثبت کرد.

در سال های اخیر چاپ سه ‌بعدی سبب ایجاد پیشرفت در بسیاری از کاربردها در حوزه پزشکی شده است. یکی از مهمترین مزایای استفاده از ساخت افزایشی در این صنعت، پتانسیل شخصی سازی دستگاه های پزشکی می باشد. هیچ بیماری با بیمار دیگر یکسان نیست، به این معنی که اغلب یک راه حل اختصاصی برای بهبودی یا رفع نیازهای روزانه بیماران مورد نیاز است.

بیایید نگاهی به نمونه ای از تولیدات یک تولید کننده ارتز و پروتزبه نام Fillauer Composites بیندازیم. این شرکت به طور خاص پروتز های  پای مصنوعی از جنس فیبر کربن طراحی می کند. این به معنی کار با مواد حساس و فرآیندهای تولیدی دشوار است. مهندسان Fillauer Composites برای توسعه این پروتز های مصنوعی ناچار به تولید سریع قطعات نمونه اولیه و اجزای الیاف غیر کربنی با روشی مقرون به صرفه می باشند.

این سازنده از سرویس چاپ سه بعدی برای ساخت قطعات کاربردی ساخته شده از مواد الاستومر استفاده کرده است که مهندسان می توانند قبل از تولید قطعات فیبر کربن نهایی آنها را مورد آزمایش قرار دهند. این گروه برای ساخت براکت هایی که به متخصصان پروتز کمک می کنند پروتز پا را به مفصل شخص بیمار متصل کنند، با این شرکت همکاری کردند. برای ساخت این براکت ها از مواد ABS از قالب تزریق استفاده شده است.

 

Phil Thompson، یک مهندس طراحی و ساخت در Fillauer Composites گفت: “همکاری با تولید کننده پرینت سه بعدی برای ساخت این قطعات پلاستیکی، فشار زیادی از بخش تولید ما کم کرد. فرآیند چاپ سه بعدی ساخت قطعات را در مقایسه با یک فرآیند ماشینکاری بسیار سریعتر و آسانتر به انجام می رساند. ما از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای نمونه سازی قطعات غیرممکن استفاده کرده ایم. “

منبع: https://www.3dnatives.com/en/3d-hubs-services-031120195/

 

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

 

 

به این پست امتیاز دهید