اخیراً شرکت نگرش رایانه پویا با همکاری شرکت پرینتر سه بعدی آیدیزاین اقدام به ساخت یک رایانک(PC Programmer) برای کنترل دستگاه هایشان، با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی برای اولین بار در ایران کرده است. نام تجاری این محصول رایا ترک (RAYATORK) می باشد. طراحی این کاور که شامل دو بخش انتهایی و ابتدایی می باشد توسط اعضای شرکت نگرش رایانه پویا صورت گرفته است که سبب منحصر بفرد بودن این دستگاه شده است. پس از اتمام فرایند طراحی، شرکت نگرش رایانه پویا فایل سه بعدی محصول خود را جهت شروع فرآیند ساخت برای گروه پرینتر سه بعدی آیدیزاین ارائه دهنده خدمات پرینت سه بعدی ارسال کرده اند.

ساخت رایانک توسط شرکت نگرش رایانه پویا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

کامپیوتر دستی رایا ترک RAYATORK

رایانک رایا ترک RAYATORK

شرکت نگرش رایانه پویا به منظور افزایش زیبایی ظاهری محصول و قرار دادن قطعات کنار یکدیگر به صورت دلخواه، اقدام به ساخت کاور این رایانه دستی به کمک تکنولوژی پرینت سه بعدی کرده است.  این محصول با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی FDM و با استفاده از فیلامنتPLA  و با تراکم داخلی ۱۰۰% ساخته شده است. متین کانطوری کارشناس مهندسی مکانیک گرایش جامدات و مدیر بخش تولید شرکت نگرش رایانه پویا گفت: “محصول پرینت سه بعدی شده نهایی استحکام کافی داشته و نتیجه دلخواه حاصل شده است. ما یک رایانک مشابه تبلت درست کردیم تا برای برنامه ریزی دستگاه هایمان بتوانیم از آن استفاده کنیم.”

همکاری گروه پرینتر سه بعدی آیدیزاین و شرکت نگرش رایانه پویا در ساخت کاور کامپیتور دستی RAYATORK

پرینت سه بعدی کاور کامپیوتر دستی در ایران

پرینت سه بعدی کاور رایانک در ایران

سایز محصول رایا ترک  RAYATORK به ترتیب بر حسب طول،عرض وارتفاع برابر با ۲۴۶ در ۱۵۱ در ۳۹ میلی متر می باشد. هم چنین دیواره هایی برای قرار گرفتن درب و انتها درون هم به صورت کاملاَ فیکس تعبیه شده است.

پرینت سه بعدی کاور کامپیوتر دستی در شرکت پرینتر سه بعدی آیدیزاین

پرینت سه بعدی کاور رایانک در شرکت پرینتر سه بعدی آیدیزاین

وی افزود: “به علت قرار گرفتن قطعات الکترونیکی درون محصول  شده، عدم نفوذ آب به درون قطعه یکی از موارد بسیار مهم برای ما بود. شرکت پرینتر سه بعدی آیدیزاین دیواره ها را با تلورانسی مطلوب بر اساس طول ابعادی ما طراحی کردند. پس از اسنبل کردن ساختارهای الکترونیکی درون قطعه، درب و کف کار با استفاده از پیچ به یکدیگر متصل شدند. با توجه به پایین بودن وزن، محصول نهایی به راحتی قابل حمل می باشد.”

کامپیوتر دستی شرکت نگرش رایانه پویا

رایانک شرکت نگرش رایانه پویا

وی درمورد علت استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی برای تولید این محصول توضیح داد: ” ما پیش از این با تکنولوژی چاپ سه بعدی آشنایی داشتیم و برای تولید قطعات دیگری نیز از این تکنولوژی استفاده کرده بودیم. اما برای ساخت این محصول، به علت اهمیت پایین بودن وزن قطعه نهایی و ساخت دیواره ها با جزئیات مورد نظرمان این فناوری را انتخاب کردیم. در واقع این تکنولوژی امکان کاهش وزن در عین طراحی جزئیات مورد نظرمان را برای ما فراهم کرد. تولید این محصول با مواد اولیه ای نظیر آلومینیوم و جوشکاری آن، دقت کار را پایین می آورد. دقت  امکان دستیابی به نتیجه دلخواه را برای ما فراهم آورد. با وجود گران بودن فناوری پرینت سه بعدی در ایران، سبک تر بودن، امکان در نظر گرفتن جزئیات و دقت بالای کار مزیت فناوری پرینت سه بعدی نسبت به سایر روش های تولیدی می باشد.”

چاپ سه بعدی کاور کامپیوتر دستی در ایران توسط گروه پرینتر سه بعدی آیدیزاین

چاپ سه بعدی کاور رایانک در ایران توسط گروه پرینتر سه بعدی آیدیزاین

متین کانطوری در مورد زمان تولید این محصول با استفاده از تکنولوژی  گفت: “در مورد این محصول، نمی توان مقایسه درستی میان زمان تولید با استفاده از پرینت سه بعدی و زمان ساخت با استفاده از روش های دیگر به عمل آورد زیرا در صورت ساخت این محصول با استفاده از دیگر روش های تولیدی بسیاری از جزئیات باید حذف می شد، اما به طور کلی زمان تولید این محصول با استفاده از فناوری  برای ما کاملاً قابل قبول بود و ما طی یک هفته محصول نهایی را تحویل گرفتیم.”

برای اینکه بدانید برای سفارش یک پروژه پرینت سه بعدی چه گام هایی را باید بردارید و آشنایی با نکات مهم برای سفارش حتما مقاله سفارش پرینت سه بعدی را مطالعه کنید.

با تشکر از شرکت نگرش رایانه پویا

تهیه و تنظیم مقاله از: خدمات پرینت سه بعدی آی دیزاین

به این پست امتیاز دهید