مدتی بود به فکر ساخت دریم کچری خاص بودم و در آخر از تکنولوژی پرینت سه بعدی کمک گرفتم. پرینت سه بعدی تکنولوژی به روز و نوین هم اکنون در زمینه های مختلفی خدمات پرینت سه بعدی متفاوتی را ارائه می دهد. در این مقاله می خواهم به شما آموزش دهم چگونه با تکنولوژی پرینت سه بعدی می توانید دریم کچرهای خاص و دلخواه خود را بسازید. در انتها فیلم ساخت دریم کچر قلب قرار داده شده است. توصیه میکنم حتما نگاه کنید.

پرینت سه بعدی دریم کچر

چگونه دریم کچر درست کنیم؟

حتما در مغازه های مختلف شهر تهران دریم کچرهای بزرگ و کوچک با رنگ های مختلف و زیبا را دیده اید. بیشتر از ۴ ساله که به دریم کچر و شکل هندسی وسط آن علاقه مند شدم. و از همون ابتدا طرز درست کردنش را یاد گرفتم و برای اعضای خانواده و دوستانم درست کردم. اما این اشتیاق و ذوق هنوز از بین نرفته . چند وقت پیش فکر کردم چی میشد یک دریم کچر قلب بتونم بسازم؟ اولش نا امید شدم چون هیچ قالبی غیر از قالب گرد برای دریم کچر در بازار نیست. همان کارگاه قلاب بافی که برای ساخت دریم کچرهای گرد از آنها استفاده میشود. اما ناگهان یاد تکنولوژی پرینتر سه بعدی افتادم که با آن هر چیزی میشه ساخت! فقط کافیه فایل سه بعدی چیزی که می خواید را داشته باشید. پس به سراغ پرینتر سه بعدی آیدیزاین رفتم و ازشون خواستم برام قالب قلب با ارتفاع ۲۰ سانتی متر که مقطعش هم گرد باشه ،پرینت بگیرن.

پرینت سه بعدی قاب دریم کچر قلب

پرینت سه بعدی قاب دریم کچر قلب

دلیل اینکه می خواستم مقطعش گرد باشه این بود که راحت تر و بهتر میشه دریم کچر را ساخت و همچنین زیبایی خاصی هم داره . از اون جایی که میخواستم کارم خیلی خاص و هیجان انگیز باشه سفارش پرینت سه بعدی پر دریم کچر هم دادم. بعد از اینکه قاب قلبی دریم کچر و پرهای دریم کچر به دستم رسید، فقط به این فکر افتادم که اگر پرینت سه بعدی نبود نمیتونستم چیزی به این تمیزی و زیبایی داشته باشم.

درست کردن پر دریم کچر

درست کردن پر دریم کچر

پرها فوق العاده بودن و قالب قلب همونی بود که میخواستم. البته باید به طراح هم آفرین گفت. مطمئناً این پرها نمی توانستند با تکنولوژی دیگری ساخته بشوند. یا اینکه هزینه اش خیلی بالا می شد! آنقدر ذوق داشتم که دلم نیومد تجربه درست کردن این دریم کچر فوق العاده رو با شما به اشتراک نگذارم.

طرز درست کردن دریم کچر dream catcher با پرینت سه بعدی

چگونه دریم کچر قلب درست کنیم؟

چگونه دریم کچر قلب درست کنیم؟

وسایل مورد نیاز:

  1. پرینت سه بعدی قالب دریم کچر
  2. پرینت سه بعدی پر دریم کچر
  3. نخ کوبلن دو رنگ سفید و صورتی
  4. قیچی
  5. سوزن
  6. چسب حرارتی
  7. گل مصنوعی کوچک

 

پرینت سه بعدی دریم کچر

پرینت سه بعدی دریم کچر

بعد از پرینت سه بعدی قالب دریم کچر و پرها ، نخ کوبلن را آماده می کنیم. من اینجا از دو رنگ استفاده کردم. چون خیلی ذوق زده بودم و میخواستم وسط دریم کچر قلب هم خیلی زیبا بشه. البته این کار به طور اتفاقی باعث شد دریم کچرم بهتر در بیاد که دلیلشو بهتون میگم. ابتدا از وسط بالای قلب شروع میکنیم. من از شرکت پرینتر سه بعدی آیدیزاین خواستم که قالب قلب بالاش جایی برای آویزون کردن داشته باشه برای اینکه احساس کردم اینطوری زیباتره تا اینکه با نخ به دیوار آویزونش کنم. برای شروع نخ کوبلن را در قسمت بالای قلب و دقیقا وسط گره می زنیم. سپس همان طور که در فیلم آخر این صفحه مشاهده می کنید به سمت راست پیش میریم و ۱۴ بار نخ را دور قاب گره می زنیم تا به ۱۵ قسمت تقسیم بشه. بهتره به جای دور قاب پیچیدن نخ؛ اون قسمت هایی که می خواهید را گره بزنید تا نظم شکل هندسی دریم کچر حفظ بشه و موقعی که در دور بعدی نخ جدید را وارد نخ قبلی می کنید ، نخ قبلی جابه جا نشه و شکل هندسی منظمی در آخر به دست بیارید. در دور بعدی و دورهای بعدی تا آخر نخ ها را از وسط نخ های دور قبلی رد می کنید. و محکم نخ را میکشید . فقط مواظب باشید نخ پاره نشه. و در آخر وسط کار را گره بزنید. وسط دریم کچر می توانید هر چیزی که دوست دارید بگذارید. من از گل مصنوعی کوچک استفاده کردم. در آخر پرهای پرینت سه بعدی شده را با نخ کوبلن به کناره های دریم کچر قلب و قسمت پایین وصل می کنیم. اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات بپرسید.

دریم کچرهای خاص خود را با پرینت سه بعدی بسازید

با پرینت سه بعدی می توانید هر طرح خاصی از دریم کچری که در ذهنتان هست را بسازید و آن را به خودتان هدیه بدهید. حتی دیگر لازم نیست وسط دریم کچر را با نخ خودتان درست کنید. میتوانید یک دریم کچر کامل پرینت بگیرید. یا گوشواره های دریم کچر برای خود پرینت بگیرید. در زیر نمونه هایی از دریم کچر های پرینت سه بعدی زیبا را می توانید مشاهده کنید.

پرینت سه بعدی دریم کچر رنگی

پرینت سه بعدی دریم کچر رنگی

پرینت سه بعدی دریم کچر لوکس

پرینت سه بعدی دریم کچر لوکس

در این شکل دریم کچری چند بعدی فوق العاده ای را مشاهده می کنید که برای دکوراسیون های لوکس می تواند استفاده شود.

پرینت سه بعدی دریم کچر جغد برای اتاق کودک

پرینت سه بعدی دریم کچر جغد برای اتاق کودک

پرینت ۳ بعدی دریم کچر

پرینت ۳ بعدی دریم کچر

پرینت سه بعدی گوشواره دریم کچر

پرینت سه بعدی گوشواره دریم کچر

در فیلم زیر پرینت سه بعدی دریم کچر قلب و پر و طرز درست کردن این دریم کچر زیبا را می توانید مشاهده کنید.

 

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdfpdf چگونه با پرینت سه بعدی دریم کچر قلب بسازیم

تهیه و تنظیم از: پرینتر سه بعدی آیدیزاین

 

به این پست امتیاز دهید