یک شرکت در امارات متحده عربی به نامMEET  (Middle Eastern Engineering Technologies) به تازگی ساخت یک ویلا با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی را به پایان رسانده است. این ویلا با کمک تیم متخصصان شرکت CyBe و ارائه آموزش و پشتیبانی در محل، فقط در ۲ هفته در قلب SRTIP در شارجه چاپ شد. این شرکت  CyBeدر سال ۲۰۱۳ با هدف توسعه، فروش و استفاده از پرینتر های سه بعدی بتن تأسیس شد.

 

ساخت یک ویلا در امارات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

این اولین ویلای پرینت سه بعدی شده است که از فرهنگ و معماری اماراتی الهام گرفته و طراحی شده است. این پروژه از طریق همکاری بخش های دولتی، خصوصی و دانشگاهی به انجام رسید. در این ویلا از انرژی خورشیدی به عنوان منبع انرژی پاک برای تأمین انرژی خانه استفاده می شود تا آینده بهتری برای نسل های حال و آینده تأمین کند. دیوارهای این ویلا کاملاَ با استفاده از چاپگرهای سه بعدی بتونی توسعه یافته اند.

همانطور که می دانید، وقتی صحبت از خانه چاپ سه بعدی شده به میان می آید، در واقع منظور این است که دیوارها با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی چاپ شده اند. بنابراین، ۱۰۰ درصد دیوار های این ویلا به صورت سه بعدی و فقط در مدت دو هفته چاپ شده اند. این ویلا یک خانه عایق و پایدار با معماری سنتی اماراتی است که در آن از جدیدترین پنل های خورشیدی دو طرفه استفاده شده است. این ویلای پرینت سه بعدی شده سه شنبه ۱۵ دسامبر افتتاح شد.

 

ساخت یک ویلا در امارات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
ساخت یک ویلا در امارات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی

CyBe توضیح داد که نقش آن ارائه فناوری برای پشتیبانی از ساخت و ساز با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی و همچنین آموزش و انجام تحقیقات در دانشگاه آمریکایی شارجه بوده است. آنها در وب سایت خود نوشته اند: “از ما خواسته شد به عنوان همکار آموزش و فناوری فعالیت کنیم، تا شارجه را به مقصد بهتری برای معماری در آینده تبدیل کنیم و همچنین ساخت و ساز در سطح جهانی را تغییر دهیم.”

تعداد پروژه های پرینت سه بعدی خانه طی چند ماه گذشته افزایش یافته است. علاوه بر این، هر روز تعداد بیشتر و بیشتری از این خانه ها قابل سکونت می شوند، مانند ساختمان سه طبقه مسکونی پرینت سه بعدی شده در والهاوزن در آلمان که توسط شرکتی به نام COBOD به صورت سه بعدی چاپ شده است.

 

منبع: https://www.3dnatives.com

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.