برند Formula 1 اولین خط تولید عطرهای خود به نام F1 Fraganceرا با هدف یادآوری پویایی، اشتیاق و لذت اتومبیلرانی راه اندازی کرد. این برند پس از ملاقات با طراحی به نام  Ross Lovegroveتصمیم گرفت از تکنولوژی پرینتر سه بعدی برای تولید بطری های عطرهایش استفاده کند. بنابراین ۳ بطری نسخه محدود با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی فلزی تولید شدند.

ساخت شیشه های عطر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی فلزی

در نگاه اول به نظر می رسدFormula 1 ارتباط چندانی با دنیای عطر ندارد. اما با نگاهی دقیق تر متوجه می شوید که بازار موتورهای اسپرت سالهاست که با هدف بهبود عملکرد تولید، کاهش زمان نمونه سازی اولیه و در نهایت مرحله تولید محصول از تکنولوژی پرینت سه بعدی استفاده می کند. Formula 1 در زمان استفاده از فناوری چاپ سه بعدی به عنوان یک روش طراحی، از تجارت اصلی خود فاصله گرفته است.

این شرکت برای طراحی سه بعدی بطری ها با یک طراح معروف به پرینت سه بعدی جواهرات به نامRoss Lovegrove تماس گرفت. این طراح به جای انتخاب یک اتومبیل که بیش از حد قابل پیش بینی باشد، یک اثر هنری پیشرفته و زیبا انتخاب کرد که توسط نوعی اسکلت بیرونی احاطه شده و به شکل نشان پیروزی درآمده است.Ross Lovegrove  سه بطری به نام هایAgile Embrace ، Fluid Symmetry و Compact Suspension برای رایحه های مختلف ارائه داد. او توضیح داد: “وقتی از شما می خواهند یک عطر طراحی کنید، برندهایDior ،Kenzo  یا Lanvin به ذهن شما می آیند، اما مطمئناً به Formula 1 فکر نمی کنید. بنابراین شرکت Formula 1 باید بر نوعی مانع غلبه می کرد و من فکر می کنم آنها با همکاری با عطرسازهای بسیار حرفه ای موفق شده اند این موانع را از سر راهشان بردارند. آنها این کار را به روشی کاملاً حرفه ای و عالی انجام داده اند”.

ساخت شیشه های عطر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی فلزی

ساخت شیشه های عطر با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی فلزی

سه بطری عطر پرینت سه بعدی شده

بیایید با بطری پرینت سه بعدی شده Agile Embrace شروع کنیم. یک بطری کاملاً زنانه که با تیتانیوم روکش طلا چاپ سه بعدی شده است. این بطری با ادغام منحنی های مختلف از هسته ای که در آن عطر قرار  می گیرد محافظت می کند. این طراح توضیح داد که می خواست با این شیشه عطر نحوه محافظت ماشین های شرکت Formula 1  از راننده را یادآور شود. فرایند پرینت سه بعدی این شیشه با وزن ۸۶۰ گرم ۲۴ ساعت طول کشید. Ross Lovegrove تیتانیوم را انتخاب کرد زیرا ماده ای شناخته شده در Formula 1 است که به استحکام و وزن پایین شهرت دارد.

سه بطری عطر پرینت سه بعدی شده

سه بطری عطر پرینت سه بعدی شده

بطری Fluid Symmetry با وزن ۲۹۰ گرم سبک ترین بطری این مجموعه است که تنها در مدت ۱۵ ساعت با تیتانیوم پرینت سه بعدی شده است. برای طراحی این بطری از اصول آیرودینامیکی یک ماشین الهام گرفته شده است. بطریCompact Suspension  نوعی اسکلت بیرونی می باشد که عطر در آن معلق است. هندسه پیچیده این بطری می تواند چاپ سه بعدی تیتانیومی ۳۵ ساعته آن را توجیه کند. وزن این بطری ۵۵۰ گرم می باشد.

۵ عطر زنانه-مردانه مختلف شامل عناصری مانند ترنج، فلفل صورتی، دارچین و وانیل می باشد که به بازار عرضه خواهد شد. هر عطر به راحتی قابل تعویض است تا کاربر بتواند از همان شیشه عطر استفاده کند. لازم به ذکر است که قیمت بطری چاپ سه بعدی شده ۱۰۰۰۰ دلار می باشد.

بطری عطر پرینت سه بعدی شده Compact Suspension

بطری عطر پرینت سه بعدی شده Compact Suspension

Dilesh Mehta، مدیرعامل شرکت Designer Parfums گفت: “ما از اصول اتومبیلرانی برای ایجاد یک برند عطر منحصر به فرد استفاده می کنیم که قوانین عطر سازی را با ارزش های اصلیFormula 1 ترکیب می کند. استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی به عنوان اولین برند عطر، یک موفقیت بزرگ است و ما امیدواریم که با ایجاد طرح های سفارشی برای مشتریهایمان، یک گام جلوتر برویم. “طراحی این سه بطری بیش از دو سال و نیم طول کشید که قیمت بالای آنها را توجیه می کند.

منبع: https://www.3dnatives.com/

در صورت تمایل میتوانید فایل PDF این مقاله را در قسمت زیر دانلود و با ذکر منبع مورد استفاده قرار دهید.

pdf پرینت سه بعدی شیشه های عطر منحصربفرد

4.8/5 - (41 امتیاز)